TV opnames op BGC server

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 142 keer

Dag allemaal,

Heb forum al doorzocht maar vind het antwoord niet op enkele vragen.

1. Kan je met alle BGC decoders nu al opnames doen op server van BGC of enkel met de nieuwste? Gisteren nog film opgenomen voor de kids maar niets dat er op wijst dat er een optie is voor dergelijke opnames of heb ik het verkeerd voor?

2. Menigeen onder jullie weet dat ik een tijd problemen gehad heb met BGC TV. Sedert upgrade naar 30 Mbit zijn deze moeilijkheden zo goed als van de baan.
Ben er zeker van dat ik met de nieuwe snellere decoder geen sync problemen meer zou hebben. Kan ik de huidige zo maar ruilen?

3. Kun je dan met de nieuwste 2 programma's tegelijkertijd in HD opnemen zoals bij TN?

Dank voor jullie react
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 390 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zoals als veel aangegeven loopt het geleidelijk .
Is te zien waar ge woont.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

3. De kanalen die via nPVR opgenomen kunnen worden zijn allemaal SD.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

2. je kan de oude maar inruilen als hij kapot is en dan weet je nog niet zeker of je een nieuwe krijgt (eerst moeten de oude allen op zijn).
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

koenraaddeconinck schreef:1. Kan je met alle BGC decoders nu al opnames doen op server van BGC of enkel met de nieuwste?
Met alle decoders vanaf een bepaalde s/w release (weet niet meer dewelke maar iedereen zou die ondertussen toch al moeten hebben).
Trojan schreef:3. De kanalen die via nPVR opgenomen kunnen worden zijn allemaal SD.
Voorlopig. Vanaf 1 Januari komen er geleidelijk ook HD kanalen bij, ook komen er sowieso meer kanalen bij. Op dit moment beperkt tot 16 (zie ander topic).
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Quistnix, hoe kun je weten wanneer je van die dienst gebruik zal kunnen maken? Volgens wat ik hier gelezen heb gaat de zone 02 vanaf Nov W3 geserviced worden maar ga je dat ook ergens "zien" als die dienstverlening actief is? of wordt het trial and error? (wat ik betwijfel :wink: )
TIA
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Awel man, ik weet het zelf niet (meer). Ik herinner mij nog iets van "druk op de blauwe knop, ga naar info +OK".

Kan er iemand anders Regulus helpen ?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Als ge iets wilt opnemen van één van deze 16 kanalen, dan kunt ge kiezen tussen lokaal of op de servers.

Voor de rest blijft het voor mij ook een raadsel.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Regulus
Pro Member
Pro Member

quistnix schreef:Awel man, ik weet het zelf niet (meer). Ik herinner mij nog iets van "druk op de blauwe knop, ga naar info +OK".

Kan er iemand anders Regulus helpen ?
Zijsprong ..

Er is schijnbaar een probleem met de "info" item die men via het blauwe knop menu aanspreekt. Dit kwam al ter sprake op het Belgacom forum zelf .. heb daar geen oplossing gezien .. Als men de "info" keuze maakt en "ok" drukt sprint het menu gewoon terug naar de top ... ergo er gebeurt niets ... :???:
Regulus
Pro Member
Pro Member

Trojan schreef:Als ge iets wilt opnemen van één van deze 16 kanalen, dan kunt ge kiezen tussen lokaal of op de servers.

Voor de rest blijft het voor mij ook een raadsel.
Bedoel je dat je dan in het opnamemenu een bijkomende optie zal kunnen kiezen ttz "waar" men het wil opgenomen zien? Logischerwijze neem ik dan aan dat men in het menu van de "opnames" evenzeer een indicatie moet krijgen/zien waar de opname staat? lokaal of remote?
Ik ben wel benieuwd :wink:
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

Regulus schreef:Logischerwijze neem ik dan aan dat men in het menu van de "opnames" evenzeer een indicatie moet krijgen/zien waar de opname staat? lokaal of remote?
Bij de opnames die op de Belgacom-servers opgeslagen zijn, zou naast de titel van de opname ook het aantal dagen vermeld worden dat de opname nog beschikbaar blijft op de server. Standaard worden de opnames op de server maar 30 dagen bewaard, maar dit kan bij het instellen van de opname aangepast worden.
Bij opnames op de harde schijf zullen er logischerwijze geen dagen vermeld worden naast de titelnaam, aangezien deze niet komen te vervallen.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 35 keer

als ik me niet vergis laatst mailtje gehad met de mededeling dat ze dit met 14 dagen gingen delayen. dus roll out zou van af 15 zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”