Nieuwe klant

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Beste,

Ik verhuis op 1 november en ben aan het kijken om internet/digitale tv/telefonie samen te nemen. Scarlet One komt er wel goed uit qua product vind ik persoonlijk. Ook ben je dan van de Kabeldistributie af die je nu nog telkens moet betalen aan Telenet. Ik lees hier echter enkele problemen mbt het komen aansluiten van al deze zaken via Scarlet.

Raden jullie mij als nieuwe klant Scarlet aan of hebben jullie toch een grotere voorkeur voor Belgacom / Telenet?

Groeten
Callum_
Plus Member
Plus Member

Nope, ik raad je scarlet net zo goed aan als belgacom. Ik heb zelf de one pack van scarlet en ben er eigenlijk zeer tevreden van. Oké de snelheidsverhoging laat wel wat op zich wachten maar dat ligt aan belgacom en gaat uiteindelijk toch wel gebeuren tegen december. Nieuwe klanten krijgen automatisch de 25 mbit & 3.5 denk ik. Qua prijs is hun pack zeker de goedkoopste op het moment en heb er nog geen problemen met gehad. Installatie kan misschien wel wat op zich laten wachten. Bij mij was dat toch al snel 'n maand ofzo denk ik maar dat ga je net zo goed bij 'n ander hebben. (alle isps hebben dezelfde onderaannemers)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ook handig om misschien mee te nemen. Ik heb op dit moment dommel thuis (die ik zelf betaal) en mijn ouders betalen dan zelf hun vaste telefonie en tv (Telenet).
Ik ben nogal een fervent gebruiker van de nieuwsgroepen en ligt dus aan een hoog aantal GB's per maand. Ongelimiteerd is dus zeker mooi meegenomen. Dan valt Telenet er al een beetje uit door hun FUP.

Neem ik dit bij Belgacom dan kom ik al snel tot hun Pack (digitale tv, telefonie, internet) voor een prijs van €69,60. Bij Scarlet heb ik dit alles (ongeveer) voor €50!

Raden jullie aan om eventueel nu al mijn aanvraag te doen bij Scarlet? Wij kunnen wel maar pas in het huis vanaf 1 november. Dan zijn er inmiddels ongeveer 2.5 weken gepasseerd en zullen we "sneller" onze aansluiting kunnen verkrijgen.

Groeten
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Als je nu al wilt bestellen zou ik dat doen.
Ik heb deze morgen nog een VDSL2 bij Belgacom besteld en de migratie gebeurt de laatste week van oktober.
Ik denk niet dat het bij Scarlet sneller zal gaan en hou er rekening mee dat het de eerst week van november herfstvakantie is.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik heb net Scarlet One besteld op hun site. Bij status van bestelling zie ik echter staan: Scarlet One Plus with TV and Mobile 3G

Scarlet One klopt, TV klopt ook, maar wat die 3G daar al doet? Of is dit normaal ? :-)

Edit: ik kreeg ook geen bevestigingsmail ofzo, ook normaal?
Callum_
Plus Member
Plus Member

Argon schreef:Ik heb net Scarlet One besteld op hun site. Bij status van bestelling zie ik echter staan: Scarlet One Plus with TV and Mobile 3G

Scarlet One klopt, TV klopt ook, maar wat die 3G daar al doet? Of is dit normaal ? :-)

Edit: ik kreeg ook geen bevestigingsmail ofzo, ook normaal?
die 3G krijg je er gratis bij. Op mijn.scarlet.be kan je die dan later bestellen moest je die willen hebben. Maar die laat ik toch ook maar links liggen. Over die bevestigingsmail kan ik echter niet veel zeggen, had het namelijk telefonisch gedaan. Anders 'ns bellen naar hun helpdesk en vragen of ze het goed ontvangen hebben? :wink:
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Tot nu toe ging alles goed. 10 minuten geleden al telefoontje ivm tijdstip van installatie. Ze komen op 2 november in de namiddag. Ideaal want we hebben maar de sleutel op 1 november.

Is het internet/digitale TV dan ook effectief die datum bruikbaar? Ik had al ergens gelezen dat het telefonie gedeelte wel een 3tal dagen op zich kan laten wachten (wat geen zo'n probleem is)
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Argon schreef:Tot nu toe ging alles goed. 10 minuten geleden al telefoontje ivm tijdstip van installatie. Ze komen op 2 november in de namiddag. Ideaal want we hebben maar de sleutel op 1 november.
tot dan ging het ook goed voor mij, echter bleek al gauw de geplande datum te veschuiven met 3 weken en toen de ik de 2de installatiedatum verlof nam kwam er zelfs geen technieker opdagen. Wel hebben ze de lijn al overgeschakeld op vdsl met als resultaat dat ik nu geen internet meer heb tot de derde installatiedatum, 25 oktober. Dat ze de installatiedatum uitstellen, dat kan nog door de beugel, maar mij 2 weken zonder internet plaatsen en mij verlof voor noppes laten nemen, dat vind ik er een beetje over. Daardoor is er een brief vertrokken naar scarlet en als ik tegen eind van de week geen internet heb vertrekt er ook een naar de ombudsdienst, niet dat dit laatste veel zal uitmaken maar je weet maar nooit.

Niettegenstaande dat was ik al een jaar een tevreden klant van scarlet.
Callum_
Plus Member
Plus Member

Argon schreef:Tot nu toe ging alles goed. 10 minuten geleden al telefoontje ivm tijdstip van installatie. Ze komen op 2 november in de namiddag. Ideaal want we hebben maar de sleutel op 1 november.

Is het internet/digitale TV dan ook effectief die datum bruikbaar? Ik had al ergens gelezen dat het telefonie gedeelte wel een 3tal dagen op zich kan laten wachten (wat geen zo'n probleem is)
Het telefonie gedeelte gaat alleen op zich laten wachten als je 'n nummeroverdracht doet. Als je 'n nieuw nummer van scarlet krijgt gaat deze direct actief zijn. Overigens zal het normaal gezien op die installatie datum gebeuren. Bij mij was de datum de 1x maal ook uitgesteld MAAR het was die dag toen echt slecht weer. Bliksem t.e.m & echt regenachtig weer. Dus toen hadden ze die met 'n weekje of 2 verzet wat ik op zich niet zo erg vond. Verder is het internet & digitale tv uiteraard bruikbaar op die datum ;) de technieker niet laten vertrekken tot je je effectieve snelheid hebt. :-D
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Oke, ik hou jullie op de hoogte ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”