Belgacom gaat klantendienst verbeteren

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

...

Om het stijgend aantal klachten op te vangen en meteen ook de dienstverlening te verbeteren, voert Belgacom deze week enkele veranderingen door. Zo zal de helpdesk vanaf nu tot tien uur 's avonds bereikbaar zijn en dat zeven dagen per week. Tijdens piekmomenten komt er bovendien versterking.

De Belgacom-technici gaan voortaan ook 's avonds op pad. Wie een afspraak maakte, krijgt op gezette tijdstippen een herinnerings-sms'je.

Naast een betere pechverhelping wil Alcott - binnen Belgacom ook bekend als Mister Satisfaction - het aantal klachten over de facturatie zien dalen. Bijkomende kosten zoals installatie-, activatie- of afsluitingskosten zullen duidelijker worden vermeld om misverstanden te voorkomen.
Bron: Het Nieuwsblad

Kan ik alleen maar toejuichen...
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Die laatste zin van de laatste paragrafe is imho het belangrijkste. De extra kosten waarvan de klant nooit op de hoogte is en wij moeten dan het slechte nieuws brengen. :(
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik heb nog steeds niks ontvangen ivm de match die ik tijdje geleden had betaald, de ene had wel iets late weten int kort maar was naar verkeerde emailadres,deze had me de goeie gegeven, heb dit vorige week doorgestuurd maar ze geven geen krimp, nikske de balle krijg ik.
Dan krijg je te lezen; het is heel belangrijk voor ons blablabla.....dikke zever, men zit bezig op telenet maar belgacom is blijkbaar nog erger.
Ge kunt ze kussen
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Dat ze al eens beginnen met de wachttijden drastisch te verkorten, daar zouden al veel klanten tevreden mee zijn. Meer helpdeskmedewerkers inzetten om de openingstijden te verlengen gaat daar niet veel aan helpen ... :-(
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Integendeel, door nog langer beschikbaar te zijn moet het personeel nog harder werken, nog meer druk enz... maar er staat bij dat er ook extra personeel zal bijkomen. Dus het is nu af te wachten hoeveel personeel er bijkomt en vooral of het bekwaam personeel is.
Want 2/4 van de gevallen weet de klant er meer vanaf dan de helpdesk :)

Wel moet ik zeggen dat tov enkele jaren geleden het toch al reeds fel verbeterd is in mijn geval. Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn hé.

Facturatie mag idd duidelijker zijn, zo heb ik net een triple pack aangeschaft. Vroeger had ik men gsm-abbo bij proximus en derest bij telenet en dommel. Nu heb ik dus de 3 in 1 van Belgacom.

Nu krijg ik deze week in de bus: Aparte faktuur gsm + faktuur triple pack belgacom. En de datum van aktivatie was 5 oktober. gsm kosten lopen tot 15 oktober bij de ene en bij de andere faktuur iets totaal anders. Maw ze overlappen mekaar een 10-tal dagen...

Moet hiervoor nog bellen, maar ga eerst wat moed bijeenrapen want dat is meestal nodig :)
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Over de algemene lijn was ik toch tevreden van de service
Facturatiefoutjes werden steeds na een telefoontje snel rechtgezet
Bij helpdesk moest men soms wel even geluk hebben dat je een van de goeie had anders belde je maar eens terug
Hopelijk wordt er nu nie het onmogelijke verwacht van het personeel en leidt dit toch minder service op termijn
Als men vergelijkt met even grote provider zoals Telenet scoort Belgacom toch nog steeds 85% op 100 wat degelijke afhandeling betreft en bij Telenet max 45% hoor
Da s wat ik onder vrienden hoor en zelf aan de lijve al heb ondervonden
Een raad heb ik aan de personen die zowel facturatie of helpdesk moeten opbellen voor problemen blijf steeds hoffelijk dan zijn de meeste problemen snel opgelost
En lukt het echt niet dan vraag je maar hun toezichter bij alsook beiden hun namen maar doe het steeds op beleefde manier
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”