Western Digital 2TB

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=576

Dit zijn 4 harde schijven van 500 GB. Maar zijn dit ook 4 verschillende harde schijven op je pc? Ik hoop van niet.

'k Neem aan dat dit gewoon staat aangeduid onder 1 harde schijf en dat je daar in de praktijk verder niets van merkt dat dit in werkelijkheid 4 harde schijven zijn.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Een harde schijf kan uit meerdere 'platters' bestaan.
Het exacte aantal platters voor deze schijf van 2 TB weet ik niet van buiten (zou ik eens moeten op googlen :wink:)

Maar om je vrees weg te nemen...

Ja, dit is FYSIEK 1 harde schijf, met een totale opslagcapaciteit van 2 TB.
Die intern uit meerdere lagen (of platters) kan bestaan.

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Gent32m schreef:Hoi,

Een harde schijf kan uit meerdere 'platters' bestaan.
Het exacte aantal platters voor deze schijf van 2 TB weet ik niet van buiten (zou ik eens moeten op googlen :wink:)

Maar om je vrees weg te nemen...

Ja, dit is FYSIEK 1 harde schijf, met een totale opslagcapaciteit van 2 TB.
Die intern uit meerdere lagen (of platters) kan bestaan.

Gent32m

Ik bedoelde met 4 harde schijven eigenlijk gewoon 4 platters. :wink:

Blijkbaar heeft WD ondertussen zelfs harde schijven van 3TB. Ik hoop dat de prijzen nog wat zakken. Tegenwoordig heb je 1,5 TB voor 100 euro.
Laatst gewijzigd door koekie 27 okt 2010, 16:39, in totaal 1 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Lijkt me nogal evident dat dit als 1 schijf getoond wordt. Heb zelf nog een oude van 1TB staan die ook 2x 500G is.
Nu, ben je zeker dat er daar 4 schijven in zitten? Want dat lijkt me toch niet zo een goed idee. Je verbruik zal immers ook ruwweg 4x hoger liggen en de MTBF zal ook een pak lager liggen (kerstboomlichtjes effect). Het laat natuurlijk de fabrikant wel toe van de prijs te drukken.

Edit: ok, 4 platters dus...
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Tomby schreef:Lijkt me nogal evident dat dit als 1 schijf getoond wordt. Heb zelf nog een oude van 1TB staan die ook 2x 500G is.
Nu, ben je zeker dat er daar 4 schijven in zitten? Want dat lijkt me toch niet zo een goed idee. Je verbruik zal immers ook ruwweg 4x hoger liggen en de MTBF zal ook een pak lager liggen (kerstboomlichtjes effect). Het laat natuurlijk de fabrikant wel toe van de prijs te drukken.

Edit: ok, 4 platters dus...

Klik gewoon eens op de link geplaatst in het eerste bericht van deze topic. En daarna onder de foto staan nog andere foto's, op een paar kan je heel goed zien dat er 4 platters in zitten.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Wel ja, interne harddisks bestaan al jaren uit meerdere platters. Dus een beetje een vreemde vraag.
Ik dacht dat het ging om een externe harddisk. De goedkopere durven soms uit meerdere losse harddisks te bestaan die er uit zien als 1 grote. Maar sowieso heb ik nog nooit meer dan 2 gezien.
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Heeft iemand ervaring met de my books van WD? Zijn die hun prijs waard of is het brol?

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=884

Ik heb er van Lacie en valt niets op aan te merken.

Nog een vraagje, waarom zijn de desktop externe hdd duurder dan de opstaande?
Laatst gewijzigd door koekie 27 okt 2010, 17:02, in totaal 1 gewijzigd.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

koekie schreef:Tegenwoordig heb je 1,5 TB voor 100 euro.
Tegenwoordig heb je schijven van 2TB voor €80. Gisteren nog 4x WD20EARS (2TB) gekocht voor ~€330 inc verzending bij redcoon.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Trojan schreef:
koekie schreef:Tegenwoordig heb je 1,5 TB voor 100 euro.
Tegenwoordig heb je schijven van 2TB voor €80. Gisteren nog 4x WD20EARS (2TB) gekocht voor ~€330 inc verzending bij redcoon.

78 euro :wink:

http://tweakers.net/pricewatch/249529/w ... s-2tb.html
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Gaan we mierenneuken? €79.86

Op de nederlandse redcoon kan ik geen account aanmaken met een belgisch adres.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tomby schreef:Je verbruik zal immers ook ruwweg 4x hoger liggen en de MTBF zal ook een pak lager liggen (kerstboomlichtjes effect).
Wat heeft verbruik en MTBF met het aantal platters te zien :???:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Niet met het aantal platters, wel als het afzonderlijke harddisks zijn, zoals de TS initieel leek te suggereren.
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Tomby schreef:Niet met het aantal platters, wel als het afzonderlijke harddisks zijn, zoals de TS initieel leek te suggereren.
Ik vind dat producenten dat veel duidelijker mogen afficheren. Hoe vaak gebeurt het niet dat mensen een harde schijf kopen van 1 TB en blijkt dat het niet om 2 platters gaat zoals ze dachten, maar 2 harde schijven (van 500GB) in 1 doosje. Dit is boerenbedrog, zouden ze moeten verbieden.

Denk ook niet dat dit veel verkocht wordt.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

En zijn er ook deftige prijzen voor externe 2gb schijven, die in belgië leveren, goedkoper dat waar hier sommige zaken durven vragen?

En met een AAN/UIT knop, wat ik vind die zonder een ramp. Staan altijd op, ook als pc uit staat. :bang:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Teebee schreef:En met een AAN/UIT knop, wat ik vind die zonder een ramp. Staan altijd op, ook als pc uit staat. :bang:
Een aan/uit knop wil nog niet persé zeggen dat de toestellen altijd aan blijven staan. Ik heb dus zo een 1TB externe disk met aan/uit knop, en wanneer er gedurende een bepaalde periode geen disk activiteit is, valt de schijf gewoon uit, zelfs als de PC nog aan staat.
koekie
Forumtroll
Forumtroll

Tomby schreef:
Teebee schreef:En met een AAN/UIT knop, wat ik vind die zonder een ramp. Staan altijd op, ook als pc uit staat. :bang:
Een aan/uit knop wil nog niet persé zeggen dat de toestellen altijd aan blijven staan. Ik heb dus zo een 1TB externe disk met aan/uit knop, en wanneer er gedurende een bepaalde periode geen disk activiteit is, valt de schijf gewoon uit, zelfs als de PC nog aan staat.

Externe HDD's zonder aan en uit knop vallen uit bij het uitschakelen van de pc.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Oops, had Teebee zijn post niet goed gelezen. Dacht dat hij er juist geen wou met knop omdat je die manueel moet uitzetten.
Want inderdaad, die zonder knop gaan ook gewoon in standby als je PC ze niet accesst. Maar ze gebruiken dan natuurlijk wel nog een kleinigheid stroom.
Jij bedoelt echter wellicht de USB powered externe disks die inderdaad gewoon helemaal uitgaan als de PC uitgezet wordt.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

IK heb er anders een paar van iomega die blijven rammelen als de pc uitstaat. Moet dan telkens de stroomkabel uittrekken, wat enorm vervelend is. :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”