Verbinding continu weg: overstappen?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
anlies
Starter
Starter

Ik ben al jaaaaren klant bij Scarlet, maar de afgelopen maanden hebben we constant perioden met verbindingsproblemen. Soms gaat het goed, soms hebben we een week lang continu een wegvallende verbinding. Ik kan hem (met geluk) telkens wel weer herstarten maar dat werkt echt voor geen meter als je elke tien minuten je internet kwijt bent.
We dachten er aan de modem eens te vervangen want die is wel vrij oud, maar misschien zijn er wel meer mensen met dit probleem en moeten we het niet zo lokaal zoeken maar bij Scarlet zelf? Ik wou een paar maand terug overstappen naar Scarlet one en daar hoorde een andere modem bij maar na twee keer telefonisch contact heb ik nooit een bevestigingsmail gekregen en heb er dan verder ook niet meer achter gezeten.

Na alle negatieve dingen die ik hier op het forum las heb ik precies ook al niet veel zin meer om er werk van te maken en zou ik misschien beter meteen naar een andere provider overstappen? Gaat zo'n overstap vlot technisch gezien? En wat zijn dan aanraders? Ik werk van thuis uit dus kan mijn internet niet lang missen en ben wel afhankelijk van het goed blijven functioneren van mijn sites en mail.

Iemand tips wat te doen?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik denk dat je ondertussen zelf al gelezen en ondertussen ondervonden hebt dat service en klantgerichtheid niet de sterkste punten zijn van Scarlet.
Je kans kiezen tussen 2 technologieën: de kabel bij Telenet of xDSL bij een andere provider.

Ik zou in eerste instantie proberen te achterhalen of je bij Belgacom VDSL kan krijgen. Dit is in mijn persoonlijke visie op dit moment de operator waar je het meeste krijgt voor je geld. Ik herhaal: voorwaarde is wel dat je gebruik kan maken van VDSL!
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Het eerste dat je zou moeten proberen is inderdaad met een andere modem proberen. Langs de andere kant gooien sommigen providers met de modems als je bij hen klant wordt :P.

Kijk alvast eens op http://www.belgacomtv.be of wat de resultaten zijn van de test "kan ik belgacom TV krijgen". Op basis daarvan kunnen we zien welke technologie voor u beschikbaar is.

Welkom op userbase ;).
anlies
Starter
Starter

Dankjewel :wink:

Ik ben verder niet zo'n techneut dus alle verschillende soorten lijnen zeggen me niet zoveel. Ik heb de beschikbaarheid gecheckt bij Belgacom en voor ons adres is het inderdaad mogelijk. (en wat is dan de conclusie? :-D )
Azgard
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Dat je aansluitbaar bent op VDSL... :wink:

Normaalgezien kan je aangetekend opzeggen, mits inachtneming van een maand opzeg (als je minstens je jaarcontract hebt uitgezeten).
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

anlies schreef: Soms gaat het goed, soms hebben we een week lang continu een wegvallende verbinding. Ik kan hem (met geluk) telkens wel weer herstarten maar dat werkt echt voor geen meter als je elke tien minuten je internet kwijt bent.
Heb je de lijnkwaliteit al een laten nakijken via de helpdesk of op de statuspagina v/d modem ?

Zo'n probleem kan bv voortkomen van slechte kablage. Dikwijls is er oxidatie in de aansluitdoos waar de lijn binnenkomt. Dit laatste vooral omdat je zegt dat het vroeger goed was.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

anlies schreef:Dankjewel :wink:

Ik ben verder niet zo'n techneut dus alle verschillende soorten lijnen zeggen me niet zoveel. Ik heb de beschikbaarheid gecheckt bij Belgacom en voor ons adres is het inderdaad mogelijk. (en wat is dan de conclusie? :-D )
Wat is mogelijk? HD op 2 TV's? Of gewoon mogelijk?

Ik denk persoonlijk ook dat je het best eerst kan trachten je probleem op te lossen, alvorens over te stappen. Ofwel ervan uitgaan dat bij een overstap naar bijv BGC het probleem sneller zal opgelost worden, omdat scarlet ook sowieso via BGC moet passeren en je dus een link uitsluit ;).
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”