Laptop

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

hi

Zo te zien heb ik een nieuwe laptop nodig voor school:
Dit is eentje die ik via school kan aankopen met een legale office en win7 (ik hebwin7 legaal liggen dus die wil ik niet kopen....)

een office enterprise voor een 50euro kan dit nog goedkoper door bv gerbuik te maken van de blue version (voor developpers) die gratis is denk ik :angel:

Afbeelding

nu ik kies mijn laptop liever zelf:

dit zijn dus pointersystem laptops waar je zelf kan kiezen hoeveel ram/cpu/harde schijf en nog een aantal extra's
hier kan je deze bestellen en de opties kiezen
Afbeelding

1e model heeft als videokaart
Intel HM55 chipset
ATi Mobility Radeon 4570 512MB

2de
ATi Mobility Radeon HD5470 1GB

3de
nVidia GT330M 1GB GDDR3
nVidia Optimus Technologie

4e
te duur(1800euro) dus geen optie voor mij

dus nu vraag ik me af hoe staan deze 3 videokaarten tov van de nVidia NVS 5100 Graphics Card 1GB ?

De cs5 master collection zal er moeten gaan draaien.
hier kan ik de cs5 "goedkoop" verkrijgen maar ik vind dit nog steeds duur voor een student...zijn er nog andere manieren, ik MOET aantonen dat het legaal is
ik denk maar aan bellen of mailen naar adobe ik heb een cs5 gekocht maar het lukt niet om met deze serial te registreren/ of een serial die bedrijven gebruiken om al hun pcs te registreren...

alvast bedankt om mee te denken.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

q-tec schreef:kan dit nog goedkoper door bv gerbuik te maken van de blue version (voor developpers) die gratis is denk ik :angel:

ik denk maar aan bellen of mailen naar adobe ik heb een cs5 gekocht maar het lukt niet om met deze serial te registreren/ of een serial die bedrijven gebruiken om al hun pcs te registreren...
En jij zocht LEGALE methodes :nono:
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
q-tec schreef:kan dit nog goedkoper door bv gerbuik te maken van de blue version (voor developpers) die gratis is denk ik :angel:

En jij zocht LEGALE methodes :nono:
nja ik kan het hier niet in mijnen btw steken e! en voor studenten kost die cs5 nog steeds 650euro dat is niks tov de gewone prijs maar voor een student veel te veel!

*blue version is voor developpers dus kantje boordje legaal denk ik.
*je weet nooit he een nee heb je een ja kan je krijgen.
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Callum_
Plus Member
Plus Member

Qua grafische kaart zou ik je eerder de 3rde optie aanraden.

als je http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobili ... 698.0.html daar de waslijst bekijkt heeft die kaart zich toch wel bewezen qua grafisch vlak (dan spreek ik over games etc) toch wel 'n serieus lijstje van hedendaagse games die erop getest zijn terwijl als je op dezelfde site naar die nvidia 5100 gaat kijken (of wat nummer het ook was) staan daar 3 spellen van 2 jaar geleden bij als getest. Btw zit jij op howest ofzo? Laptopprogramma?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

Callum_ schreef:Qua grafische kaart zou ik je eerder de 3rde optie aanraden.

als je http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobili ... 698.0.html daar de waslijst bekijkt heeft die kaart zich toch wel bewezen qua grafisch vlak (dan spreek ik over games etc) toch wel 'n serieus lijstje van hedendaagse games die erop getest zijn terwijl als je op dezelfde site naar die nvidia 5100 gaat kijken (of wat nummer het ook was) staan daar 3 spellen van 2 jaar geleden bij als getest. Btw zit jij op howest ofzo? Laptopprogramma?
yep howest....nmct

de eerst is van de hp laptop, maar hoe interpreteer ik het verschil tussen de ati en nvidea? op zich ziet de 5470 er beter uit?
Naamloos.png
vergelijking
(77.44 KiB) 18 keer gedownload
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

q-tec schreef:blue version is voor developpers dus kantje boordje legaal denk ik.
Euhm, die blue version is compleet illegaal... http://www.mydigitallife.info/2007/06/1 ... e-edition/
Callum_
Plus Member
Plus Member

q-tec schreef:
Callum_ schreef:Qua grafische kaart zou ik je eerder de 3rde optie aanraden.

yep howest....nmct

de eerst is van de hp laptop, maar hoe interpreteer ik het verschil tussen de ati en nvidea? op zich ziet de 5470 er beter uit?
Naamloos.png
memory snelheid klokt op 1.8 ghz , de ati heeft dirext x 11 support en pixel shader 5.0 terwijl de twee andere nog op 10.1 en 2.0 zitten. Keuze is snel gemaakt denk ik.
Laatst gewijzigd door Callum_ 15 sep 2010, 22:23, in totaal 1 gewijzigd.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster

ok, maar sommige waarden zijn dan weer x aantal maal hoger op nvidea
alhoewel ik denk dat memory en core speed de belangrijkste zijn?

enige ding de laptops zijn volledig gelijk maar die met de nvidea kaart is 50euro duurder...
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”