Mijn ouders zijn verleden week maandag overgestapt van Belgacom naar Telenet en hebben sindsdien geen internet en telefoon.
Ik merk op 1299.be dat hun nummer nog niet werd overgezet. Wanneer je naar het nummer belt klinkt de bezettoon. De installatie aanvraag werd zo'n 2 maanden geleden gedaan. Het Belgacom abonnement werd op tijd opgezet.
Volgens mijn vader belt hij met z'n gsm zo goed als elke dag naar Telenet maar daar willen / kunnen ze niet helpen.
I.v.m. de nummeroverdracht kan ik er nog een beetje inkomen dat het wat duurt, maar zo lang?
I.v.m. het internet snap ik niet dat het niet werkt. Hij steekt de laptop rechtstreeks in de modem en hij zegt me dat er geen connectie kan gemaakt worden.
Volgens mij doet hij 'iets' verkeerd maar hij woont 'iets' te ver om even langs te gaan.
Ze hebben gekozen voor de volledige installatie dus de technieker moet het in orde maken en ze hebben een aangetekende brief gestuurd.
Wat kunnen ze nog doen naast een weesgegroetje bidden om het vlugger in orde te krijgen?
Van Belgacom naar Telenet
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Constant bellen naar de helpdesk, naar teamleader/verantwoordelijke vragen
Als het een probleem met activatie oid is kan de technieker er weinig aan doen vrees ik.
Indien dit niet het geval is een nieuwe eisen.
Testaankoop/ombudsman inschakelen als ze niet willen.
Als het een probleem met activatie oid is kan de technieker er weinig aan doen vrees ik.
Indien dit niet het geval is een nieuwe eisen.
Testaankoop/ombudsman inschakelen als ze niet willen.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dat kan ik moeilijk geloven... er gaat veel fout bij TN, maar als er een probleem is krijg je vrij snel een technieker over de vloer.testertje schreef:Volgens mijn vader belt hij met z'n gsm zo goed als elke dag naar Telenet maar daar willen / kunnen ze niet helpen.
Trouwens waarom heeft je vader de technieker laten vertrekken als het niet werkt ?
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Mijn moto is: iedereen liegt (in min of meerdere mater2504 schreef:Dat kan ik moeilijk geloven... er gaat veel fout bij TN, maar als er een probleem is krijg je vrij snel een technieker over de vloer.testertje schreef:Volgens mijn vader belt hij met z'n gsm zo goed als elke dag naar Telenet maar daar willen / kunnen ze niet helpen.
Trouwens waarom heeft je vader de technieker laten vertrekken als het niet werkt ?

Mijn vader sms'te die dag dat de technieker zei dat telefoon en internet niet werkt en dat het binnen de 48u in orde zou moeten zijn.

Ik kan zelf ook niet geloven dat het internet niet werkt, maar 'k moet voortgaan op hun verhaal.
Victory Not Vengeance
-
- Pro Member
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik heb zelf (overigens na een verhuis, geen nieuwe installatie) 6 dagen gewacht. (weliswaar met een weekend tussen)
Het probleem lag bij de activatie, iets wat blijkbaar door een buitenfirma gebeurt.
Helpen kunnen ze dus niet direct bij de Telenet helpdesk, maar die firma bellen kunnen (en deden ze bij mij) wel.
Blijf bellen inderdaad. Als het opgelost is, vraag ook om compensatie. De gebruikelijke regeling is 1 maand per werkdag zonder telefoon na 2 dagen.
M.a.w.: Installatie op maandag, actief op vrijdag => recht op 3 maanden compensatie.
Het probleem lag bij de activatie, iets wat blijkbaar door een buitenfirma gebeurt.
Helpen kunnen ze dus niet direct bij de Telenet helpdesk, maar die firma bellen kunnen (en deden ze bij mij) wel.
Blijf bellen inderdaad. Als het opgelost is, vraag ook om compensatie. De gebruikelijke regeling is 1 maand per werkdag zonder telefoon na 2 dagen.
M.a.w.: Installatie op maandag, actief op vrijdag => recht op 3 maanden compensatie.
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Thx voor de tip! Ik denk dat ze al content zouden geweest zijn met 1 maandmarijke1968 schreef:Ik heb zelf (overigens na een verhuis, geen nieuwe installatie) 6 dagen gewacht. (weliswaar met een weekend tussen)
Het probleem lag bij de activatie, iets wat blijkbaar door een buitenfirma gebeurt.
Helpen kunnen ze dus niet direct bij de Telenet helpdesk, maar die firma bellen kunnen (en deden ze bij mij) wel.
Blijf bellen inderdaad. Als het opgelost is, vraag ook om compensatie. De gebruikelijke regeling is 1 maand per werkdag zonder telefoon na 2 dagen.
M.a.w.: Installatie op maandag, actief op vrijdag => recht op 3 maanden compensatie.

Victory Not Vengeance
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
telefoonlijn moet je toch niet opzeggen, maar laten porteren?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 854
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Na 2,5 weken hebben ze eindelijk een actieve lijn.
Ze bellen naar de helldesk & facturatiedienst en daar krijgen ze te horen dat ze maar 1 maand compensatie krijgen.
Ik heb maar voorgesteld dat ze nog een bijkomende brief naar de ombudsman moesten schrijven dat ze niet akkoord gaan met hun voorstel.
Ze bellen naar de helldesk & facturatiedienst en daar krijgen ze te horen dat ze maar 1 maand compensatie krijgen.
Ik heb maar voorgesteld dat ze nog een bijkomende brief naar de ombudsman moesten schrijven dat ze niet akkoord gaan met hun voorstel.
Victory Not Vengeance