Telenet - alles zelf installeren?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Binnenkort nemen ze bij een kennis van mij SilverShake+. In de Telenet FAQ staat dat, zelfs bij een basisinstallatie, een technieker de modem + NUI komt plaatsen. Ik vraag me af of ik dat niet gewoon zelf mag in orde brengen? Ik heb niets tegen Telenet-techniekers, maar ik heb bij de kennis in kwestie ook alle bekabeling en andere apparatuur geplaatst en het lijkt me gewoon veel gemakkelijker (ook voor de technieker :wink: ) als ik het gewoon in orde breng. :)
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Neen, in de algemene voorwaarden staat dat deze werken enkel mogen uitgevoerd worden door erkende medewerkers.
Ze zullen sowieso een NIU moeten komen plaatsen. Die kan je niet meekrijgen in een center.

Als er al een NIU is dan zou je een selfstarter kunnen nemen. Dan moet je alles zelf doen.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster

Er ligt coax, maar daar blijft het bij. Er staat nog geen Telenet-apparatuur op dit moment. Maar geen enkel probleem hoor, dan laat ik het de technieker wel doen ;) Ik dacht alleen dat het tijd en werk zou besparen. :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als de coax klaar ligt en er is ruimte voorzien om de NIU en modem te monteren hoeft dit ook geen half uur te duren.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster

True. Alles staat klaar, dus wellicht duurt het niet lang (ik kan er toch niet bij zijn op het moment van installatie). :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”