Tommy78 schreef:Krijg je dan ook een vast nummer waar mensen je op kunnen bellen?
Vooraleerst zou ik je toch duidelijk maken dat bellen via voip over Edge niet echt aangenaam te noemen is... dus ik zou eerst eens goed testen voor je echt besluit om dit te gebruiken.
Via 3G zou bellen via voip (nu base de snelheid verhoogd heeft) wel moeten lukken.
In jouw geval (bellen via gsm) hoef je enkel dit te doen:
1) Installeerprogramma op je gsm om via SIP te bellen: Ikzelf heb een nokia, en maak gebruik van Nimbuzz (vond dat net iets leuker werken dan Fring, ...). Maar zo is er ook sipdroid voor het Android platform, en ga zo maar door.
[waarom ik voor nimbuzz gekozen heb: je kan je skype account aanmelden, en dan kan je al meteen naar hartenlust skypen]
2) indien je wil bellen naar vaste lijnen/gsm's: zoek een voip provider (poivy, jumblo, ... ; afhankelijk van je voorkeuren en belgedrag)
3) stel alles in op je gsm (settings terug te vinden op de site van je voip provider)
4) Test (bij alle betamax clonen, dus ook poivy en jumbo is beperkt testen mogelijk)
5) Als alles vlot gaat: koop credits (aan te raden is dit NIET via creditkaarten te doen)
6) Bellen naar vaste lijnen en gsm's in nu mogelijk!
Op dit moment kan men jouw dan wel nog steeds niet bereiken. Wat je kan doen is een nummer bij weepee aanvragen (€18) en dit te koppelen aan je betamax-account. Echter raad ik dit niet aan.
Waarom niet? Simpel. Je gaat de voip-software waarschijnlijk enkel aanzetten als je zelf wilt bellen (die dingen vreten nu eenmaal batterij). Bijgevolg ga je het grootste deel van de tijd onbereikbaar zijn.