analogX

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik heb AnalogX geinstalleert op de main pc, deze heeft als
IP 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0
standaard gateway: nix ingesteld
dns: 195.238.2.21/22

op de 2e pc:
ip: 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0
standaard gateway: 192.168.0.1
dns: 195.238.2.21/22
proxy: 192.168.0.1:6588

analogX gebind op ip 192.168.0.1

de email aliassen goed ingesteld zoals in de readme staat en toch kan ik geen mails ontvangen, sturen gaat wel!!!

ik heb dan de email settings van de host pc gecheckt, en de server voor incoming mail staat op localhost (???) als ik deze op pop.skynet.be zet dan kan ik er geen mails ontvangen, als ik in de email aliassen localhost zet dan lukt het ook niet. wat kan ik nog proberen?

de modem van de host pc is een eicon diva usb modem
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

wel het is algemeen geweten dat dat emailen met analogx niet zo schitterend gaat. De programmeur heeft dat zelf al gezegd, hij werkt eraan, maar tis ni optimaal. localhost (= denk foutje van msoffice (gebruik ge soms officexp?) zou het niet weten, heb het zelf ook nog niet ten volle aan de praat gekregen voor het mailen, surfen al wat ge wilt, maar mailen? pff, nope
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

die pc werkt met outlook express

Afbeelding
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik zit nu met een ander probleem (op dit ga ik nog even zoeken)
nl die pc met win2k heeft een printer geinstalleert, op de winXP pc tik ik bij start/run \\192.168.0.2 en dan vraagt hij een username en password, ik geef die in en dan rmb op de printer en installeren
maar op een derde pc staat win 98 en als ik daar hetzelfde doe dan vraagt hij alleen een wachtwoord maar geen username, de gast account staat actief bij in 2k, als ik via netwerkomgeving ga dan kan ik ook alleen maar een pass invullen en geen username,
weet iem hoe dat moet in win 98?

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm strange, geeft hij geen username weer -- die reeds is ingevuld -- ofzo? Wel normaal doe je het als volgt:

Gewoon connecten van kabels en als je bij Win9x/Me dan opstart krijgt ge een netwerk-logon pop-up box. Meestal staat hier een Naam (naam pc of naam eigenaar). De meeste mensen klikken hier ok, of cancel.

Als je zo iets gelijkaardigs doet, dan is het normaal dat hij een pwd vraagt omwille dat hij al een username heeft om in te loggen.

Als je inlogt met username en pwd dan heb ik reeds gemerkt dat in sommige gevallen hij nog eens opnieuw een wachtwoord durft vragen bij het aanspreken van een resource op je netwerk. Denk dat je dat eventueel kunt instellen in registry, maar dat je het eventueel beter zo laat, extra beveiliging, is als er ergens een foutje gebeurd is via het netwerk ofzo dat hij nog eens om bevestiging vraagt...

denk dat het zo iets is
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

het is het wachtwoord van die pc met win 2k erop dat hij vraagt, als ik het administrator password van die pc ingeef dan zegt hij incorrect password (dit werkt in de win xp), voor in de pc met win98 in te loggen moet er geen pass ingevult worden

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ah ik heb je misverstaan, hij aanvaard het admin pwd dus niet??

Ben je ingelogd op de win98 pc met Admin? want admin pwd zonder de login admin gaat niet werken... en nog een vraagje met welke login ben je dan ingelogd op de win2k machine? Om te kunnen inloggen, moet je normaal via Win98 ( ofwel user-logon ofwel network-logon) inlogen met je gegevens vb. admin:adminpwd en dan kan hij eventueel nog om een bevestiging vragen, als je inlogt onder iets anders (=niet inloggen) dan koppelt hij iets anders samen met het admin pwd, denk dat dit je probleem is. onder win98. (xp ga ik mij niet over uitspreken :-) )

Onder98 heb ik dit op deze manier al verscheidene malen gedaan en werkt prima!
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik heb op de win2k de gast al actief gemaakt en op de 98 pc ingelogt met gast als naam en geen pass en het werkt ook niet, ik gfa dus een niewe account maken in 98 die administrator noemt en hgetzelfde pssword i,geven, dit zou dus moeten lukken?

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

euh, wat ik doe is het volgende: ik log aan op het netwerk met admin:adminpwd (dus niet inlog scherm van users, wel dat van networking) en dan werkt dat prima! moet daar geen admin ofzo voor definieren op win98 d8 ik ze.

Dat hij log on to network vraagt kan je doen door > cfgscherm > netwerk > aanmelden > client voor microsoft netwerk...

zo moeten wij ook inloggen op tschool om aan onze homedirectory enzo te kunnen die ergens op een server staat... dus...
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

aah, verkeerd begreoen, ik ga dat morgen ofzo (als ik daar kom) proberen

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

geen probleem, allez, ik heb het eigenlijk enkel nog op deze manier geprobeerd en dat werkt altijd: ofwel inloggen gewoon met een naam en zonder pwd (of cancellen) --> guest-account, ofwel log je in met gegevens die gekend zijn op de win2000 machine vb. admin:pwd of Sensei:pwd (enkele opletten dat de gebruiker voldoende rechten heeft... ;-) kan ook soms problemen geven.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”