Wat ik niet snap is dat we maandelijks huur moeten betalen voor de digicorder maar als die kapot gaat moeten we zelf naar een telenet center rijden en een nieuwe gaan halen.
Wil je dat Telenet dit zelf doet moet je 75 euro betalen.
Kan toch niet? Je huurt de hd digicorder toch? Alles wat je huurt is toch onder beheer van de verhuurder, dus ook vervanging/reparatie?
Of zie ik het verkeerd?
HD Digicorder huur - indien kapot zelf nieuwe halen
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 14 jun 2007, 17:13
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3872
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Ja onvoorstelbaar niet ? De ombudsman weet raad.dotslasher schreef:Wat ik niet snap is dat we maandelijks huur moeten betalen voor de digicorder maar als die kapot gaat moeten we zelf naar een telenet center rijden en een nieuwe gaan halen.
Wil je dat Telenet dit zelf doet moet je 75 euro betalen.
Kan toch niet? Je huurt de hd digicorder toch? Alles wat je huurt is toch onder beheer van de verhuurder, dus ook vervanging/reparatie?
Of zie ik het verkeerd?

-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 14 jun 2007, 17:13
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
En ik wel? Ik moest helemaal naar Lier rijden voor het dichtstbijzijnde center.xayana schreef:75 euro = verplaatsing en wordt aangerekend. Die technici rijden niet op water.dotslasher schreef: Wil je dat Telenet dit zelf doet moet je 75 euro betalen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Geen idee... is dat effectief zo ? Staat dat ergens in een wet ?dotslasher schreef:Alles wat je huurt is toch onder beheer van de verhuurder, dus ook vervanging/reparatie?
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 77 keer
Helemaal naar Lier....dotslasher schreef: En ik wel? Ik moest helemaal naar Lier rijden voor het dichtstbijzijnde center.
Ik weet niet waar je woont, maar ik ben bijna zeker dat het nooit verder dan 15km zal zijn.
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 14 jun 2007, 17:13
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
inderdaad 
Ik ben van Kontich.
maar dan nog. Het gaat om het principe.
Iedereen vindt dat hier precies normaal dat je zelf in uw auto moet stappen om die dingen te laten vervangen. Ik heb precies een andere perceptie van klantenservice.
Wat met de mensen die geen auto hebben? Die zouden dan met de bus moeten gaan en lang onderweg zijn voor een digicorder. Proper.

Ik ben van Kontich.
maar dan nog. Het gaat om het principe.
Iedereen vindt dat hier precies normaal dat je zelf in uw auto moet stappen om die dingen te laten vervangen. Ik heb precies een andere perceptie van klantenservice.
Wat met de mensen die geen auto hebben? Die zouden dan met de bus moeten gaan en lang onderweg zijn voor een digicorder. Proper.
-
- Premium Member
- Berichten: 598
- Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
- Twitter: xtrshop
- Locatie: Antwerpen - Wilrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 46 keer
en als je in de bibliotheek een boek huurt/leent moet je het ook zelf gaan halen en terug brengen, ook als je het geen goed boek vind, ook als er een bladzijde in ontbreekt....dotslasher schreef:inderdaad
Ik ben van Kontich.
maar dan nog. Het gaat om het principe.
Iedereen vindt dat hier precies normaal dat je zelf in uw auto moet stappen om die dingen te laten vervangen. Ik heb precies een andere perceptie van klantenservice.
Wat met de mensen die geen auto hebben? Die zouden dan met de bus moeten gaan en lang onderweg zijn voor een digicorder. Proper.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Geen idee... maar ik blijf me afvragen waar ergens staat dat bij huren men altijd verplicht is gratis reparaties ter plekke te komen uitvoeren. Ik kan trouwens ook niet meteen een analogie vinden (misschien maar best) aangezien ik hier thuis niet meteen iets anders huur.dotslasher schreef:Iedereen vindt dat hier precies normaal dat je zelf in uw auto moet stappen om die dingen te laten vervangen.
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 14 jun 2007, 17:13
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
wat als er iemand een apartement huurt en er gaat iets stuk aan de flat. De verhuurder moet dit toch komen maken?
uit de wet:
uit de wet:
De wet voorziet dat de verhuurder het gehuurde goed, in alle opzichten, in goede staat van onderhoud aan de huurder moet leveren en tijdens de duur van de overeenkomst in zodanige staat moet onderhouden dat het kan dienen tot het gebruik waartoe het bestemd is. Gedurende de ganse duur van de overeenkomst moet hij de nodige herstellingen uitvoeren, behalve deze die beschouwd worden als het normale onderhoud, wat ten laste van de huurder valt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Dit zegt niets over welke inspanningen de huurder moet leveren alvorens het probleem wordt opgelost.
Ik zal de analogie met de verhuur van een appartement proberen doortrekken.
Als je huisbaas niet telefonisch bereikbaar is of hij neemt niet de nodige acties dan zal je ook naar het postkantoor moeten rijden om een aangetekend schrijven te versturen.
Ik zal de analogie met de verhuur van een appartement proberen doortrekken.
Als je huisbaas niet telefonisch bereikbaar is of hij neemt niet de nodige acties dan zal je ook naar het postkantoor moeten rijden om een aangetekend schrijven te versturen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een analogie is altijd gevaarlijk hé... nu kan je met je appartement niet tot bij je huisbaas rijden... maar als die een technieker moet sturen om bijvoorbeeld je verwarming te repareren dan mag die ook niet de verplaatsingskosten doorrekenen aan jou, die zijn ook voor de huisbaas. Of Telenet, welke gelijktijdig technieker en "huisbaas" is dit wel mag is dus wel een interessante vraag, maar voer voor juristen vrees ik.Astralon schreef:Ik zal de analogie met de verhuur van een appartement proberen doortrekken.
Da's iets helemaal anders... da's een ingebrekestelling... niet een reparatie van iets.Astralon schreef:Als je huisbaas niet telefonisch bereikbaar is of hij neemt niet de nodige acties dan zal je ook naar het postkantoor moeten rijden om een aangetekend schrijven te versturen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6557
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
- Bedankt: 509 keer
Er zijn genoeg analogieën waar je wél zelf terug moet gaan naar de verhuurder met hetgeen je huurt. Genoeg voorbeelden in de bouwsector bvb. Als je een sloophamer (om maar iets te zeggen) huurt en hij gaat kapot, dan gaan ze die ook niet aan huis komen herstellen voor je.
De vergelijking met appartement/huis gaat niet op omdat dat een onroerend goed is.
De vergelijking met appartement/huis gaat niet op omdat dat een onroerend goed is.
-
- Plus Member
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
- Locatie: Niverance
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 7 keer
De vergelijking met de sloophamer ook nietTomby schreef:Er zijn genoeg analogieën waar je wél zelf terug moet gaan naar de verhuurder met hetgeen je huurt. Genoeg voorbeelden in de bouwsector bvb. Als je een sloophamer (om maar iets te zeggen) huurt en hij gaat kapot, dan gaan ze die ook niet aan huis komen herstellen voor je.
De vergelijking met appartement/huis gaat niet op omdat dat een onroerend goed is.

Als die kapot gaat terwijl jij die gebruikt (als huurder), dan draai jij voor de kosten op, want de staat van het materiaal wordt normaal gezien gecontroleerd voor het verhuurt wordt
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 77 keer
De digicorder ook. Allé, 't is een nieuw toestel, dus we mogen er van uitgaan dat dat werkttexarcanaa schreef: want de staat van het materiaal wordt normaal gezien gecontroleerd voor het verhuurd wordt

Als het defect te wijten is aan de klant zal verplaatsing + kost digicorder gerekend worden.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Gelukkig staat die wink erbij, want tegen het tempo dat die dingen sneuvelen moet dat goedkope rommel zijn.xayana schreef:Allé, 't is een nieuw toestel, dus we mogen er van uitgaan dat dat werkt![]()
-
- Forumtroll
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
- Bedankt: 1 keer
Gewoon andere halen,er zijn genoeg verdelers.en niet blijven lullen.
Moest ik vroeger ook bij die andere provider,met de modem,en was ook nie kort bij de deur.
Gelukkig heb ik nu nog geen probleem gehad.
Moest ik vroeger ook bij die andere provider,met de modem,en was ook nie kort bij de deur.
Gelukkig heb ik nu nog geen probleem gehad.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 28 okt 2010, 10:35, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 14 jun 2007, 17:13
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
beetje beleefd blijven. We zijn een gewone discussie aan het voeren over het feit dat TN al dan niet het recht heeft om 75 euro te vragen om de digicorder die je huurt te komen vervangen.Rikkyrocker schreef:Gewoon andere halen,er zijn genoeg verdelers,en niet blijven lullen.
Uw kinderachtige input is nergens voor nodig.
-
- Forumtroll
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
- Bedankt: 1 keer
Jij mag die gratis gaan afhalen,en TN heeft het recht,vergoeding te vragen,indien zij die zelf moeten leveren.dotslasher schreef:
beetje beleefd blijven. We zijn een gewone discussie aan het voeren over het feit dat TN al dan niet het recht heeft om 75 euro te vragen om de digicorder die je huurt te komen vervangen.
Uw kinderachtige input is nergens voor nodig.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
En wie geeft hen dat "recht" ? Daar gaat deze discussie namelijk over... is een leverancier verplicht dit gratis te komen doen of niet.Rikkyrocker schreef:en TN heeft het recht,vergoeding te vragen,indien zij die zelf moeten leveren.
Maar nogmaals, dit zijn juridische dingen... er was hier vroeger toch een forumadvocaat... misschien een goeie vraag voor hem/haar.
Moest je ergens goed zoeken zal je wel iest vinden die in jou voordeel zal zijn.
Ikzelf doe dit voor alles en heb daar geen problemen mee, soms is er maar een
kleine bijdrage te betalen.
Ik zeg altijd: wie zoekt die vind ( in zijn eigen voordeel).

Ikzelf doe dit voor alles en heb daar geen problemen mee, soms is er maar een
kleine bijdrage te betalen.
Ik zeg altijd: wie zoekt die vind ( in zijn eigen voordeel).


- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Helemaal naar Lier vanaf Kontich.dotslasher schreef:En ik wel? Ik moest helemaal naar Lier rijden voor het dichtstbijzijnde center.xayana schreef:75 euro = verplaatsing en wordt aangerekend. Die technici rijden niet op water.dotslasher schreef: Wil je dat Telenet dit zelf doet moet je 75 euro betalen.
Wat een moeite

Technieker moet betaald worden, auto moet betaald worden, brandstof moet betaald worden, dispatcher moet betaald worden...