Van Belgacom naar Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 854
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer
Te Koop forum

Mijn ouders zijn verleden week maandag overgestapt van Belgacom naar Telenet en hebben sindsdien geen internet en telefoon.
Ik merk op 1299.be dat hun nummer nog niet werd overgezet. Wanneer je naar het nummer belt klinkt de bezettoon. De installatie aanvraag werd zo'n 2 maanden geleden gedaan. Het Belgacom abonnement werd op tijd opgezet.
Volgens mijn vader belt hij met z'n gsm zo goed als elke dag naar Telenet maar daar willen / kunnen ze niet helpen.
I.v.m. de nummeroverdracht kan ik er nog een beetje inkomen dat het wat duurt, maar zo lang?
I.v.m. het internet snap ik niet dat het niet werkt. Hij steekt de laptop rechtstreeks in de modem en hij zegt me dat er geen connectie kan gemaakt worden.
Volgens mij doet hij 'iets' verkeerd maar hij woont 'iets' te ver om even langs te gaan.

Ze hebben gekozen voor de volledige installatie dus de technieker moet het in orde maken en ze hebben een aangetekende brief gestuurd.
Wat kunnen ze nog doen naast een weesgegroetje bidden om het vlugger in orde te krijgen?
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Constant bellen naar de helpdesk, naar teamleader/verantwoordelijke vragen
Als het een probleem met activatie oid is kan de technieker er weinig aan doen vrees ik.
Indien dit niet het geval is een nieuwe eisen.

Testaankoop/ombudsman inschakelen als ze niet willen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

testertje schreef:Volgens mijn vader belt hij met z'n gsm zo goed als elke dag naar Telenet maar daar willen / kunnen ze niet helpen.
Dat kan ik moeilijk geloven... er gaat veel fout bij TN, maar als er een probleem is krijg je vrij snel een technieker over de vloer.

Trouwens waarom heeft je vader de technieker laten vertrekken als het niet werkt ?
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 854
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer
Te Koop forum

r2504 schreef:
testertje schreef:Volgens mijn vader belt hij met z'n gsm zo goed als elke dag naar Telenet maar daar willen / kunnen ze niet helpen.
Dat kan ik moeilijk geloven... er gaat veel fout bij TN, maar als er een probleem is krijg je vrij snel een technieker over de vloer.

Trouwens waarom heeft je vader de technieker laten vertrekken als het niet werkt ?
Mijn moto is: iedereen liegt (in min of meerdere mate :wink: ), dus ja, ik heb zelf ook m'n twijfels over heel het verhaal.
Mijn vader sms'te die dag dat de technieker zei dat telefoon en internet niet werkt en dat het binnen de 48u in orde zou moeten zijn. :roll:
Ik kan zelf ook niet geloven dat het internet niet werkt, maar 'k moet voortgaan op hun verhaal.
Victory Not Vengeance
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik heb zelf (overigens na een verhuis, geen nieuwe installatie) 6 dagen gewacht. (weliswaar met een weekend tussen)
Het probleem lag bij de activatie, iets wat blijkbaar door een buitenfirma gebeurt.
Helpen kunnen ze dus niet direct bij de Telenet helpdesk, maar die firma bellen kunnen (en deden ze bij mij) wel.

Blijf bellen inderdaad. Als het opgelost is, vraag ook om compensatie. De gebruikelijke regeling is 1 maand per werkdag zonder telefoon na 2 dagen.
M.a.w.: Installatie op maandag, actief op vrijdag => recht op 3 maanden compensatie.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 854
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer
Te Koop forum

marijke1968 schreef:Ik heb zelf (overigens na een verhuis, geen nieuwe installatie) 6 dagen gewacht. (weliswaar met een weekend tussen)
Het probleem lag bij de activatie, iets wat blijkbaar door een buitenfirma gebeurt.
Helpen kunnen ze dus niet direct bij de Telenet helpdesk, maar die firma bellen kunnen (en deden ze bij mij) wel.

Blijf bellen inderdaad. Als het opgelost is, vraag ook om compensatie. De gebruikelijke regeling is 1 maand per werkdag zonder telefoon na 2 dagen.
M.a.w.: Installatie op maandag, actief op vrijdag => recht op 3 maanden compensatie.
Thx voor de tip! Ik denk dat ze al content zouden geweest zijn met 1 maand :wink:
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

telefoonlijn moet je toch niet opzeggen, maar laten porteren?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 854
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer
Te Koop forum

Na 2,5 weken hebben ze eindelijk een actieve lijn.
Ze bellen naar de helldesk & facturatiedienst en daar krijgen ze te horen dat ze maar 1 maand compensatie krijgen.

Ik heb maar voorgesteld dat ze nog een bijkomende brief naar de ombudsman moesten schrijven dat ze niet akkoord gaan met hun voorstel.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

testertje schreef:Ze bellen naar de helldesk
Oeps, de helldesk ? :wink:
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

quistnix schreef:
testertje schreef:Ze bellen naar de helldesk
Oeps, de helldesk ? :wink:

hahahaha, grappig :-D
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”