internet comfort problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
wamy
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Mijn moeder is de laatste tijd aan het klagen over "het trage internet".
Nu zie ik dat zij al vanaf maart 2010 al aan het betalen is voor internet comfort zonder vaste lijn.
Staat ook zo in haar e-services. Nu haal ik de volgende settings uit modem router.

Link Information
Uptime: 0 days, 0:24:58
Modulation: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 3.360
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 1,40 / 3,65
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 25,0 / 47,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 21,0 / 16,5

Zij is dus op internet START (3mb ADSL) geplaatst?
Oplossing: BGC contacteren(080022700) en profiel laten overzetten + compensatie?
1Probleem: bgc vraagt altijd telefoonnr van vaste lijn.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Neen. Ze staat op een 3 Megabit profiel en betaalt voor Comfort (ik stond daar in het begin ook op).

Heeft ze vroeger een hogere snelheid gehad, dat ze nu klaagt van trager? Of bezoekt ze steeds zwaarder wordende websites waardoor 3 Megabit niet meer voldoende is (en terecht). Gebruikt ze Wi-Fi of werkt ze met een UTP-kabel?

Wat je kan doen voor een hogere snelheid, is bellen naar de Belgacom helpdesk en vragen om over te schakelen op VDSL2 (indien dat beschikbaar is). Om te kijken naar de beschikbaarheid, ga naar http://www.belgacomtv.be, test de beschikbaarheid en vanaf wanneer HD bestelbaar is, zou ze op VDSL2 aansluitbaar moeten zijn. (of vraag het aan Quistnix of Trojan of ze dat willen doen voor u.)

VDSL2 is een technologie waarmee veel hogere snelheden kunnen gehaald worden, waarbij ADSL2+ sterk gelimiteerd wordt (zie naar haar 3 Megabit).

Op haar brieven waarmee ze haar ingeschreven heeft op Belgacom internet, staat dat zeker en vast. Daar staan ook de log-in gegevens om met het internet verbonden te geraken (gegevens die je moet invullen in je modem).
Bij mij is dat 050 xx xx xx. Ook ik heb Comfort zonder vaste lijn.
wamy
Plus Member
Plus Member

Bezoekt zwaardere sites :) (moeders quote: "Wat doet al die muziek en filmpjes op deze webpagina")
Ze heeft altijd wireless gewerkt maar ben daarstraks utp gaan testen. Geen verschil.

Ze betaalt dus voor 12Mb en zal NOOIT sneller kunnen dan 3Mb op adsl2+ technologie?

Zie net dat ze niet aansluitbaar is op het vdsl2 netwerk maar toch enkele vragen:
1. Is er een kost aan verbonden om om te schakelen naar vdsl2?
2. Is het abbo dan terug verlengd voor 1 jaar?
3. Moet je bbox2 aanschaffen zeker?

4.Misschien overschakel TN toch goed idee?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

1. als VDSL2 wél beschikbaar is, kost dat 50 euro. Maar je kan vragen voor een commerciële geste, indien je contract al ten einde is (= 12 maanden zijn voorbij);
2. dat weet ik niet, maar hou altijd rekening van wel;
3. die krijg je dan gratis van Belgacom (50 euro betaling = activatie + modem);
4. als VDSL2 effectief niet beschikbaar is (of ze willen je niet overschakelen), en je moeder wil meer snelheid (wat begrijpbaar is vandaag de dag), dan is Telenet inderdaad de beste optie. Dit is echter indien het jaarcontract voorbij is.
wamy
Plus Member
Plus Member

Yep contract is afgelopen.
Dacht het wel dat telenet de enige mogelijkheid was om meer snelheid te verkrijgen.
Dank je voor de zeer nuttige info Lord

Update 2 december 2010: Vandaag Tn komen installeren bij mijn moeder.
Technieker heeft klein uurtje binnengeweest.
Beloofde Telenetsnelheid wordt gehaald, ze d/l nu met snelheid van 400KiB/s waar Bgc amper 200-300 KiB/s was.
Nu maar hopen dat Tn netwerk niet te dikwijls op de knieën gaat :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”