Voor onze lift betalen we maandelijks 10€ voor de Belgacom noodtelefoon.
Ik dacht aan een Simbox met een gratis gsm-abonnement, bv Base "Postpaid 0".
Deze box zou ik aansluiten op de noodbatterij (12 v) v/d liftelectronica.
Op 25 maanden is de investering terugverdiend.
Heeft er al iemand ervaring met de Musitel 100 ? http://www.musitel.com/NL/musitel_100_nl.html
Of zijn er goedkopere alternatieven ?
Simbox Musitel 100
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Het Belgacom abonnement is een Discovery-lijn. Ik ben syndicus-medeëigenaar. Dan kan dat omdat ik een privé-persoon ben.
Vermoedelijk kan een professionele syndicus dat niet zo. Belgacom wil het niet toekennen aan een firma.
Vermoedelijk kan een professionele syndicus dat niet zo. Belgacom wil het niet toekennen aan een firma.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Mja, ik begrijp het. je neemt op zich wel een risicootje. Als een leukerd de telefoon aflegt voor een paar uur, dan kan je betalen?MarkDM schreef:Het Belgacom abonnement is een Discovery-lijn. Ik ben syndicus-medeëigenaar. Dan kan dat omdat ik een privé-persoon ben.
Ik denk dat het bij ons een hoger abo is, maar dat de gesprekken gratis zijn, om zo'n dingen te vermijden.
In ieder geval: de brtouwbaarste oplossing zal wel de beste zin. Beeld je in dat iemand 's nachts vast komt te zitten in de lift en je oplossing dan niet zou functioneren :-S. Dan zal je nogal op je dak krijgen, wat die paar euro winst zeker niet waard is

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
+ er rekening mee houden of je überhaupt wel ontvangst hebt (via Base) in de lift. Waarschijnlijk zal dit wel zo zijn, anders zou je dit niet als mogelijkheid opperen, maar het is toch wel een belangrijk aandachtspunt dacht ik zo. 

There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Het speelt nu geen rol, maar als je beslist hebt om het via BASE te doen, hou er ook rekening mee dat je minimum om de 12 maanden een oproep moet plaatsen (met BASE Postpaid 0) en waarschijnlijk bij andere oplossing geldt dat ook.
Persoonlijk ken ik niets van deze materie, maar als het echt betrouwbaar moet zijn, dan verkies ik steeds nog een vaste lijn. Vooral als de ontvangst in de lift niet super is. Ik kan met BASE in de lift wel nog bellen, maar de ontvangst is daar ook niet zo optimaal. Of kan je dat bakje (Musitel) ergens anders hangen?
Persoonlijk ken ik niets van deze materie, maar als het echt betrouwbaar moet zijn, dan verkies ik steeds nog een vaste lijn. Vooral als de ontvangst in de lift niet super is. Ik kan met BASE in de lift wel nog bellen, maar de ontvangst is daar ook niet zo optimaal. Of kan je dat bakje (Musitel) ergens anders hangen?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Die box komt niet in de lift te hangen he, die hang je gewoon in de technische ruimte.
Kijk wel eerst ff na of dit wel mag volgens de veiligheidsvoorschriften, ze zijn ondertussen weer al eens veranderd ;-(
Als het een klein gebouw is kan het een kleine winst opleveren, voor een groter appartement zijn deze kosten natuurlijk peanuts & jij moet zien dat het abbo blijft werken.
Kijk wel eerst ff na of dit wel mag volgens de veiligheidsvoorschriften, ze zijn ondertussen weer al eens veranderd ;-(
Als het een klein gebouw is kan het een kleine winst opleveren, voor een groter appartement zijn deze kosten natuurlijk peanuts & jij moet zien dat het abbo blijft werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb gehoord dat men bij nieuwe liften dit systeem al meteen gebruikt ipv van Belgacom-lijn.
De box zou in de machinekamer komen en eventueel een antenne op de achtergevel.
In de lift hangt een telefoon waarvan alleen 2 voorgeprogrameerde toetsen werken en het nummer 100. Andere nummers kan men niet kiezen...
Er is inderdaad een kwestie van verantwoordelijkheid mocht het systeem niet werken. En dat doet me twijfelen.
De box zou in de machinekamer komen en eventueel een antenne op de achtergevel.
In de lift hangt een telefoon waarvan alleen 2 voorgeprogrameerde toetsen werken en het nummer 100. Andere nummers kan men niet kiezen...
Er is inderdaad een kwestie van verantwoordelijkheid mocht het systeem niet werken. En dat doet me twijfelen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV