Hallo,
Ik zit met een klein probleem.
Even een situatieschets:
Wij hebben 3 ISDN lijnen die binnenkomen op een telefooncentrale (iCDS 100 Samsung), op 1 van de "nummers" is ADSL geactiveerd. Er hangt ook een ADSL 1000 UP doosje (splitter).
Ik heb recent een ADSL2+ comp modem gekocht (Linksys, annex B, WAG120) . Deze heb ik aangesloten, maar vanaf ik dat doe heb ik enerzijds meteen ADSL verbinding (hoewel deze traag blijft) MAAR plots werken de inkomende en uitgaande lijnen niet meer. Ik kan dus niet meer telefoneren of opgebeld worden.
Sluit ik de oude modem weer aan, dan werkt alles terug perfect.
Is dit gewoon een probleem van een "verouderde" splitter?
Ik heb ook de indruk dat de splitter is aangekoppeld NA de NT1 dozen, en niet ervoor...
Alvast heel erg bedankt voor het advies
hulp bij Installeren nieuwe modem
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Dat kan wel een probleem zijn.pempidude schreef:Ik heb ook de indruk dat de splitter is aangekoppeld NA de NT1 dozen, en niet ervoor...
Alvast heel erg bedankt voor het advies
Als ge zelf iet of wat technisch aangelegd zijt kunde eens proberen de splitter te verplaatsen zodat deze voor de NT1 komt, en anders bel je naar de helpdesk en vraag je achter een technieker. De interventie is normaal gratis tot en met de NT1.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Dat kan niet. Het ISDN signaal nà de NT1 is een 4-draads So bus: (a) daar zit geen DSL signaal meer op en (b) daar kan je geen spitter op steken.pempidude schreef:Ik heb ook de indruk dat de splitter is aangekoppeld NA de NT1 dozen, en niet ervoor...
Je hebt misschien wel die "indruk":
Belgacom leverde vroeger voor ADSL op ISDN lijnen een Alcatel splitter, daar kwamen 2 kabeltjes uit met speciale koppelstukjes. Die 2 kabeltjes moest je in de NT1 bevestigen: een kwam op de intro (naar de splitter), de andere draad kwam op de NT1 - waar de intro vroeger op kwam.
Er komen dus waarschijnlijk 2 kabeltjes vanuit je NT1 naar dat splitter "doosje" - vandaar de "indruk" dat de splitter is aangekoppeld NA de NT1 ?
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.