Belgacom verlaagt tarief vaste lijn naar mobiel

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Bellen van een vaste telefoon van Belgacom naar een mobiel nummer wordt vanaf volgende maand een kwart goedkoper.

Belgacomklanten met het Happy Time-tariefplan profiteren het meest van de prijsverlaging. Vanaf 1 augustus betalen ze een vast bedrag van 36 eurocent per oproep van maximaal 60 minuten naar een mobiel nummer van eender welke provider. Dit geldt zowel in de dal- als in de piekuren.

Vast naar Base 41% goedkoper
Klanten met het klassieke tariefplan kunnen rekenen op een prijsverlaging tot 41%. Die vinden ze bij oproepen naar Base in de daluren. Er zal slechts 8,78 eurocent per minuut aangerekend worden tegenover 15,11 eurocent nu. Tijdens de piekuren daalt de prijs van een gesprek met een Base-klant met 33%, van 20,41 eurocent per minuut tot 13,58 cent.

Oproepen naar Mobistarnummers in de daluren kosten binnenkort een derde minder, en in de piekuren wordt dat een kwart. De prijs van een gesprek met klanten van dochteronderneming Proximus daalt het minst, al was deze al het laagst en blijft dat zo. In de daluren gaat er 24% vanaf, tijdens de piekperiode is dat 13%.

De prijsdaling komt er in het kader van een oproep van het BIPT. De toezichthouder voor de telecomsector wil in navolging van een Europese richtlijn de terminatietarieven voor mobiele providers fors verlagen. Belgacom hoeft hierdoor minder te betalen aan de andere operatoren.

bron: ZDNet
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Het begint de goede kant op te gaan, spijtig dat je voor een vaste lijn nog altijd 240€ per jaar moet ophoesten.
Dat is juist de reden waarom ik zoveel naar GSM nummers moet bellen, veel mensen hebben enkel nog een GSM omdat ze de meerwaarde van een vaste lijn niet meer opweegt tegen de kostprijs ervan.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Maar de tarieven voor vaste telefonie verhogen op 1 augustus.
Zowel de abonnementen als de gesprekken.

Bron: DSO
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Morgen zou dit dus pas moeten aangepast worden (bij de happy time formule), maar ben hier in de war betreft de gewone happy time formule...
Nergens vindt ik enige prijslijst van vast => mobiel per oproep bij de happy time formule...
Bij de happy time+ formule daarentegen is de oproepkost 0.29c/min naar mobiel vermeld tijdens de piek..

Morgen eens testen zekers.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

kaise1 schreef:Morgen zou dit dus pas moeten aangepast worden (bij de happy time formule), maar ben hier in de war betreft de gewone happy time formule...
Nergens vindt ik enige prijslijst van vast => mobiel per oproep bij de happy time formule...
Bij de happy time+ formule daarentegen is de oproepkost 0.29c/min naar mobiel vermeld tijdens de piek..

Morgen eens testen zekers.
Ben je iets met dit overzicht? http://userbase.be/nieuws/telecom/360-g ... j-belgacom

Ik vind juist niet dat het goedkoper wordt voor Happy Time. Ik bel nooit langer dan 2 minuten naar een gsm, enkel om snel iets af te spreken en toch moet je daarvoor 36cent betalen. Voor mensen die lang bellen naar gsm's is dat wel goedkoper.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Ja, las ik wel maar nergens op de BGC website(tarieven,wettelijke vermeldingen ect..) vindt ik een prijsvermelding van een (per)oproep naar mobiel in de happy time formule...Bewust ?
(Mijn ogen doen soms pijn bij een opzoek in dat doolhof en kan het mss gemist hebben)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

kaise1 schreef:Ja, las ik wel maar nergens op de BGC website(tarieven,wettelijke vermeldingen ect..) vindt ik een prijsvermelding van een (per)oproep naar mobiel in de happy time formule...Bewust ?
(Mijn ogen doen soms pijn bij een opzoek in dat doolhof en kan het mss gemist hebben)
Ik heb dat ook lang zitten zoeken (omdat ik een reden zocht om mijn contract bij Belgacom stop te zetten), maar uiteindelijk ook niet gevonden. Heb het dan via Twitter (aan "Eva") gevraagd en die bevestigde dat tarief. Ik vind het ook niet kunnen dat dat nergens online te vinden is, staat normaal wel op de laatste factuur vermeld.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Enfin, de prijs per oproep bij happy time klopt dus zoals hier vermeld, 29,75c excl. btw per oproep na een aantal min te bellen. :wink:

Allez, bellen dus maar naar mensen waarvan je weet dat ze maar aan de telefoon blijven plakken. (als het moet :lol: )
Bij korte gesprekken maar mn gsm provider blijven gebruiken. :wink:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

kaise1 schreef:Enfin, de prijs per oproep bij happy time klopt dus zoals hier vermeld, 29,75c excl. btw per oproep na een aantal min te bellen. :wink:

Allez, bellen dus maar naar mensen waarvan je weet dat ze maar aan de telefoon blijven plakken. (als het moet :lol: )
Bij korte gesprekken maar mn gsm provider blijven gebruiken. :wink:
Voor mij is het heel simpel, als mensen die enkel gsm hebben willen gebeld worden voor (lange) gesprekken dan is dat pech voor hen. Ze moeten het dan maar doen met een sms of mail van mij. Ik weiger van op te draaien voor duren telefoon kosten omdat zij egoistisch zijn om geen vast nummer meer te nemen. Of ze moeten zelf bellen op hun kosten. Ik ga geen torenhoge telecom facturen per maand betalen, het leven en de tarieven zijn al duur genoeg.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Ik bedoel maar, nu heb je een keuze om wat langer te babbelen als je goesting hebt, tot een uur toe zonder het gedacht van tzal hier weer nen kost worden.
En die vaste telefoon, 18,90 € alstjenblieft, zonder gesprekkosten of enkel na vijven te gebruiken zonder meerkost..;begrijpelijk dat meerdere mensen die buitenkieperen toch ? (kabel int zelfde bedje ziek)
Ik blijf bij vaste telefoon omdat de kwaliteit/stabiliteit over koper nog altijd superieur is, via voip voel ik me niet op mijn gemak, veel te veel wablieften en voip over vdsl2(providers) ga ik toch wat meer userervaringen moeten lezen zenne :wink:

Vindt het een goede zaak, kun je wat € terugwinnen op je dure abbokost zo :P
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”