Beste,
Ik heb een huis gehuurd en daar ben ik gisteren mijn tv gaan installeren. Komende maandag komt Scarlet hun Scarlet One product installeren (telefonie, Belgacom TV, internet). Ik heb dus geen Kabelabonnement meer nodig bij Telenet.
Ik testte gisteren echter eens of er nog signaal zat op de kabel aansluiting van Telenet en tot mijn verbazing kon ik TV kijken. Ik las daarnet een topic waarin werd gezegd dat als je uw kabel abonnement bij Telenet (WVEM in mijn geval) opzegt er nog eens een €60 betaalt hoeft te worden daar er geen overnemer is... Is dit een feit?
Waarschijnlijk dien ik dan de vorige huurders te contacteren met de vraag om hun kabelabonnement op te zeggen zodat ik niet hoef op te draaien voor de kosten. Uiteindelijk hebben ze niet al hun diensten opgezegd toen ze verhuisd zijn zeker? Het vreemde is wel dat ze TV keken via Belgacom. Misschien hebben ze dus zelf een jaar betaald voor Telenet zonder dat het gebruikt werd.
Iemand tips?
Analoog Telenet signaal opzeggen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Als jij geen contract hebt met Telenet op het nieuwe adres hoef je ook niets op te zeggen.
Indien de vorige huurders wel een contract hadden met Telenet dan moeten zij dat opzeggen.
Indien de vorige huurders wel een contract hadden met Telenet dan moeten zij dat opzeggen.
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Vaak laat Telenet het signaal staan ook na opzeg. Pas als er vele opzeggingen in de buurt zijn gebeurd, zal Telenet een technieker sturen om bij iederen tegelijk het signaal te blokkeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
Dus kort samengevat: ik heb geen contract met Telenet ik kan dan ook niet "aangeklaagd" worden als er een factuur toekomt voor betaling (zal uiteraard niet op mijn naam zijn)! Ik laat dus gewoon het signaal op de kabel zitten en trek mij verder van niets meer aan ? 

- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Maar dan ben je wel een zwartkijker
lol (hopelijk voor jou kunnen ze niet zien of er daar tv gekeken wordt anders kan je nog iets verwachten)

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
Ze mogen hoor, Belgacom TV komt er aan maandag en dan is mijn keuze snel gemaakt tussen Analoog <-> DigitaalPatje schreef:Maar dan ben je wel een zwartkijkerlol (hopelijk voor jou kunnen ze niet zien of er daar tv gekeken wordt)

Telenet zal dus niet gebruikt worden

- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Mss best toch laten weten aan telenet dat analoog mag geschrapt worden op je nieuw adres
om voor geen verassingen komen te staan

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Hij hoeft helemaal niets te doen. Telenet contacteren kan alleen maar voor verwarring zorgen.
Hij heeft geen enkele juridische overeenkomst met Telenet dus hoeft hij ook niets te doen!
Hij heeft geen enkele juridische overeenkomst met Telenet dus hoeft hij ook niets te doen!
-
- Elite Poster
Denk ook dat ik het gewoon zo zal laten. Ik heb uiteindelijk niets getekend en dan kunnen ze mij ook niets ten laste leggen. Ik ga er eerlijk over zijn, die aansluitpunten van de kabel zullen zelfs niet gebruikt worden!Astralon schreef:Hij hoeft helemaal niets te doen. Telenet contacteren kan alleen maar voor verwarring zorgen.
geen slapende honden wakker maken voor er problemen van komen.