Computer -> TV

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Hallo,

Ik heb graag dat mijn computer is aangesloten op de TV omdat ik mijn meeste dvd's op de computer hebt gezet als back-up.
Tot enkele maanden geleden deed ik dat door de s-video (tv-out) poort van mijn grafische kaart te gebruiken, maar ik heb ondertussen een nieuwe computer (grafische kaart: ATI HD 4290) en die heeft geen s-video uitgang meer.

Mijn huidige grafische uitgangen
- VGA
- DVI (wordt gebruikt voor mijn beeldscherm)
- HDMI

Vermits het hier om een oude tv gaat, kan ik HDMI nog niet gebruiken en ik ben niet van plan om een nieuwe tv.
Er ligt momenteel een kabel: (s-video + audio 3.5mm) ---> scart van ongeveer 5 meter.

Is hier een betaalbare oplossing voor?

PS: Ik vind VGA -> s-video omzetstukje, maar blijkbaar werkt dat zelden. Je videokaart moet de ongebruikte pinnen van de VGA gebruiken voor s-video.
PS2: Ik kan ook hardwarematig niets aan mijn pc veranderen (dus geen extra grafische kaart)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik heb zelf een gelijkaardig probleem... wil een nieuwe HTPC bouwen, maar voorlopig doet m'n oude TV het nog prima (te goed om zomaar weg te gooien, en gezien het zeer beperkte HDTV aanbod al evenmin de moeite waard).

Eerst en vooral... DVI of HDMI kan je niet (goedkoop) terug converteren naar analoog. Wat VGA betreft is het zo dat je hier electronica voor nodig hebt om het te converteren naar naar S-video en/of composiet (bv. http://www.svideo.com/vga2videosmall.html ) al kan je dan misschien beter zoeken naar een videokaart welke nog een S-video uitgang heeft (mogelijks zelfs goedkoper dan dergelijke convertor).

VGA "converteren" via gewoon een kabel of verloop stukje is dus NIET mogelijk... dit zijn specifieke oplossingen voor bepaalde videokaarten (ook nog weinig te vinden vandaag) welke reeds het S-video signaal op de VGA stekker hebben zitten.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

De meest degelijke oplossing zal de aankoop van een mediacenter worden vrees ik... vanaf 100€ kan je dan je video's streamen naar je tv...
Alle andere oplossingen zijn weggesmeten geld op lange/middellange termijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Ik ben het volkomen eens met iceke. Met zo'n mediacenter verbind je de TV met je netwerk, en kan je alles van je netwerk streamen: video's, foto's, en muziek (mediacenter aansluiten op je stereo).
Ook geen geklungel met kabels, plaatsje vinden voor de laptop naast de tv ...
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Een mediacenter zou inderdaad het gemakkelijkste zijn. Ik heb trouwens een netwerk met een harde schijf er in hangen, dus misschien valt dat wel handig te combineren en via usb, dan kan ik nog andere schijven eraan hangen.

Hebben jullie goede voorstellen: merk+model?

Enkele voorwaarden
> betaalbaar (ben student)
> lezen van usb-sticks/harde schrijven
> netwerk
(> opnemen van analoge signaal zou echt top zijn, mag gerust voor een kleine meerprijs)

PS: Ik heb een vaste computer, die ongeveer 3 à 5 meter van de tv staat, maar er ligt wel overal een bedraad (gigabit)netwerk.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

andere videokaart bijsteken geen optie (pci,...) ? Der bestaan vga naar s-video -scart converters (60€)
silencer
Elite Poster
Elite Poster

driesve schreef:Een mediacenter zou inderdaad het gemakkelijkste zijn. Ik heb trouwens een netwerk met een harde schijf er in hangen, dus misschien valt dat wel handig te combineren en via usb, dan kan ik nog andere schijven eraan hangen.

Hebben jullie goede voorstellen: merk+model?

Enkele voorwaarden
> betaalbaar (ben student)
> lezen van usb-sticks/harde schrijven
> netwerk
(> opnemen van analoge signaal zou echt top zijn, mag gerust voor een kleine meerprijs)

PS: Ik heb een vaste computer, die ongeveer 3 à 5 meter van de tv staat, maar er ligt wel overal een bedraad (gigabit)netwerk.
Oude p4 tweedehands voor (+-50€) zoeken, ideaal. Die mediacenters zijn niet je dat, op een pc kan je xbmc,... draaien als je dat perse wil (ik gebruik vlc).
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik zou een ASRock nemen: Nvidia ION2 in combinatie met Intel ION processor en daar XBMC op. Je kan de live CD van XBMC zo op een harde schijf installeren, bijna geen Linux kennis vereist.

Streamt alles, je kan er alleen geen TV mee kijken (tenzij je een MythTV back-end installeert maar dan zijn we weeral wat gecompliceerder bezig :p)
driesve
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:andere videokaart bijsteken geen optie (pci,...) ? Der bestaan vga naar s-video -scart converters (60€)
Zoals in mijn eerste post vermeldt, is dit niet mogelijk. Ik heb nog bijna 2 jaar garantie op mijn computer als ik hem niet zelf open doe, dus ik ben dat ook niet van plan.
Ik kan dat wel in de winkel laten doen, maar dan koop ik beter een deftig mediacenter.
silencer schreef:Oude p4 tweedehands voor (+-50€) zoeken, ideaal. Die mediacenters zijn niet je dat, op een pc kan je xbmc,... draaien als je dat perse wil (ik gebruik vlc).
Zo'n oude pc heb ik hier ook nog wel liggen (mss wel p3, maar wel nog voldoende denk ik).
Ik zou liever een bedrag spenderen aan een klein systeempje/bakje met afstandsbediening, als dat mogelijk is.

Ik heb nu spijt dat ik dit niet voor €25 hebt gekocht op iBood. Ik zou eerder zoiets willen kopen dat dan voldoet aan mijn eisen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

driesve schreef:Ik heb nu spijt dat ik dit niet voor €25 hebt gekocht op iBood. Ik zou eerder zoiets willen kopen dat dan voldoet aan mijn eisen.
Inderdaad een koopje. Ik heb dit toestel gekocht (maar heb er meer dan 25€ voor betaald).
In vergelijking met meer gesofisticeerde media spelers is dit een instap model, maar zou waarschijnlijk aan jouw eisen voldoen:
- er is een HDMI aansluiting (hoewel toestel is geen full HD).
- maar er is ook een AV aansluiting, waarmee je dus het analoog audio/video signaal kan aansluiten op de SCART van je TV (of de audio verbinden met de line-IN van je stereo).
- het speelt de meest gangbare video formaten af, audio en foto's.
- youtube support, internet tv en internet radio.
- 2 USB poorten: eentje voor een wireless dongle, eentje voor een USB stick of harde schijf
wel een aantal nadelen, maar wat wil je voor die prijs:
- geen full HD
- geen ondersteuning voor Divx subtitles (srt files)
- internet radio beperkt tot de zenders op hun server (geen mogelijkheid om zelf url's toe te voegen)
Philippe.
Laatst gewijzigd door philippe_d 15 nov 2010, 00:16, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: aanvulling
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Een oude pc maakt lawaai, een mediacenter niet (of minder). Verder kan je stellen dat een tweedehands mediacenter beter gaat werken dan de 100€ instapmodellen.. zoek anders eens op ebay en co naar een Networked media tank of Tvix... Als het geen hd hoeft te zijn doet de oude xbox met xbmc ook ruimschoots aan je wensen.(Ik heb er nog 1 te koop staan ;-) )
silencer
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Een oude pc maakt lawaai, een mediacenter niet (of minder). Verder kan je stellen dat een tweedehands mediacenter beter gaat werken dan de 100€ instapmodellen.. zoek anders eens op ebay en co naar een Networked media tank of Tvix... Als het geen hd hoeft te zijn doet de oude xbox met xbmc ook ruimschoots aan je wensen.(Ik heb er nog 1 te koop staan ;-) )
fans vervangen he.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Hd materiaal vergt rekenkracht=warmte= zorgen voor een goeie luchtstroom = betere of grotere of meer fans = lawaai of meer £££ dan een mediacenter.
Ik heb niks tegen een pc als mediacenter, maar dan een speciaal hiervoor gebouwde en niet een schroothoop pc...Spijtig genoeg bouw je die dingen niet voor 300€.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer

deze zou alles perfect moeten doen, hier toch echt een koopje voor wat je er mee kan!
youtube /HD (m2ts,mkv,mp4,dts,ac3,ts......) een dvd als je die naar een iso trekt speelt ook perfect!
Enige dat ik niet echt werkende krijg is rehtsreeks via het netwerk afspelen maarja harde schijf aan koppelen en via het netwerk er op kopieren

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=735

op kapaza moet die wel goedkoop te vinden zijn.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Op kapaza vind ik hem enkel voor €125.
Op 2dehands niet en op ebay vanaf €50 (bieden moet nog beginnen).
Ik ga er eens over denken.

Ik ben momenteel verliefd geworden op de Popcorn Hour A-200 (€149+ ev €20 verzending, al kan afhalen ook in Eindhoven), alleen spreken we dat nog wel over (enkele) prijsklasse(n) hoger.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”