Als ADSL gebruiker beschik ik over een "bescheiden" 6Mbps profiel, vergeleken met supersnelle telenet up / down snelheden wil ik wel eens weten
wat 5 x meer in de praktijk echt betekend. Wat is de waarheid hierachter. Wat is de echte surfsnelheid met telenet 30 Mbit down vs ADSL 6Mbps ?
Ik heb net een tooltje itraffic geactiveerd en gewoon gaan surfen. De klassiekers, zoals kranten , email, gmail, aldi, userbase, vakbladen,
immo enz. enz . enz.
Zelden is de " surfsnelheid hoger dan 4 Mbps "
Wie wil dezelfde oefening doen met een 5 x hogere snelheid = 30Mbps telenet downloadsnelheid.
Ik ben echt benieuwd naar de echte surfsnelheid met telenet
Dank u wel
de echte waarheid over " snelheid "
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
ik kan je vertellen dat er in 95% van de gevallen geen verschil is!
en die 5% voor mij bevat
*opstarten firefox met ong 30tabbladen
*youtube 1080p (sommige gaan anderen niet, hangt af van het bronbestand die geupload is)
*zware flah site voor in te laden (maar dan nog die sites laden zelden in tegen full speed)
als ik dit op de fiber op school doe gaan bovenstaande 3 super vlot (vooral dat opstarten met 30tbabs
)
dusja hogere download heb je enkel nodig om te downloaden niet om te surfen etc
upload van 50kbs dat mag hoger iets versturen duurt tergend lang ook al is het maar enkele mb's!
en die 5% voor mij bevat
*opstarten firefox met ong 30tabbladen
*youtube 1080p (sommige gaan anderen niet, hangt af van het bronbestand die geupload is)
*zware flah site voor in te laden (maar dan nog die sites laden zelden in tegen full speed)
als ik dit op de fiber op school doe gaan bovenstaande 3 super vlot (vooral dat opstarten met 30tbabs

dusja hogere download heb je enkel nodig om te downloaden niet om te surfen etc
upload van 50kbs dat mag hoger iets versturen duurt tergend lang ook al is het maar enkele mb's!
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Bovenstaande kan ik enkel maar beamen. Deze snelheden merk je enkel bij downloaden, interactieve zaken (flash, ...), games, maar anders niet/zelden tijdens het surfen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Ik zie voel zelfs geen verschil in surfsnelheid tussen m'n oude adsl 3mbps & m'n 30mbps turbonet.... maar download is natuurlijk wel 10X sneller.
Als je enkel surft heb je echt niets aan een snel abbo, dan kan je evengoed een budget lijntje nemen bij bgc/tn.
Als je enkel surft heb je echt niets aan een snel abbo, dan kan je evengoed een budget lijntje nemen bij bgc/tn.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 762 keer
- Bedankt: 252 keer
Bij 4Mbit zag je de fotootjes nog even laden, maar ik zag niet echt een verschil tussen de 6Mbit en 12 of 18Mbit die ik ook al gehad heb. Een snelle DNS server instellen merk je meer dan de bandbreedte, imo -- gratis tooltje om de snelste te vinden: http://code.google.com/p/namebench/
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een DNS request is één pakketje... dat weegt in de verste verte niet op tegen de rest van een webpagina.
Routing en peering is een heel ander verhaal... maar dan ook weer afhankelijk van website tot website.
Routing en peering is een heel ander verhaal... maar dan ook weer afhankelijk van website tot website.