Compensatie voor geprul van Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Welk 0800 nummer bel je dan bij Telenet?
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

Astralon schreef:Welk 0800 nummer bel je dan bij Telenet?
Bestaat wel degelijk,heb het ook,weet niet of ik het mag plaatsen. 9 cijfers voorlaatste cijfer = 6

Dit mag wel 0800 66 050 voor advies
speciall
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Gisteren werd eindelijk alles opgelost, de verbindingen op beide adressen zijn nu weer ok.
Ik kreeg wel een halve hartaanval toen een klant gisteren namiddag belde dat m'n systemen niet bereikbaar waren. Men had de modem weer even in provisioning gezet waardoor de router geen IP meer had. na renew ip op de router was alles ok (gelukkig kon ik dit doen via onze backup internet verbinding) misschien nog een tip voor telenet als men iets wijzigt aan business lijnen, om eerst even de klant op de hoogte te brengen als de modem hieroor offline kan gaan, al is het maar voor 10 minuten.
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 20 keer

speciall schreef:Ik heb er eigenlijk geen idee van wat de SLA op een business fibernet is. Bij BGC is dat inderdaad duidelijk, 8 uur... weet iemand dit?
Ik ga't in elk geval straks vragen

Uiteraard heb ik ook een backup adsl lijn, maar een exchange server overzetten naar een dyn IP doe ik nie graag :-) -> dus enkele mensen gaan straks na 2 dagen waarschijnlijk delivery failures krijgen, heel leuk voor een IT bedrijf als wij dat een goede naam wil behouden en zelf servers installeert. Gelukkig heb ik de kennis om nu voorlopig alles af te leiden naar pop mailoxen via het wijzigen van de MX record, maar dit geeft toch altijd kans op enkele gemiste mails.
De andere services die wij draaien zijn niet echt een probleem, enkel dat alles véél trager gaat, en veel config wijzigingen...

Momenteel is alles nog altijd offline, geen telefoon of internet. Modem heeft een provisioning adres in de 172.22.224.X range, dus technisch is de verbinding wel OK volgens mij, enkel administratief graakt er iets nie in orde...
Wat ik niet begrijp is dat je als IT bedrijf voor je mail server een single point of failure creëert. Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft toch tenminste 2 MX records en draait een backup mail server op een andere locatie die de mail opvangt indien de hoofd mailserver onbereikbaar is.

Dan mag je nog een backup ADSL lijntje hebben liggen. Wat als je mail server crasht? Of wanneer er tijdens werkzaamheden voor je deur een paar lijntjes worden overgehaald? Dan sta je daar leuk met je Exchange servertje en 2 lijnen die down zijn.
speciall
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 7 keer

je kan natuurlijk alles compleet ontdubbelen en je helemaal blauw betalen, wij hebben nu al een 130€ maandelijks aan internetkosten (ADSL, Telenet, Mobile)
Ik denk zelf dat we niet slecht bezig zijn met onze office line en een backup ADSL.
Dat is met alles zo, hoe meer je betaald hoe meer je service kan verwachten. Maar ik had van Telenet toch verwacht dat men dit euvel binnen de 1 kalenderdagen ging fixen.

Als er iets foutloopt in onze eigen infrastructuur hebben we de kennis en mogelijkheden om dit snel en efficient te fixen.
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 20 keer

speciall schreef:je kan natuurlijk alles compleet ontdubbelen en je helemaal blauw betalen, wij hebben nu al een 130€ maandelijks aan internetkosten (ADSL, Telenet, Mobile)
Ik denk zelf dat we niet slecht bezig zijn met onze office line en een backup ADSL.
Dat is met alles zo, hoe meer je betaald hoe meer je service kan verwachten. Maar ik had van Telenet toch verwacht dat men dit euvel binnen de 1 kalenderdagen ging fixen.

Als er iets foutloopt in onze eigen infrastructuur hebben we de kennis en mogelijkheden om dit snel en efficient te fixen.
Dit soort zaken heb je als hosted solution voor 1,5 euro per domein per maand bij 1 van de grootste zakelijke hosting partijen in België. Dit is dan inclusief enterprise mail/virus/spam filtering. Dan hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken.

Misschien kan je beter daarin "investeren" dan in 2 lijntjes die je blijkbaar toch veel kopzorgen geven bij calamiteiten.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Laat die mens toch doen? Het is mij duidelijk dat hij in de middenklasse zit: te groot voor een (semi-)particulier abonnement, maar te klein om zelf een compleet datacenter te runnen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”