Telenet, Belgacom: Wij zijn sneller, ongelimiteerder, ...

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Telenet, Belgacom: Wij zijn sneller, ongelimiteerder, goedkoper

Belgacom startte enkele dagen geleden met een nieuwe advertentiecampagne, dit maal om de surfende medemens te overtuigen te kiezen voor een internerverbinding bij hen, en niet bij hun grote rivaal Telenet. 'Gisteren had u 1 goede reden om internet van Telenet te kiezen, nu heeft u drie goede redenen om voor internet van Belgacom te kiezen. Bovendien is overstappen van Telenet naar Belgacom nu gratis', luidde de advertentie. Belgacom zette een vergelijkingstool online, te vinden op hun website, waaruit moet blijken dat internet van Telenet (en van Voo) inferieur is aan dat van hen.

Telenet reageerde snel op deze campagne met enkele tegenargumenten. Ook bij hen zou een internetverbinding supersnel, ongelimiteerd, en supergoedkoop zijn. Online probeert de kabelaar de internetverbindingen van Belgacom in een slecht daglicht te plaatsen, onder meer door te vermelden dat de effectieve downloadsnelheid van Belgacom veel lager ligt dan geadverteerd.

Maar wat "vergeten" Belgacom en Telenet te melden aan hun klanten over, in dit geval, de internetabonnementen?

Meer op Userbase.be.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Allebij vrij "smerige" reclame. Alhoewel vind ik die van Telenet net iets erger omdat ze adverteren met ongelimiteerd internet, hetwelk ze duidelijk niet hebben. Je kan nu argumenteren dat de 1.5TB bij belgacom ook niet ongelimiteerd is, maar dit plafond valt te vergelijken met de term oneindig in de wiskunde: enorm groot.

Supergoedkoop vind ik ze geen 1 van de 2.

Het spijtige aan de zaak is dat er altijd wel mensen zullen zijn die zich laten vangen met dit soort reclame, zonder zelf even kritisch na te denken en te informeren.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

gm123 schreef: Het spijtige aan de zaak is dat er altijd wel mensen zullen zijn die zich laten vangen met dit soort reclame, zonder zelf even kritisch na te denken en te informeren.
Zonder nog maar aan een alternatief te denken zeg maar :roll:
Bijvoorbeeld je pack bij je huidige provider aan je noden aanpassen, en niet enkel bij de concurrentie.
Of gewoonweg een alternatieve provider geen kans geven omdat het "onbekend" is.
Wélja, ze zouden inderdaad onbekend goede support bij edpnet kunnen krijgen maarja :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Ik weer een ding en dat is dat ik niet toekomen met abbos onder de 100Gb voor mijn legale trafiek....
dan nog mijn ftp upload van 30gb en doe dit maar *2 voor laptop en pc
dan zit er hier nog een op steam en surfen enzo ook op 25gb
firefox.september.jpg
Mijn volumeverbruik van september (enkel firefox)
(43.76 KiB) 106 keer gedownload
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Zelfs dat telenet het bij die ene over 1.200.000 klanten, en bij die andere het over 1.400.000 klanten heeft vind ik verschrikkelijk genant voor de gele kleur.

In zekere zin bestaat ongelimiteerd internet niet. Je schijf is de beperkende factor. Bij telenet komt daar nog bij dat eens je net iets te veel doet dan verwacht, je op smalband komt, maar de andere uren kan je wel verder downloaden.
Het snelste abonement zit bij telenet. Je betaald hier veel geld voor, maar je kan wel op één uur 30à40 Gbyte erdoor jagen.

Het feit is dat veel klanten van telenet worden weggekaapt door BGC, omdat telenet door hun FUP veel klanten op stang hebben gejaagd. Je hebt nu geen mogelijkheid wat extra volume bij te kopen als je op smalband zit. Bij belgacom kan je dit wel door gratis wat blokken te aktiveren.

Telenet maakt daarboven nog eens gebruik van ispmonitor. Merk op dat op deze site het FN100 abonement niet eens 100Mbit haalt. De meeste testen dit dan ook met hun draadloze verbinding, en niet met een bekabeld netwerk. Nu kunnen teleneters die op smalband zitten deze testen opnieuw doen, waarbij de algemene snelheid dan naar beneden zal gaan. Logischerwijs zal belgacom dan de snelste worden.

Zelf vraag ik me af hoeveel FN100 abbonees er nog zijn, maar ik vermoed niet veel meer.
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

Ik ben net overgeschakeld en bij miji was er toch geen twijfel.
Als is het tv aanbod bij telenet beter ben ik toch naar Belgacom gegaan omdat het internet er net iets beter is
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 46 keer

gm123 schreef:Het spijtige aan de zaak is dat er altijd wel mensen zullen zijn die zich laten vangen met dit soort reclame, zonder zelf even kritisch na te denken en te informeren.
Je kan Belgacom of Telenet dit toch niet verwijten omdat ze de koek onder hen willen verdelen. Ikzelf zou ook graag met mijn zaakje een quasi monopolie hebben hoor :wink: Elke handelaar wil zoveel mogelijk verkopen tegen een zo duur mogelijke prijs. 't Is gewoon aftoetsen: wat wil men betalen voor welke dienst. De wetgever moet maar zien dat er op dart vlak niets oneerbaars gebeurd, consumenten moeten hun deel maar voor hun rekening nemen.
Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het zou verboden moeten worden om deze scheve data van ispmonitor te mogen gebruiken, totaal verkeerde en te weinig gebruikers..

Moest Belgacom nu iedereen een 30 mbps profiel kunnen geven ( ipv de soms zelfs maar 16,5 op vdsl2 ) zou Telenet pas echt een probleem hebben...

( ja ik weet van afstand en lijnkwaliteit, maar er zit nu een te groot en vaak niet van te voren controleerbaar verschil tussen de drie vdsl2 profielen )

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Ik behaal mee telenet mee kabel 95mbps en ong 4.40mbps upload. Dus das toch deftig.
Tv heeft ook meer te bieden vind ik bij telenet, belgacom kan nie tippen aan prime sport en film zenne.
Ge kunt ze kussen
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Aan welke deftige prijs ?
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Allicht aan een modaal maandloon dat per jaar richting TN schuift ...
Voor een "relatief" snelle verbinding waar je soms gebruik mag van maken.

Afbeelding
PS Dat zijn dus megabytes, geen megabits.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef:Allicht aan een modaal maandloon dat per jaar richting TN schuift ...

Afbeelding
En belgacom is beter ofwa? Laat mij nie lachen, mee dat gedoe van als je verder van de centrale woont je snelheid minder is, das pas fun om horen.
Ge kunt ze kussen
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Marlboro schreef:En belgacom is beter ofwa? Laat mij nie lachen, mee dat gedoe van als je verder van de centrale woont je snelheid minder is, das pas fun om horen.
't Ja,

TN houdt het op een snel vluggertje en is dan buiten adem.
Anderen houden het ook op de lange afstand beduidend langer vol. :-)

The lesser of two evils principle ...
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Marlboro schreef:
eternum schreef:Allicht aan een modaal maandloon dat per jaar richting TN schuift ...

Afbeelding
En belgacom is beter ofwa? Laat mij nie lachen, mee dat gedoe van als je verder van de centrale woont je snelheid minder is, das pas fun om horen.
Misschien even een kritische blik? Als dat mag? Sinds de lancering van VDSL2 is er hier een hype ontstaan en gecreëerd omtrent deze technologie. met de tijd komen steeds meer signalen dat mensen niet aangesloten geraken (dekking van max 75%) , niet de beloofde snelheid van 30 halen, dat er soms maar snelheden van 16,5 maximum gehaald worden (is wel theoretisch net iets meer dan 50% - beschamend te noemen), .... het klassieke spook en verhaal van afstand en binnen bekabeling komt terug (zo ADSL1).
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

[quote="eternum"]schreef.
't Ja,
TN houdt het op een snel vluggertje en is dan buiten adem.
Anderen houden het ook op de lange afstand beduidend langer vol. :-)

Nooit last gehad van adem met Telenet,de eerste moet me nog altijd inhalen :lol:
VDSL2 is al voorbij gestreeft, noch voor iedereen er gebruik van kan maken.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 13 okt 2010, 08:01, in totaal 1 gewijzigd.
quistnix
Erelid
Erelid

Muziekbos schreef:Misschien even een kritische blik? Als dat mag? Sinds de lancering van VDSL2 is er hier een hype ontstaan en gecreëerd omtrent deze technologie. met de tijd komen steeds meer signalen dat mensen niet aangesloten geraken (dekking van max 75%) , niet de beloofde snelheid van 30 halen, dat er soms maar snelheden van 16,5 maximum gehaald worden (is wel theoretisch net iets meer dan 50% - beschamend te noemen), .... het klassieke spook en verhaal van afstand en binnen bekabeling komt terug (zo ADSL1).
Sinds de lancering van VDSL2 ? Wanneer denk je dat VDSL2 gelanceerd is ?

Je hebt er wellicht niet bij stil gestaan dat de verhogingen in fases verlopen en nog minstens tot het einde van dit jaar doorgaan ? Velen klagen op dit forum dat ze (nog) niet op het 30 Mbps profiel staan. Maar dat betekent niet dat ze de verhoging niet gaan krijgen.

Wat betreft snelheden: de DSL snelheden hangen (o.a.) af van de afstand/verzwakking. Bij de kabel hangt dat (o.a.) af van de bezetting per node. Noch de DSL techniek noch de techniek van kabel kan gegarandeerde snelheden beloven.

Je ziet onterecht spoken, dat is duidelijk.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Rikkyrocker schreef:Nooit last gehad van adem met Telenet,de eerste moet me nog altijd inhalen :lol:
VDSL2 is al voorbij gestreeft, noch voor iedereen er gebruik van kan maken.
Ach, ook de snelheid van TN FiberNet is erg beperkt en daar bovenop erg kostelijk.
Het eerste groene "boebeltje" in onderstaand plaatje is 394,72 GB aan trafiek ....
Ik zie je dat met je FiberNet 100 lijntje op die tijdsspanne nog niet doen en al zeker niet in je rode uren. :lol:
In het beste geval heb jij dat op een goede 31 uren binnengehaald.
Let wel: de eenheid is megabytes per second. :lol:

Afbeelding

Een quote om je een idee te geven van de kostprijs per terabyte.
(1) : Het dataverkeer is onbeperkt, bij een overschrijding van 5TB/maand wordt de verbinding beperkt tot 10Mbps. Bij de aanschaf van additionele TB aan dataverkeer krijgt u 100Mbps toegewezen.

(2) : Het dataverkeer is onbeperkt, bij een overschrijding van 10TB/maand wordt de verbinding beperkt tot 10Mbps. Bij de aanschaf van additionele TB aan dataverkeer krijgt u 1Gbps toegewezen.

(3) : Het dataverkeer is onbeperkt, bij een overschrijding van 15TB/maand wordt de verbinding beperkt tot 10Mbps. Bij de aanschaf van additionele TB aan dataverkeer krijgt u 1Gbps toegewezen.

(4) : Het dataverkeer is onbeperkt, bij een overschrijding van 40TB/maand wordt de verbinding beperkt tot 10Mbps. Bij de aanschaf van additionele TB aan dataverkeer krijgt u 2 x 1Gbps toegewezen.

1 additionele TB: €14.90 Excl. BTW (€ 17.73 Incl. BTW).
Zo zie je maar: twee honden vechten om een been, de derde loopt er mee heen. 8)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Welke provider is dat en waar kan ik mij inschrijven?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Marlboro schreef:Ik behaal mee telenet mee kabel 95mbps en ong 4.40mbps upload. Dus das toch deftig.
Tv heeft ook meer te bieden vind ik bij telenet, belgacom kan nie tippen aan prime sport en film zenne.
Wat heeft TV nu met internet te maken? Als je wilt kan je toch perfect Telenet TV combineren met Belgacom Internet.
Ik heb zelf een Shake van Telenet met BasicNet als backup lijn (nog nooit nodig gehad) en een Intense internet van Belgacom.

Trouwens een Intense van Belgacom + TV van Telenet is dezelfde prijs als een shake met Turbonet en je hebt gewoon een beter internet product (Een echte FUP en een veel hogere upload).
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Marlboro schreef:En belgacom is beter ofwa? Laat mij nie lachen, mee dat gedoe van als je verder van de centrale woont je snelheid minder is, das pas fun om horen.
Ik was TurboNet klant bij Telenet en had serieuze verbindingsproblemen en ondanks dat ik een half jaar bijna weekelijks aan de telefoon hing hebben ze het probleem nooit kunnen/willen oplossen !

Bij Telenet zakt je snelheid dan weer als je teveel buren hebt die Telenet gebruiken.
Eerst les netwerktechnologie: een ringnetwerk (Telenet) is NOOIT zo perfomant als een sternetwerk (Belgacom) !
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Rechtstreeks in een datacenter van OVH.
Ik heb enkel een (beveiligde) verbinding nodig voor mijn desktop, thin client dus (en omzeggens geen trafiek).
Een andere manier van werken maar wel heel prettig voor mij.
Bovendien geen omkijken naar de hardware (als je wil), die zit ook in de prijs begrepen.
Linkje: Dedicated servers
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef:Rechtstreeks in een datacenter van OVH.
Is wel serieus off-topic hé. Dat zijn cijfers die bijna alle mensen halen die een dedicated of shared server hebben in een data center.
Heeft niets met de discussie Telenet - Belgacom te maken.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:
Is wel serieus off-topic hé. Dat zijn cijfers die bijna alle mensen halen die een dedicated of shared server hebben in een data center.
Heeft niets met de discussie Telenet - Belgacom te maken.
Voor een aantal mensen kan dit zeker een valabel alternatief zijn. Er bestaat meer dan Telenet en Belgacom... en alles thuis te hebben staan.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb enkel een (beveiligde) verbinding nodig voor mijn desktop, thin client dus (en omzeggens geen trafiek).
Een andere manier van werken maar wel heel prettig voor mij.
Bovendien geen omkijken naar de hardware (als je wil), die zit ook in de prijs begrepen.
Linkje: Dedicated servers
Als het u enkel om dataverkeer te doen was had je beter kimsufi genomen, daar heb je geen enkele limiet.

Spijtig dat een dedi bij ovh zo duur is, anders had ik dat wel genomen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Trojan schreef:Welke provider is dat en waar kan ik mij inschrijven?
Ik denk niet dat het van een provider is maar van hosting. Dat is appelen met citroenen vergelijken.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Kimsufi = OVH maar dat terzijde.

Ze (OVH) hebben ook een goedkoop Atom 1.6GHz based "servertje" met onbeperkt dataverkeer: De RPS I.
En dat voor 9,99 euro (excl. BTW) per maand. Wel maar 20GB disk enz. maar toch een mooi speeltje voor zijn doel, lijkt me. :wink:
Mocht je wat rekenkracht te kort komen, kan je altijd een miniCloud gebruiken: vanaf 0,01 euro/uur (excl. BTW).
Dat is een Quad Intel Xeon E5504 @ 2GHz (VMware) die je "uitzet" als je hem niet nodig hebt (configuratie blijft behouden en je urenteller stopt). Ook leuk speelgoed. :-D Eigenlijk heb je voor dat bedrag per uur zelfs de elektriciteit benodigd voor zulke server nog niet betaald ....

Anyway: 't is en blijft een andere manier van werken en ook niet voor ieder geschikt, uiteraard.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

localhost schreef:
Trojan schreef:Welke provider is dat en waar kan ik mij inschrijven?
Ik denk niet dat het van een provider is maar van hosting. Dat is appelen met citroenen vergelijken.
Als het werk maar gedaan is, denk ik dan maar.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Dat is hier zwaar :offtopic: aan het gaan. Is er geen apart subforum op Userbase voor hosting?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster

Belgacom zijn nog grotere leugenaars dan telenet; remember mee dat voetbal via livestream; zie je staan ze alle topmatchen zouden geven, niet dus, voor hen is waregem-charleroi een topmatch, :bang:
Ge kunt ze kussen
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef:Kimsufi = OVH maar dat terzijde.

Ze (OVH) hebben ook een goedkoop Atom 1.6GHz based "servertje" met onbeperkt dataverkeer: De RPS I.
En dat voor 9,99 euro (excl. BTW) per maand. Wel maar 20GB disk enz. maar toch een mooi speeltje voor zijn doel, lijkt me. :wink:
Mocht je wat rekenkracht te kort komen, kan je altijd een miniCloud gebruiken: vanaf 0,01 euro/uur (excl. BTW).
Dat is een Quad Intel Xeon E5504 @ 2GHz (VMware) die je "uitzet" als je hem niet nodig hebt (configuratie blijft behouden en je urenteller stopt). Ook leuk speelgoed. :-D Eigenlijk heb je voor dat bedrag per uur zelfs de elektriciteit benodigd voor zulke server nog niet betaald ....

Anyway: 't is en blijft een andere manier van werken en ook niet voor ieder geschikt, uiteraard.
Kimsufi is inderdaad van OVH, maar als je via de franse website bestelt krijg je weldegelijk unlimited volume itt fup of een harde limiet bij ovh zelf. Alsook zou ik 5 euro per maand meer uitgeven voor een dedi bij kimsufi ipv een rps bij ovh, je krijgt 10x zoveel capaciteit op je harde schijf en je krijgt de volle snelheid ipv een op 1mbps cap op een san (iSCSI) schijf.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Ze moeten maar is dringend stoppen met reclame maken over da sneller enzo te zijn.
En de mensen moeten ook is dringend stoppen met zagen over da ze nog geen 30 mbit halen.
Da ze eerst maar is al hun werkvolk zetten op de plaatsen waar mensen nog geen gewone vdsl kunnen nemen. Gewoon triestig. En als ge dan belt voor te vragen wanneer het hier beschikbaar is dan weten ze van niks. Schone provider is me da zenne.
Voila, da is mijn gedacht daarover.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

mailracer schreef: In zekere zin bestaat ongelimiteerd internet niet. Je schijf is de beperkende factor. Bij telenet komt daar nog bij dat eens je net iets te veel doet dan verwacht, je op smalband komt, maar de andere uren kan je wel verder downloaden.
Het snelste abonement zit bij telenet. Je betaald hier veel geld voor, maar je kan wel op één uur 30à40 Gbyte erdoor jagen.
Niet helemaal akkoord. Wat over het netwerk gaat, hoeft niet perse opgeslagen te worden (livestreaming bvb). Bandbreedte is uiteindelijk de limiet. Net zoals je met een auto aan 100 km/u ook niet meer dan 2400 km/dag kan afleggen, zo is ook de snelheid waarmee je download uiteindelijk de beperkende factor.

Maar dat plafond ligt in ieder geval veeeeel hoger dan wat iemand nodig heeft.
samsung
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer

Online probeert de kabelaar de internetverbindingen van Belgacom in een slecht daglicht te plaatsen, onder meer door te vermelden dat de effectieve downloadsnelheid van Belgacom veel lager ligt dan geadverteerd.
Wel dit is ook correct in mijn geval, zie deze topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=27430
quistnix
Erelid
Erelid

@Samsung: deze topic gelezen ?
Astralon schreef:
Ik was TurboNet klant bij Telenet en had serieuze verbindingsproblemen en ondanks dat ik een half jaar bijna weekelijks aan de telefoon hing hebben ze het probleem nooit kunnen/willen oplossen !

Bij Telenet zakt je snelheid dan weer als je teveel buren hebt die Telenet gebruiken.
Eerst les netwerktechnologie: een ringnetwerk (Telenet) is NOOIT zo perfomant als een sternetwerk (Belgacom) !
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

TomG schreef: Maar dat plafond ligt in ieder geval veeeeel hoger dan wat iemand nodig heeft.
Vandaag misschien wel, maar morgen is het misschien te weinig en dan heb je pech natuurlijk want je mag nog een jaartje blijven...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”