Nieuwe zender RTBf
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Ik hoorde gisteren op de radio dat de RTBf vanaf 25 september een nieuw kanaal lanceert maar dat is (voorlopig) alleen te ontvangen in Brussel en Wallonië. Het wordt een kanaal zonder reclame maar wel, en dat is verrassend te noemen, met films in originele versie met franse ondertitels. Verder ook documentaires, kinderprogramma's... Het kanaal zou La 3 gaan heten. Er is blijkbaar toch een vrij uitgebreid publiek te vinden die een grondige hekel hebben aan al die gedubde stemmen en die liever de stem van de acteur/actrice horen. Zo luidde het tenminste in een mededeling op Classic21 maandagavond.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
moet RTBf niet besparen dan?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
radio & televisie is al geregionaliseerd... (toen de naamgeving van BRTn naar VRT is gegaan)
dus als de walen zeggen dat "hun" radiozenders aan 1000MW mogen uitzenden;
en de vlamingen slechts aan 100MW.... gaan we vanaf nu mogen luisteren naar alleen Franstalige radiozenders
en t'is dus Vlaanderen die bespaart op radio&televisie...
in Wallonie hebben ze geld genoeg voor 3 tv zenders te subsidieren blijkbaar...Vlaanderen betaald toch om hun begroting in evenwicht te krijgen via allerhande transfers?
in de media hebben ze brussel en sint-genesius-rode al geannexeerd...en als ze 250.000miljoen niet rechtsstreeks krijgen...zullen ze het wel innen via de 250.000 vlamingen die werken in Brussel (en de 55.000 die er wonen)
dus als de walen zeggen dat "hun" radiozenders aan 1000MW mogen uitzenden;
en de vlamingen slechts aan 100MW.... gaan we vanaf nu mogen luisteren naar alleen Franstalige radiozenders

en t'is dus Vlaanderen die bespaart op radio&televisie...
in Wallonie hebben ze geld genoeg voor 3 tv zenders te subsidieren blijkbaar...Vlaanderen betaald toch om hun begroting in evenwicht te krijgen via allerhande transfers?
in de media hebben ze brussel en sint-genesius-rode al geannexeerd...en als ze 250.000miljoen niet rechtsstreeks krijgen...zullen ze het wel innen via de 250.000 vlamingen die werken in Brussel (en de 55.000 die er wonen)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Was gisteren ook op het 19:30 journaal van La Une.Jack Daniels schreef:Ik hoorde gisteren op de radio dat de RTBf vanaf 25 september een nieuw kanaal lanceert maar dat is (voorlopig) alleen te ontvangen in Brussel en Wallonië. Het wordt een kanaal zonder reclame maar wel, en dat is verrassend te noemen, met films in originele versie met franse ondertitels. Verder ook documentaires, kinderprogramma's... Het kanaal zou La 3 gaan heten. Er is blijkbaar toch een vrij uitgebreid publiek te vinden die een grondige hekel hebben aan al die gedubde stemmen en die liever de stem van de acteur/actrice horen. Zo luidde het tenminste in een mededeling op Classic21 maandagavond.
Blijkbaar wordt er wel nogal wat gerecycleerd, zodat ze de 3 netten kunnen vullen.
Overdag zal de zender een beetje het Waalse Ketnet worden.
's Avonds worden er naast speelfilms en zo ook journaals van TV5Monde, Euronews, en jawel, de VRT gerecycleerd.
Vooral dat laatste vind ik toch positief, zo kunnen Franstaligen (met ondertitels veronderstel ik) toch ook eens zien hoe verschillend wij over van alles en nog wat denken.
Hopelijk komt deze zender ook op Telenet digitale TV.
Bij TV Vlaanderen moet je er niet op rekenen, want daar zitten geen Waalse zenders op, daar moet je dan weer Télésat voor hebben, en het is twijfelachtig dat die daarvoor plaats hebben, laat staan dat ze een extra transponder bijnemen.
BelgacomTV zal het wel hebben.
DVB-T ook (gratis !).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
maar dan moet je wel een actieve dvb-t antenne hebben en richten naar het Zuiden?boulder schreef:DVB-T ook (gratis !).
want standaard zie ik alleen Een, Een+, Canvas, Canvas+ en allerhande radiozenders?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
FWIW .. ik woon ong 15km ten zuiden van Brussel en ik heb tot voor kort DVB-T "gekeken" met een actieve binnenantenne (Philips "staafje" van 30cm, 19€ bij MM destijds) .. Daarmee ontvang ik probleemloos:skynetbbs schreef:maar dan moet je wel een actieve dvb-t antenne hebben en richten naar het Zuiden?boulder schreef:DVB-T ook (gratis !).
want standaard zie ik alleen Een, Een+, Canvas, Canvas+ en allerhande radiozenders?
Een, (Een+ niet tenzij er recent nog wat veranderd zou zijn, misschien moet ik eens herscannen

-
- Elite Poster
Omdat La Trois vroeger gewoon een herhaalkanaal was voor uitzendingen die al op La Une en La Deux gekomen waren, het gaat vanaf 25 september om een nieuwe bestemming voor dat kanaal, met een aparte programmering (zie hierboven).Regulus schreef:Snap niet waar die heisa voor "la 3" vandaan komt want die zie ik al vanf de tijd dat de VRT overgeschakeld is op digitale ether uitzendingen. Misschien wordt er nu met programmatie geschoven maar het zenderkanaal op DVB-T is er al langer ... ?
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
- Bedankt: 13 keer
Een+ zit al een tijdje (paar maanden) op DVB-T.Regulus schreef:FWIW .. ik woon ong 15km ten zuiden van Brussel en ik heb tot voor kort DVB-T "gekeken" met een actieve binnenantenne (Philips "staafje" van 30cm, 19€ bij MM destijds) .. Daarmee ontvang ik probleemloos:
Een, (Een+ niet tenzij er recent nog wat veranderd zou zijn, misschien moet ik eens herscannenEen+ zat nog steeds achter de rode knop haha, publieke vrijgave stilzwijgend vergeten?),
-
- Pro Member
Had ik wel begrepen hoor .. nieuwe wijn in oude zakkenboulder schreef:Omdat La Trois vroeger gewoon een herhaalkanaal was voor uitzendingen die al op La Une en La Deux gekomen waren, het gaat vanaf 25 september om een nieuwe bestemming voor dat kanaal, met een aparte programmering (zie hierboven).Regulus schreef:Snap niet waar die heisa voor "la 3" vandaan komt want die zie ik al vanf de tijd dat de VRT overgeschakeld is op digitale ether uitzendingen. Misschien wordt er nu met programmatie geschoven maar het zenderkanaal op DVB-T is er al langer ... ?

-
- Pro Member
ha dan hebben ze het toch "en stoemmelings" doorgevoerd ... een hele tijd na de vooropgestelde datum van beschikbaarheid was er nog niets te vinden, ik heb er dan ook niet meer naargezocht ... sja, en nu heb ik Bcom TV en slaat de luiheid bikkelherd toeJan_B schreef:Een+ zit al een tijdje (paar maanden) op DVB-T.Regulus schreef:FWIW .. ik woon ong 15km ten zuiden van Brussel en ik heb tot voor kort DVB-T "gekeken" met een actieve binnenantenne (Philips "staafje" van 30cm, 19€ bij MM destijds) .. Daarmee ontvang ik probleemloos:
Een, (Een+ niet tenzij er recent nog wat veranderd zou zijn, misschien moet ik eens herscannenEen+ zat nog steeds achter de rode knop haha, publieke vrijgave stilzwijgend vergeten?),

-
- Elite Poster
Vreemde reactie.Regulus schreef:Had ik wel begrepen hoor .. nieuwe wijn in oude zakken
Een zender wordt anders en toch duidelijk interessanter ingevuld bij DVB-T, en komt erbij bij BelgacomTV.
Bij Telenet zit hij (nog) niet, bij TVV ook niet.
Dat jij hem niet interessant vindt kan zijn, misschien vragen dat ze enkel zenders toevoegen die jij interessant vindt ?