3.1Mbit ipv 3.3Mbit?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
4ng3l
Member
Member

Iedereen spreekt hier over 3.3Mbit, maar als ik mijn computer opstart krijg ik "connected with 3.1Mbps" te zien. Soms is het ook 3.2Mbps en heel af en toe ook 3.0Mbps. Heeft er iemand een idee vanwaar die schommelingen komen en hoe het komt dat ik niet aan 3.3Mbps verbindt?
Nu niet dat ik een probleem ga maken over 0.2Mbps maar ik zou toch graag weten hoe het komt.
Ik gebruik een alcatel speed touch usb modem

Greetz 4ng3l
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kijk eens in de SpeedTouch Diagnostic:

--> klik op pijltje naar beneden voor uitvoerige info
--> tabblad adsl
--> lijnsnelheid
vb: zie afbeelding

de waarde die daar staat is de doorslaggevende waarde. De waarde die windows geeft kan fout zijn. Probeer anders je modem te updaten naar de allerlaatste update V1.6R
<div align="center">
Afbeelding</div>

Wat van belang is, is de omcirkelde waarde bij "Ontvangen" normaal zou daar 3360.000 moeten staan. Zoals je ziet zit ik nog op 1.1Mbit/s.

Wat je ook altijd eens kan doen is je snelheid laten testen op www.adslbox.be en www.speedtest.nl.
Laatst gewijzigd door The Oddity 17 apr 2003, 19:38, in totaal 3 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
Gast

Ik heb dus mijn drivers geüpgraded (naar V161.5R), maar het heeft niet echt geholpen. Op de moment ben ik verbonden met 3.2 Mbps. In de speedTouch Diagnostics staat Verzenden 128.000 en Ontvangen 3296.000.

Greetz 4ng3l
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik denk dat ge dat uiterlijk niet zo snel zult zien als uw lijn nu 3.3 of 3.1 zal gaan. Ge moet eens een fileke downloaden en naar de downloadsnelheid kijken (gebruik tucows.skynet, die is snel). Als uw maximum rond de 360kB/sec ligt, is het goed. Ik ken zelf iemand waar maar 486 ofzoiets op zijn tellerke staat, en die gaat ook tegen een goei snelheid op 't net. Foutje van windows, moet kunnen :P
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Anonymous schreef:Ik heb dus mijn drivers geüpgraded (naar V161.5R), maar het heeft niet echt geholpen. Op de moment ben ik verbonden met 3.2 Mbps. In de speedTouch Diagnostics staat Verzenden 128.000 en Ontvangen 3296.000.

Greetz 4ng3l

Hmm eerlijk gezegd vrees ik dat je dan ofwel te ver van de centrale woont om aan 3.3Mbit/s te synchroniseren ofwel dat er een foute instelling is gebeurd op de DSLAM. Maar als je zegt dat het de ene keer 3.1 en de andere keer 3.2 is, dan denk ik overbelasting van je lijn. Je zal op de grens zitten om 3.3 te halen. De kwaliteit speelt hier dan ook een rol en die kan die schommeling te weeg brengen vrees ik. Wat je eventueel kan doen is even bellen naar 0800/22800 en vragen of ze je lijn even wensen na te kijken op storingen, leg je probleem eveneens uit. Maybe zullen ze je eens hersynchroniseren en is het dan opgelost. Laat ons weten wat er gebeurd!

PiR² schreef: Ik denk dat ge dat uiterlijk niet zo snel zult zien als uw lijn nu 3.3 of 3.1 zal gaan. Ge moet eens een fileke downloaden en naar de downloadsnelheid kijken (gebruik tucows.skynet, die is snel). Als uw maximum rond de 360kB/sec ligt, is het goed. Ik ken zelf iemand waar maar 486 ofzoiets op zijn tellerke staat, en die gaat ook tegen een goei snelheid op 't net. Foutje van windows, moet kunnen
PiR²,

de waarde die hogeraangegeven wordt aan in de SPT USB Diagnostics, is wel degelijk de waarde waaraan je synchroniseert. Het is dus de perfecte waardemeter om te zien of je al geupgrade bent en aan welke snelheid je synchroniseert! Dat uploaden en downloaden is idd een goed idee (is principe dat gebeurd bij aangehaald speedtesten). Maar om je effectieve synch snelheid te kennen dien je toch bovenstaande waarde te checken.
Downloaden heeft nog storingen van andere netwerken, servers... die niks met je lijnsynch te maken hebben en die een vertekend beeld kunnen geven met de resultaten.
I love it when a plan comes together!
All Your Base
Plus Member
Plus Member

Meestal kunnen die problemen opgelost hebben door de binnenbekabeling is grondig na te (laten) zien. let wel, ge zou het misschien zo laten omdat 3,1 Mbps niet veel minder is dan 3,3 Mbps, maar aangezien je die snelheid nu niet haalt duidt erop dat er een lijnprobleem is, en je zou daar ook meer last van kunnen ondervinden dan die 0,2 Mbps verschil (synchro verlies e.d.)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”