Vanmorgen BGC intense aangevraagd via de website.
De automatische aanmeld procedure is inmiddels verwijderd van de website.,nu belt een Belgacom Partner je binnen de 2 uur op.
Binnen de 15werkdagen krijg ik de details van de bestelling via brief, tot hier nog altijd geen enkele prijs of installatiedatum gekregen.
Echt makkelijk en overzichtelijk is het er niet op geworden, ik ben eens benieuwd of alles in orde gaat komen... (m'n factuur adres is niet m'n installatie adres & heb nog een free weekend one bijbesteld)
BGC Intense aanvraag
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Zelf een intense afgesloten deze zomer en als ik het mij goed herinner:
1) Zelf moeten bellen alhoewel dat beloofd was. Nooit gecontacteerd geweest door Belgacom
.
2) Na de bestelling telefonisch te hebben doorgegeven heb ik 2 dagen moeten wachten op de brief met de orderbevestiging en de installatiedatum
3) Een kleine week later heb ik dan de installatiekit (BBOX2 + toebehoren) ontvangen
4) Uiteindelijke installatie is op juiste dag correct doorgevoerd.
Dus enig negatief punt was dat ik zelf de klantendienst heb moeten contacteren om de bestelling te plaatsen. Wel de online-korting (50 euro) gekregen + 3 maanden gratis internet (promotie is ondertussen veranderd).
We zijn ondertussen een goede 2 maand en 2TB verder en nog steeds heel tevreden dat ik de overstap gemaakt heb.
Heb wel een Telenet BasicNet als backup gehouden.
1) Zelf moeten bellen alhoewel dat beloofd was. Nooit gecontacteerd geweest door Belgacom

2) Na de bestelling telefonisch te hebben doorgegeven heb ik 2 dagen moeten wachten op de brief met de orderbevestiging en de installatiedatum
3) Een kleine week later heb ik dan de installatiekit (BBOX2 + toebehoren) ontvangen
4) Uiteindelijke installatie is op juiste dag correct doorgevoerd.
Dus enig negatief punt was dat ik zelf de klantendienst heb moeten contacteren om de bestelling te plaatsen. Wel de online-korting (50 euro) gekregen + 3 maanden gratis internet (promotie is ondertussen veranderd).
We zijn ondertussen een goede 2 maand en 2TB verder en nog steeds heel tevreden dat ik de overstap gemaakt heb.
Heb wel een Telenet BasicNet als backup gehouden.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 175 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb zelf ook moeten bellen voor de uiteindelijke afspraak. Na de drie maanden gratis kreeg ik deze week voor het eerst een factuur, en daar bleek het ook deftig in de soep gedraaid te zijn. Gelukkig was dit na een telefoontje opgelost.Astralon schreef:Dus enig negatief punt was dat ik zelf de klantendienst heb moeten contacteren om de bestelling te plaatsen. Wel de online-korting (50 euro) gekregen + 3 maanden gratis internet (promotie is ondertussen veranderd).
meer info: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=27326
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Hopelijk is er VDSL2 beschikbaar waar je woont, anders kan je nog op Adsl terecht komen ....iceke schreef:Vanmorgen BGC intense aangevraagd via de website.
De automatische aanmeld procedure is inmiddels verwijderd van de website.,nu belt een Belgacom Partner je binnen de 2 uur op.
Binnen de 15werkdagen krijg ik de details van de bestelling via brief, tot hier nog altijd geen enkele prijs of installatiedatum gekregen.
Echt makkelijk en overzichtelijk is het er niet op geworden, ik ben eens benieuwd of alles in orde gaat komen... (m'n factuur adres is niet m'n installatie adres & heb nog een free weekend one bijbesteld)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png


Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7446
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 390 keer
- Recent bedankt: 1 keer
gewoon eens bellen naar de kd en vragen hoe het zit met uw dossier
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Vandaag naar de reseller gebeld, ze gaan me morgen terugbellen, ben eens benieuwd.
Ten eerste vind ik het al raar dat dit via een reseller verloopt terwijl ik op de site van BGC besteld heb.
Ten tweede heeft de reseller voor de Franstalige klanten een 0800 nummer en voor mij een betalend 02 nummer (ze spraken perfect Nederlands, maar wouden niet antwoorden in het Nederlands op een Franstalige lijn)
Ten eerste vind ik het al raar dat dit via een reseller verloopt terwijl ik op de site van BGC besteld heb.
Ten tweede heeft de reseller voor de Franstalige klanten een 0800 nummer en voor mij een betalend 02 nummer (ze spraken perfect Nederlands, maar wouden niet antwoorden in het Nederlands op een Franstalige lijn)
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Vandaag belde BGC dat ze maandag een nieuwe kabel in huis komen trekken ? Ben eens benieuwd hoe ze dat gaan oplossen, de oude gaat vanonder het trottoir 5 meter naar achter onder een kamer naar de kelder. De telefoniste zij dat dit geen probleem vormt (de oude kabel is 30+ jaar oud)
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 175 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zit die kabel in een buis, zo ja dan kunnen zie die nieuwe kabel mogelijk door die buis trekken. Zo niet wordt de nieuwe kabel bovengronds gelegd.iceke schreef:Vandaag belde BGC dat ze maandag een nieuwe kabel in huis komen trekken ? Ben eens benieuwd hoe ze dat gaan oplossen, de oude gaat vanonder het trottoir 5 meter naar achter onder een kamer naar de kelder. De telefoniste zij dat dit geen probleem vormt (de oude kabel is 30+ jaar oud)
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Je bent in volle verwachting, nice ...iceke schreef:Vandaag belde BGC dat ze maandag een nieuwe kabel in huis komen trekken ? Ben eens benieuwd hoe ze dat gaan oplossen, de oude gaat vanonder het trottoir 5 meter naar achter onder een kamer naar de kelder. De telefoniste zij dat dit geen probleem vormt (de oude kabel is 30+ jaar oud)
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Ik dacht, er komt een kort rokske met veel hout voor de deur m'n draad(je) inspecteren.. 't waren 2 lassers(vriendelijke gasten trouwens) in een witte camionette die alleen maar konden vaststellen dat ik 1 al een aansluiting had (duh, dat wist ik natuurlijk ook, ik heb 3 maand gelden BGC opgezegd) en 2 de kabel nog intact is. Hopelijk komt morgen de modem toe...
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Vrijdag modem & usbmodem toegekregen in 2 dozen, ipv van die samen te versturen kan ik dus 2X verzendkosten betalen.
Verder hadden de "lassers" m'n kabel op de telefoonaansluiting aangesloten ipv op de dsl aansluiting.
Dinsdag activatie...
Verder hadden de "lassers" m'n kabel op de telefoonaansluiting aangesloten ipv op de dsl aansluiting.
Dinsdag activatie...
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Gisteren om 5 uur naar de Helpdesk gebeld, weer minder dan 1 minuut wachten, dus absoluut geen slecht woord over de helpdesk.
Ja ze gaan u vandaag nog activeren, ja dit gebeurt meestal na 18uur, nee je hoeft je geen zorgen te maken.
Enfin, je snapt het wel, bibi heeft nog altijd geen bgc internet.
Ja ze gaan u vandaag nog activeren, ja dit gebeurt meestal na 18uur, nee je hoeft je geen zorgen te maken.
Enfin, je snapt het wel, bibi heeft nog altijd geen bgc internet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Bij mijn aansluiting precies hetzelfde meegemaakt (zie dit topic).
De dag nadien gebeld en binnen het uur was het probleem opgelost en de lijn actief.
Succes!
De dag nadien gebeld en binnen het uur was het probleem opgelost en de lijn actief.
Succes!
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Ik heb voor alle zekerheid nog maar eens gebeld..
Wat me wel opvalt is datm'n oude adsl verbinding nog altijd op de lijn zit ?
In het bbox2 menu zie ik adslline status showtime 3008kbps/512kbps
Wat me wel opvalt is datm'n oude adsl verbinding nog altijd op de lijn zit ?
In het bbox2 menu zie ik adslline status showtime 3008kbps/512kbps
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 175 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Moet jouw lijn niet nog aangesloten worden op de ROP? Als je nog ADSL signaal hebt lijkt dat er wel op??iceke schreef:Ik heb voor alle zekerheid nog maar eens gebeld..
Wat me wel opvalt is datm'n oude adsl verbinding nog altijd op de lijn zit ?
In het bbox2 menu zie ik adslline status showtime 3008kbps/512kbps
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Ik hang ondertussen al 45 minuten aan de lijn met de helpdesk. ik begin het beu te worden... als de lijn maandag niet geactiveerd is vliegt heel die zever hier buiten... 6-10 -> 18-11 tsssss... prutsers...
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Den truc is dus duidelijk niet bellen met de helpdesk buiten de werkuren.
Enfin, blijkbaar is de activatie gelukt, nu nog verbinding krijgen.
Maandag sturen ze een technieker.
Wat ik helemaal niet snap is dat wanneer ze mijn lijn uitmeten ik blijkbaar op een 16mbit profiel sta en ik in m'n bbox2 3mbit zie staan....
Enfin, blijkbaar is de activatie gelukt, nu nog verbinding krijgen.
Maandag sturen ze een technieker.
Wat ik helemaal niet snap is dat wanneer ze mijn lijn uitmeten ik blijkbaar op een 16mbit profiel sta en ik in m'n bbox2 3mbit zie staan....
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Iceke, dit was in mijn geval net hetzelfde. Ik had ook een ADSL signaal dat ik binnenkreeg bij de activatie, sterker nog, ik had eerst 1 uur VDSL signaal en alles werkte perfect, een uurtje later viel alles uit en stond ik ineens op ADSL 6mbit. Ik belde toen en ze hebben toen ook gezegd dat een technieker langskwam.
Deze is gekomen, heeft wat aan de Rop gedaan, heeft kaske vervangen waar mijn kabelke binnenkomt in de living. Ik kwam thuis en het werkte perfect.
Buiten het feit dat ik eerst ff op vdsl zat en derna op adsl, is dit hetzelfde probleem bij u en denk ik dat gij dus ook na de interventie zult geholpen zijn
Deze is gekomen, heeft wat aan de Rop gedaan, heeft kaske vervangen waar mijn kabelke binnenkomt in de living. Ik kwam thuis en het werkte perfect.
Buiten het feit dat ik eerst ff op vdsl zat en derna op adsl, is dit hetzelfde probleem bij u en denk ik dat gij dus ook na de interventie zult geholpen zijn

- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Vanmorgen direct een technieker aan de deur die het andere koperpaar heeft aangesloten zowel bij mij thuis als in(aan?) de rop.
Het werkt nu en ik zit op een 16,5 profiel.
Straks nog maar eens naar de Helpdesk bellen om over te schakelen naar Comfort.
Gaan ze me dan overzetten op adsl ? ik hoop van niet, en ben eens benieuwd wat ze met de promo's gaan doen.
Telenet gaat buiten (als ze geen kosten gaan aanrekenen om me op Comfort te zetten en de promo's blijven gelden) , de voornaamste redenen zijn dat ik nu 42,5€ betaal, wat toch een verschil is van bijna 20€ per maand (voor meer dan halve snelheid natuurlijk) maar vooral de free weekend one bij BGC doet de balans overhevelen naar BGC
Het werkt nu en ik zit op een 16,5 profiel.
Straks nog maar eens naar de Helpdesk bellen om over te schakelen naar Comfort.
Gaan ze me dan overzetten op adsl ? ik hoop van niet, en ben eens benieuwd wat ze met de promo's gaan doen.
Telenet gaat buiten (als ze geen kosten gaan aanrekenen om me op Comfort te zetten en de promo's blijven gelden) , de voornaamste redenen zijn dat ik nu 42,5€ betaal, wat toch een verschil is van bijna 20€ per maand (voor meer dan halve snelheid natuurlijk) maar vooral de free weekend one bij BGC doet de balans overhevelen naar BGC
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Ondertussen een week BGC kunnen testen, het surfen gaat merkbaar vlotter op 16mbit dan op Turbonet, het downloaden niet natuurlijk.
Als ik inlog op mijn e-services zie ik nog altijd Intense zonder telefoonlijn staan, terwijl ik direct de eerste dag gebeld heb om dit te veranderen naar comfort.
Is dit normaal of bel ik best nog eens met de helpdesk ?
Als ik inlog op mijn e-services zie ik nog altijd Intense zonder telefoonlijn staan, terwijl ik direct de eerste dag gebeld heb om dit te veranderen naar comfort.
Is dit normaal of bel ik best nog eens met de helpdesk ?