Aanbod Digitale TV

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Hallo,

Ik woon in het oude Integan-gebied (Antwerpen), dat enkele jaren geleden werd overgenomen door Telenet. Ondertussen zijn er al een pak zenders verdwenen, en op 26 oktober was het weer zover, 5 zender minder.
Nu zat er enkele dagen daarvoor een brief in de brievenbus met de uitleg + mogelijkheid om in te tekenen op digitale tv met twee mogelijkheden.

> HD Digicorder 12 maanden gratis huren
> Digibox kopen aan € 1.
In beide gevallen komt er € 50 activatiekosten bij als je dat bestelt, en indien je online bestelt € 30. (staat er op die brief)
Nu in werkelijkheid (en staat ook op die speciale promo-internetpagina) zijn de activatiekosten online gelijk aan € 0.

Dus dat wil zeggen dat ik voor € 1 een digibox kan krijgen (weliswaar zelf installeren, denk ik), zonder bijkomende kosten.

Nu is mijn vraag: Geniet ik dan ook van 12% belastingen ipv 21% belastingen? Want dan levert deze zet mij sowieso een heel klein beetje "winst" op.

PS: Ik heb op september 2010 mijn analoge kabelkosten betaald, en dat was iets tussen 160-170 euro. (betaal jaarlijks)
PS2: Ik heb enkel analoge kabel bij Telenet, de rest (internet+telefonie) gaat over de koperdraad.
Bijlagen
telenet.png
Online Aanbod
(202.14 KiB) 27 keer gedownload
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Je analoge kabelkosten gaan wel gelijk blijven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ja, zodra je volgens TN digitale TV hebt (of je die gebruikt of niet maakt niet uit) betaal je nog slechts 12% BTW.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

In het tekstje staan:
- gratis activering indien online;
- gratis installering;
- digibox voor 1 euro.

wat je krijgt met digi tv:
- meer zenders;
- verlaagd kabeltarief aan 12% BTW ipv 21%.

Ik zou ervoor gaan.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb momenteel betaald tot september 2011, met 21% btw. Zou ik daarvan de resterende terugkrijgen?

Of geldt (bij Telenet) de 12% enkel als je een digibox/corder huurt? (want hierboven staan twee tegenstrijdige berichten)

Voor die €1 kan ik niet sukkelen, zelfs al krijg ik geen btw terug (wat mij mij dan zou doen denken dat Telenet het verschil zelf bijhoudt). Dus ik ga dat zeker doen, maar best eerst eens controleren, voor ik Telenet begin lastig te vallen.

Ik vermoed ook dat er een installateur komt om alles te installeren (al heb ik die modem toch niet nodig, dus die gaat direct terug uit het stopcontact).
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb geen referentie maar ik denk dat je van die verlaagde BTW geniet vanaf dat je digitaal kijkt ongeacht of je nu huurt of koopt.
Vergeet niet dat zelfs bij een gekochte digibox die geactiveerd moet worden en Telenet dus wel degelijk weet dat er digitaal gekeken wordt.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 4 keer

driesve schreef:Nu is mijn vraag: Geniet ik dan ook van 12% belastingen ipv 21% belastingen? Want dan levert deze zet mij sowieso een heel klein beetje "winst" op.
Het lagere BTW-tarief wordt tenietgedaan door het energieverbuik van digibox en kabelmodem.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik was net hetzelfde aan het denken.
Moest alles nu eens wat sneller opstarten hé, dan zou ik dit ook doen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
driesve
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:Het lagere BTW-tarief wordt tenietgedaan door het energieverbuik van digibox en kabelmodem.
Die splitter heb ik hier al liggen (van iemand gekregen waar Telenet hem niet meer kwam halen) en steekt nu al altijd in (want heb 3 tv's).
Modem ga ik direct uittrekken en nooit gebruiken.
Digibox ook standaard uittrekken en (enkele minuten op voorhand) insteken wanneer ik naar een niet-analoge zender zou willen kijken. (bv. Exqi)
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

driesve schreef:Ik heb momenteel betaald tot september 2011, met 21% btw. Zou ik daarvan de resterende terugkrijgen?
Ja, dat wordt later verrekend.
driesve schreef:Of geldt (bij Telenet) de 12% enkel als je een digibox/corder huurt? (want hierboven staan twee tegenstrijdige berichten)
De 12% BTW op het abonnement van digitale TV is een beslissing van de regering, daar heeft Telenet niets over te zeggen. Zodra je digitaal kijkt (of beter gezegd, *kan* kijken - want je krijgt ook nog steeds het analoge signaal), mogen ze slechts 12% BTW factureren. De overheid probeert mensen op die manier te pushen naar digitale TV. Vraag me niet waarom...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

driesve schreef:Ik vermoed ook dat er een installateur komt om alles te installeren (al heb ik die modem toch niet nodig, dus die gaat direct terug uit het stopcontact).
Alleen als jij dat wil. De installatie (met modem) is alleen als je interactieve digitale TV wil. Je kan perfect je digibox activeren, zonder enige installatie. Dan kijk je wel digitaal, maar kan je geen interactieve diensten gebruiken (rode knop, e-mail, bestellingen).
- Telenet betaalt je het resterend bedrag terug (vanaf de activatie tot september 2011), incl. 21% BTW.
- Telenet factureert U het kabelabonnement maandelijks vanaf de activatie (met 12% BTW).
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

raf1 schreef:Het lagere BTW-tarief wordt tenietgedaan door het energieverbuik van digibox en kabelmodem.
Een terechte opmerking. Werd onlangs nog aangeklaagd in Test Aankoop.
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Bevestigd door Telenet op Twitter:
Vanavond dan maar eens bestellen en hopen dat er geen installateur moet langs komen en anders probeer ik mijn huidige installatie wel te verwijderen. (niet dat ze slecht is, alleen is die splitter van mij ipv Telenet) en achteraf die modem enz ook terug opbergen.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Ik heb deze week ook digitale TV aangevraagd, online via de site _ activatie is voor eind november.

gratis activering digitale TV (ter waarde van 50 €)
gratis comfort installatie (ter waarde van 50 €) installateur
gratis activering huur digibox/digicorder (ter waarde van 50 €)
gratis 4 maanden digitale tv

persoonlijk ken ik niet veel van tv, maar omdat die installateur gratis is heb ik dit maar genomen ipv een self starter kit.
kheb dan liever dat er iemand die digicorder komt aansluiten en dat het goed gedaan is, want er zal wss nog ergens een switch tussen moeten omdat ik met een router werk op mijn modem.
Dus mijn smartshake (comfortnetXL + telefonie) zal veranderen naar een GoldShake.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
knuppel
Member
Member
Bedankt: 17 keer

driesve schreef:
In beide gevallen komt er € 50 activatiekosten bij als je dat bestelt, en indien je online bestelt € 30. (staat er op die brief)
Nu in werkelijkheid (en staat ook op die speciale promo-internetpagina) zijn de activatiekosten online gelijk aan € 0.
Dus dat wil zeggen dat ik voor € 1 een digibox kan krijgen (weliswaar zelf installeren, denk ik), zonder bijkomende kosten.
PS2: Ik heb enkel analoge kabel bij Telenet, de rest (internet+telefonie) gaat over de koperdraad.
Enige reden waarom je digitale TV bij Telenet wilt nemen (buiten het feit dat ze je het vriendelijk vragen :-) )?

Als je VDSL kan hebben is Belgacom een stuk goedkoper:

Nu betaal je waarschijnlijk 40 - 60€ per maand voor telefonie + internet, + daarbovenop ongeveer 14€ voor analoge kabel. Totaal: tussen 54 en 74 €. Met 40€ zit je waarschijnlijk wel op ADSL of ADSL2+.
Als je Telenet digitale TV neemt betaal je 8€ per maand voor je HD digicorder, + analoge kabel (die een tikkeltje goedkoper wordt door de BTW) bovenop je 40-60€.

Neem je Belgacom pack betaal je bvb 61,8€ voor pack met telefonie, internet favorite en digitale TV, 51,4€ als je comfort neemt. HD Decoder zit erin.

Ik heb zelfde keuze gemaakt (pack met telefonie, internet favorite en digitale TV), zit op VDSL en ben er eigenlijk zeer tevreden over.

PS. Op een activatie een onnozele prijs plakken, en daar dan een korting op geven is niet echt een kunst. Moet altijd lachen met Telenet's "gratis draadloze installatie ter waarde van 139€". Wat doen ze dan? De draden niet trekken of zo? WiFi aanzetten? Uw SSID configureren? Voor dat geld wil ik het ook wel doen. Laat u niet vangen door kortingen op zaken die toch geen waarde hebben.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer

Edward Valckx schreef:
Een terechte opmerking. Werd onlangs nog aangeklaagd in Test Aankoop.
Als je enkel tv kijkt, dan kan je de modem, nui versterker, ... er tussen uit vijzen en op zolder leggen
en de box op standby zetten als je stopt met kijken
en hem uit de pries halen als je ook niks meer opneemt
driesve
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb Scarlet Internet+Telefonie, dus ik kan inderdaad voor 10 euro extra Belgacom TV krijgen, maar er zijn enkele redenen waarom dat product mij niet aanspreekt.

> Heb 3 tv's waarmee er meestal met 2 tegelijk wordt gekeken (niet mogelijk en dat haalt uw surfsnelheid onderuit)
> De huidige dvdrecorder kan dan niet meer gebruikt worden en ik ben heel tevreden van dat beestje (en zou het graag ook nog gebruiken)

Waarom neem ik dan Telenet Digitale TV?
> Omdat het mij eenmalig maar € 1 kost. Ik ga dat niet dagelijks gebruiken, maar stel dat ik iets op een digitale zender wil zien, dan kan ik dat bakje steeds nog gebruiken.
> Analoge blijft bestaan

Ik betaal nu € 40 + €13.89 = €53.86 en dat wordt normaal € 40 + € 12.85 = € 52.85. Dus de prijs blijft ongeveer hetzelfde en ik heb de mogelijkheid om digitaal te kijken.

Ik trek direct de digibox + modem uit het stopcontact. De versterker niet, want die gebruik ik nu al (heb er eentje gekregen van iemand) met 3 tv's.

PS: Het is ondertussen besteld (dit weekend al). Ik ben wel zo stom geweest om Comfort-installatie te bestellen ipv Self-Starter. Beide waren gratis. Het voordeel aan Comfort-installatie is wel dat de technieken ineens de goede F-connectoren op mijn kabel zal zetten. Hopelijk kan ik hem wijsmaken dat hij de bakjes gewoon mag laten liggen en dat ik ze wel mooi zal ophangen. Hij kan trouwens heel moeilijk aan die plaats, dus we zullen wel zien! Nu wachten tot 1 december... (want dan komt hij)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”