Mobistar herziet haar aanbod van internet via de vaste lijn en introduceert een abonnement met onbeperkt downloaden. De oudere abonnementen Max6 en Max16 verdwijnen en worden vervangen door Mobistar Internet Basic, Relax en Max.
Tussen de abonnementen Max6 en Basic, en Max16 en Relax zijn er geen verschillen op te merken. Deze abonnementen blijven dezelfde in specificaties (prijs, snelheid, datavolume en inbegrepen gratis draadloos modem).
Max is een toevoeging aan het aanbod. Het product laat onbeperkt downloaden toe (zal meer dan waarschijnlijk met fair use policy zijn) aan een maximum downloadsnelheid van 16 Megabit (uploaden: 384 kbps). De abonnementsprijs bedraagt 40 euro per maand. Ook hier is de draadloos modem inbegrepen in de prijs. Dit abonnement is inbegrepen in het te lanceren quintuple play product, met digitale tv van Mobistar, het "Starpack".
Bij alle vaste internetabonnementen is geen abonnement op een vaste lijn van Belgacom vereist.
Spijtig genoeg is er momenteel nog geen sprake van een internetaanbod via het supersnelle VDSL2 netwerk van Belgacom dat downloadsnelheden tot 30 Megabit toelaat.
UB Frontpage
Mobistar herziet aanbod vast internet
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Sorry, maar die upload is toch bijna niet doenbaar in deze tijd?
Ikzelf had tot eergisteren een upload van 640 kbits en dat ging nog, maar soms was dat al lang wachten.
Internet Basic is wel goedkoop voor mensen zonder een vaste lijn en die het internet niet intensief gebruiken, maar ik denk dat die groep niet zo groot meer is.
Er is ook geen alternatief voor mensen die het internet redelijk intensief gebruiken. (als je naar de upload kijkt)
Ikzelf had tot eergisteren een upload van 640 kbits en dat ging nog, maar soms was dat al lang wachten.
Internet Basic is wel goedkoop voor mensen zonder een vaste lijn en die het internet niet intensief gebruiken, maar ik denk dat die groep niet zo groot meer is.
Er is ook geen alternatief voor mensen die het internet redelijk intensief gebruiken. (als je naar de upload kijkt)
-
- Erelid
Inderdaad, Driesve. Die upload is te belachelijk voor woorden. Daarom ben ik ook overgestapt van Mobistar naar Belgacom, puur omwille van die upload van 1 Megabit (nu al 1,5).
Peer 2 peer gamen ging echt niet, toch niet in grote maps. Ik had altijd last van lag. Uploaden van foto's, al waren het maar kleine, ging heel traag. Ik ergerde mij heel fel aan die brakke snelheden en het krappe volume (met duur extra volume).
En enkel met VDSL2 kunnen ze een degelijke upload aanbieden, maar ze slagen er maar niet in om het op de markt te brengen. En volgens mij is dat omdat ze niet willen.
Wat het nog spijtiger maakt, is dat dit aanbod zeer duur oogt. Scarlet internet kost 30 euro met onbeperkt volume tegen 12/0,64 Mbps.
Peer 2 peer gamen ging echt niet, toch niet in grote maps. Ik had altijd last van lag. Uploaden van foto's, al waren het maar kleine, ging heel traag. Ik ergerde mij heel fel aan die brakke snelheden en het krappe volume (met duur extra volume).
En enkel met VDSL2 kunnen ze een degelijke upload aanbieden, maar ze slagen er maar niet in om het op de markt te brengen. En volgens mij is dat omdat ze niet willen.
Wat het nog spijtiger maakt, is dat dit aanbod zeer duur oogt. Scarlet internet kost 30 euro met onbeperkt volume tegen 12/0,64 Mbps.
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 22 sep 2010, 15:57, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik vraag me af waar ze zich willen positioneren met dergelijke specificaties en prijzen... Er zijn wel interessantere aanbiedingen op het moment lijkt me.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Dus nog geen VDSL2 bij Mobistar. Ze lijken met hun internet in het verdomhoekje terecht te komen samen met KPN/Base.
Ofwel komt men nog met iets deftigs bij de lancering van hun Starpack oftewel hun digitale televisie via schotel (wat ook al twijfelachtig is of dit ooit gaat aanslaan?). Anders lijkt mij hun aanbod steeds meer te verschralen.
Mobistar wil tot nu toe persé hun door Frankrijk gepuschte modem hier ook aan de man brengen. Even de website van Orange bekijken zegt genoeg. Waardoor VDSL2 niet mogelijk is wegens de staatsmonopolie van Belgacom/Proximus/Scarlet die het BIPT zover gekregen heeft enkel dat merk en exemplaar toe te laten. Kwestie van monopolies in stand te houden en te versterken.
Ofwel komt men nog met iets deftigs bij de lancering van hun Starpack oftewel hun digitale televisie via schotel (wat ook al twijfelachtig is of dit ooit gaat aanslaan?). Anders lijkt mij hun aanbod steeds meer te verschralen.
Mobistar wil tot nu toe persé hun door Frankrijk gepuschte modem hier ook aan de man brengen. Even de website van Orange bekijken zegt genoeg. Waardoor VDSL2 niet mogelijk is wegens de staatsmonopolie van Belgacom/Proximus/Scarlet die het BIPT zover gekregen heeft enkel dat merk en exemplaar toe te laten. Kwestie van monopolies in stand te houden en te versterken.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Ofwel gebruiken ze hun eigen infrastructuur (dslam en of bas) ofwel betalen ze belgacom om dit profiel te leveren.Avenger 2.0 schreef:Hoe komen ze aan een 16Mbit profiel???
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Het is hier al op het forum uitgelegd, de specificaties van het broadband forum zijn er nog steeds niet voor vdsl2, pas wanneer die er komen zal het bipt verplichten om iedere vdsl modem toe te laten. Het gaat dus louter om technische reden dat andere modems voorlopig niet worden toegelaten op het belgacom netwerk.Muziekbos schreef:Waardoor VDSL2 niet mogelijk is wegens de staatsmonopolie van Belgacom/Proximus/Scarlet die het BIPT zover gekregen heeft enkel dat merk en exemplaar toe te laten. Kwestie van monopolies in stand te houden en te versterken.
In theorie want zoals gezien op dit forum werken andere modems wel degelijk zoals de thomson.
-
- Erelid
En alsof er echte alternatieven zijn. Sagem, Thomson en Fritzbox. Die laatste kost nu tegen de 300 euro, dat is geen alternatief voor mij (en vele anderen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 97 keer
Waarschijnlijk om dezelfde reden, eenmaal de specificaties rond zijn zullen veel meer fabrikanten beginnen met het leveren van vdsl2 modems.Lord Utopia schreef:En alsof er echte alternatieven zijn. Sagem, Thomson en Fritzbox.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Volgens mij is die fritzbox het enige alternatief, 't schijnt dat die thomson redelijk dichtgetimmert is en de sagem kennen we allemaal wel.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hmm, tis maar wat je een alternatief noemt. Ik ga geen 300€ geven aan ne modem terwijl ik er ene gratis krijg (die ze bij defect dan ook nog eens gratis vervangen). Dan koop ik liever ne router van 300€ om achter den BBOX2 te plaatsen.
Internet: EDPNet VDSL