SilverShake+ kabelkosten?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Bij een kennis komt binnenkort SilverShake+ aan €45/maand. Dit omvat internet, digitale TV en telefonie. Nu lees ik op Userbase en Tik echter nog iets waar ik op de Telenet-website werkelijk NIETS over kan vinden: kabelkosten. Aan een extra €13/maand. Dat kan toch niet kloppen? En als het wel klopt: hoe kan het dat daar niets over op de Telenet-website staat?
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

Petervanakelyen schreef:Bij een kennis komt binnenkort SilverShake+ aan €45/maand. Dit omvat internet, digitale TV en telefonie. Nu lees ik op Userbase en Tik echter nog iets waar ik op de Telenet-website werkelijk NIETS over kan vinden: kabelkosten. Aan een extra €13/maand. Dat kan toch niet kloppen? En als het wel klopt: hoe kan het dat daar niets over op de Telenet-website staat?

http://telenet.be/1118/0/1/nl/thuis/sha ... hake+.html

(1) Om te kunnen genieten van een Shake met Telenet Digitale TV, dien je te beschikken over een actief Telenet kabelabonnement (niet inbegrepen). Heb je dat nog niet? Dan regelen we dat meteen tijdens je online bestelling.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 11 nov 2010, 19:26, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jawel. De exacte kost verschilt, maar het hangt rond de 13 euro per maand.
Het staat wel op de website, in de kleine lettertjes.
(1) Om te kunnen genieten van een Shake met Telenet Digitale TV, dien je te beschikken over een actief Telenet kabelabonnement (niet inbegrepen). Heb je dat nog niet? Dan regelen we dat meteen tijdens je online bestelling.
http://telenet.be/1118/0/1/nl/thuis/sha ... hake+.html

Het is natuurlijk veel leuker te adverteren met een product van 45 euro per maand, ipv 58 euro :D
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

Petervanakelyen schreef:Bij een kennis komt binnenkort SilverShake+ aan €45/maand. Dit omvat internet, digitale TV en telefonie. Nu lees ik op Userbase en Tik echter nog iets waar ik op de Telenet-website werkelijk NIETS over kan vinden: kabelkosten. Aan een extra €13/maand. Dat kan toch niet kloppen? En als het wel klopt: hoe kan het dat daar niets over op de Telenet-website staat?
staat toch duidelijk vermeld

Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:Het is natuurlijk veel leuker te adverteren met een product van 45 euro per maand, ipv 58 euro :D
Inderdaad. Pure afzetterij als je 't mij vraagt (Telenet in het algemeen) maar de kabel is het enige wat de mensen in kwestie kunnen nemen...
dejean schreef:
staat toch duidelijk vermeld

Sorry, het staat er, maar onduidelijker kan bijna niet meer :bang: In gigantische letters op de frontpage wordt enkel met €45/maand geadverteerd, daar lees ik niets over kabelkosten, net als op diverse andere plaatsen op de website. Pas helemaal onderaan de detail-pagina van SilverShake, zie ik in een lettertype dat normale mensen (die nog niet op voorhand anti-telenet zijn) niet eens kunnen zien, de tekst in kwestie staan.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Piep kleine lettertjes vind je onder elk contract.
Bij elke provider.Wil je 'n voorbeeld.
Heel spijtig dat dit in Belgie mag.
Dit is nu echt bedrog.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 11 nov 2010, 19:54, in totaal 2 gewijzigd.
rmag
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sorry, maar je weet toch dat je volle pot betaald bij de geel.
Maar je heb altijd het recht om het product binnen de week op te zeggen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Da's niet enkel bij Telenet zo, ook bij Belgacom en andere providers. Da's natuurlijk heel spijtig. Altijd zoeken naar de kleine lettertjes en beter achterdochtig zijn, dan verrast op het einde van de maand.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

rmag schreef:Sorry, maar je weet toch dat je volle pot betaald bij de geel.
Maar je heb altijd het recht om het product binnen de week op te zeggen.

Dit zijn geen geel.
Wil je er nog meer.

http://www.adsl-telecoms.be/nl/componen ... sting.html
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 11 nov 2010, 20:01, in totaal 1 gewijzigd.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster

Het was (nog) niet besteld, dus ze kunnen nog kiezen voor een "gewone" Shake+ (Internet + Telefonie) i.c.m. de huidige analoge TV. Ik vraag me echter wel af wat voor modem ze in dat geval plaatsen. Ik ben groot voorstander van de nieuwe modem+routers (hoog foolproof gehalte) voor gewone gebruikers, ik hoop niet dat ze nog van die oude Motorola-modems plaatsen met switch en een D-Link Access Point. Iemand die daar iets meer over kan vertellen? :-)
dejean
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

Petervanakelyen schreef:Het was (nog) niet besteld, dus ze kunnen nog kiezen voor een "gewone" Shake+ (Internet + Telefonie) i.c.m. de huidige analoge TV. Ik vraag me echter wel af wat voor modem ze in dat geval plaatsen. Ik ben groot voorstander van de nieuwe modem+routers (hoog foolproof gehalte) voor gewone gebruikers, ik hoop niet dat ze nog van die oude Motorola-modems plaatsen met switch en een D-Link Access Point. Iemand die daar iets meer over kan vertellen? :-)
Eén ding is zeker, transparante communicatie is ver te zoeken

maar er is wel een alternatief, je hoeft geen analoge TV te kijken, en geen shake te bestellen

1 betaal je telenet kabelabonnement 13 € en koop zelf een digibox. Dan heb je digitaal en HD 720p. ( dus geen 8.00 € voor huur digicorder )
2 apart telenet breedband aan 30 € / maand
3 een simpele ATA en voip via Weepee en bellen via betamax
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Gewoon kabel abo betaal je meestal éénmalig aan 21% btw, als je digitale tv neemt betaal je die kabelkosten maandelijks 13€ en dit komt aan 12% btw ipv 21% analoog.
dus zo erg is dat toch niet, als je die kabelkost nu maandelijks betaald of 1 keer in een jaar ...
dus je hebt wel een shake van 45€ met digitale tv _ plus een maandelijkse kabelkost van 13€ die men anders ook betaald.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Lord Utopia
Erelid
Erelid

En wie een satteliet abo heeft, of Belgacom TV, of helemaal geen tv? Die betaalde dat vroeger toch ook niet? ;)
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Wat telenet doet is gewoon borenbedrog, niet meer of minder dan dat..Precies zo als je een vlieg ticket koopt voor 9 Euro maar voor je instapt heb je ineens 82 betaald ..Dat niemand in dit kromme land er voor kan zorgen dat men alleen glashelder mag adverteren in voor mij onbegrijpelijk :bang:
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Lord Utopia schreef:En wie een satteliet abo heeft, of Belgacom TV, of helemaal geen tv? Die betaalde dat vroeger toch ook niet? ;)
Hij zegt toch dat ze al analoog hebben van telenet, dus betalen ze sowiezo al die kabelkost ;)
ik heb het niet over mensen die sat hebben en dergelijke ... die moeten uiteraard geen kabel abo betalen
Petervanakelyen schreef:Het was (nog) niet besteld, dus ze kunnen nog kiezen voor een "gewone" Shake+ (Internet + Telefonie) i.c.m. de huidige analoge TV
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Lord Utopia
Erelid
Erelid

plus een maandelijkse kabelkost van 13€ die men anders ook betaald
Dus ik dacht dat je in het algemeen praatte. ;)
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster

Er is nu inderdaad analoog, dus er wordt nu inderdaad voor de kabel betaald, maar dat doet niets af aan het feit dat de uiteindelijke prijs geen €45/maand is en veel mensen voor een verassing zullen komen te staan als ze silvershake bestellen. Als je die kabelkosten niet betaald, kan je geen gebruik maken van de Telenet-diensten, en als je ze wel betaald kom je boven de €45 uit. Lijkt mij dat je dus wel onomwonden kan stellen dat dit misleidende reclame is, wat in ieder geval niet voor Telenet pleit. :nono:

Jullie zijn overigens wel heel lief voor elkaar hé :angel:
Laatst gewijzigd door Petervanakelyen 21 nov 2010, 12:44, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Als je enkel Internet of enkel telefonie wilt via Telenet, zullen ze wel een TOF filter komen plaatsen. Normaal toch...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster

Er is nu analoog (TV) en binnenkort komt er dus wellicht internet+telefonie bij. Ik heb eventjes wat opgezocht over deze "Telenet-Only Filter" maar ik kan niet direct vinden wat de praktische toepassing daarvan is. Ze hangen overigens wel een aan een hele hoop huizen.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Petervanakelyen schreef:Er is nu analoog (TV) en binnenkort komt er dus wellicht internet+telefonie bij. Ik heb eventjes wat opgezocht over deze "Telenet-Only Filter" maar ik kan niet direct vinden wat de praktische toepassing daarvan is. Ze hangen overigens wel een aan een hele hoop huizen.
De naam telenet-only filter is nog uit de tijd dat telenet geen digitale tv aanbood en het analoge spectrum nog niet helemaal van hun was. De naam telenet moet je verstaan als "enkel internet en telefonie". Zo konden ze mensen aansluiten voor bvb enkel internet te krijgen via Telenet. Alle analoge signalen voor TV werden dan daardoor geblokt. Resultaat : je hebt internet (of telefonie, of beiden) van telenet, maar je krijgt geen tv-signalen door...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”