Hoofstuk 2
vanmorgen krijg is een sms op mijn gsm dat er een interventie is uitgevoerd en of ik tevreden ben met het resultaat ... ???? huh?
Er is helemaal niets veranderd, mijn lijn is nog steeds morsdood, hoe moet ik dan tevreden zijn?
Bel terug naar, deze keer 22702 zoals in de sms aangegeven ...
Hups .. zelfde procedure als ervoor, doormeten van de lijn en wachten .. ondertussen is mijn lijn al zeker 20 keer doorgemeten op 3 dagen tijd!

Goed, andermaal vriendelijke medewerker aan de lijn, meet nog eens de lijn door (21)

ha er is een ernstig probleem .. haha denk ik, een oplossing in 't zicht! .. uw lijn is kortgesloten, mijnheer! huh??? allez jong ... en dan?
Ik haal alle connecties van de lijn inclusief telefoon, bbox, splitter en 5-6 adapter dus enkel de naakte wanddoos, sorry mijnheer uw lijn is nog steeds kortgesloten .. ja zeg, hoekandanaa?

(en de digibox doet zelfs geen reset of update of wat dan ook als ik de bbox VDSL lijn terug inplug, die gaat gewoon verder met ontvangen)
Kan iemand mij vertellen wat bij Belgacom de definitie is van een "kortsluiting" op een lijn? want internet en digitale TV blijven vollen bak draaien ..
Nieuwe afspraak voor het bezoek van een technieker, morgen vrijdag, want een historiek van de vorige afspraak is er schijnbaar niet (alhoewel ik een sms heb van de bevestiging van de afspraak op 22/9, ergo gisteren dus!) .. miljaar ik moet een belangrijke andere afspraak afzeggen anders zit ik al minstens tot maandag (of langer!) zonder vaste telefoon en de kosten van mijn gsm verkeer swingen de pan uit omdat het ding voor continue telefoonverkeer in mijn geval, niet voorzien is .. enfin niets aan te doen .. ben nu wel benieuwd wat dit gaat worden want het probleem is hier dus niet nieuw ..
en BTW
.. als ge wil weten wat ik er van denk, niet te veel geremd door technische achtergronden van moderne telefonie ... wel ik denk dat er in een of andere telefooncentrale een lijnbewakingsmechanisme FUBAR is .. ik vermoed dat ze een automatisch systeem hebben dat continue de kwaliteit van de lijn nagaat/monitort en dat spel slaat volgens mij tilt ... ieder keer als dat een anomalie
meent te zien op mijn lijn dan schakelt het systeem die de lijn voor telefonie gewoon af. als die na een bepaalde time-out als "goed" bemeten wordt dan wordt die terug actief en als die na een bepaald aantal time-outs nog steeds als "slecht" gezien wordt dan wordt die voor langere tijd afgeschakeld tot er een "menselijke" interventie heeft plaats gehad .. dat zou perfect verklaren wat mijn problemen zijn mede met het feit dat de vorige keer mijn lijn op automagische wijze terug tot leven kwam na 4 dagen (op een zondagnamiddag om 16u nota bene!) zonder enige andere geweten interventie en misschien verklaart het ook de gemeten "kortsluiting" op de lijn .. hoe is dit voor een potje koffiedik/theeblaadjes kijken?
.. enfin .. voor wat vriendelijkheid en hulpvaardigheid betreft van de diensten een 10/10 voor wat efficientie betreft voorlopig een dikke NUL
hopelijk volgend er geen verdere hoofdstukken