Beste forum-lezers
Ik heb sinds een tijdje een internetverbinding via Mobistar (Mobistar ADSL Max6), waarover ik vrij tevreden ben.
Het verbruik hiervan is beperkt tot 35gig (Down+upload).
Echter heb ik moeilijkheden met het controleren van het daadwerkelijke verbruik...
Het zit zo:
In de "klantenzone" via de website van Mobistar, kan je o.a. je verbruik controleren.
Echter geeft dit vaak onjuiste waarden.
Concreet heb ik nu bijvoorbeeld dat deze site mij tot gisteren aangaf 31gig voor een bepaalde periode, en na het verstrijken van die periode bleek het plots om slechts 28gig te gaan...
Ook heb ik nu dat de site meldt dat ik reeds 3.5 gig zou verbruikt hebben, over een periode van 1 dag, wat niet overeenkomt met de werkelijke cijfers.
Ik heb reeds getracht om ISP monitor hiervoor te gebruiken, maar dit lukt me niet in combinatie met mijn Mobistar-abonnement (bij telenet werkt dit wel perfect)
Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen mee, en eventueel reeds een oplossing voor gevonden?
Mobistar ADSL Max6 controle verbruik (ISP monitor?)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
ISP Monitor leest ook maar af wat in de klantenzone staat.
Ik moet zeggen dat ik dezelfde problemen ook had toen ik nog Mobistar-klant was. Soms sprak de meter van 35 MB (ipv GB), soms zag ik het groene metertje zomaar voorbij vliegen tot in het rood (kan dat niet beschrijven, je moet dat zien), soms kreeg ik enkel het verbruik van de vorige maanden, en inderdaad, soms het verbruik voor maar één dag.
Die Mobistar-meter is totaal niet betrouwbaar.
Ik moet zeggen dat ik dezelfde problemen ook had toen ik nog Mobistar-klant was. Soms sprak de meter van 35 MB (ipv GB), soms zag ik het groene metertje zomaar voorbij vliegen tot in het rood (kan dat niet beschrijven, je moet dat zien), soms kreeg ik enkel het verbruik van de vorige maanden, en inderdaad, soms het verbruik voor maar één dag.
Die Mobistar-meter is totaal niet betrouwbaar.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb ook al gemerkt dat je totaal andere resultaten krijgt wanneer je gewoon die pagina even opnieuw laadt ...
De data die daaruit voortkomt lijkt inderdaad voor geen meter te vertrouwen.
Goed om weten dat ISP monitor bouwt op de gegevens van de klantenzone, dan kan ik die oplossing al meteen schrappen.
Op mijn laptop staat daarnaast ook een apart monitoring-tooltje (NetLimiter 2), dat voor elke periode totaal andere gegevens heeft dan wat Mobistar toont ...
Wat het verbruik voor 1 dag betreft, in mijn situatie klopt dit vandaag wel, want mijn "periode's" starten telkens de 8e van de maand.
Maar de 3.5 gigabyte gelinkt aan die periode kan onmogelijk juist zijn.
/edit na het lezen van de post "leer quoten"
Ik heb ook al gemerkt dat je totaal andere resultaten krijgt wanneer je gewoon die pagina even opnieuw laadt ...
De data die daaruit voortkomt lijkt inderdaad voor geen meter te vertrouwen.
Goed om weten dat ISP monitor bouwt op de gegevens van de klantenzone, dan kan ik die oplossing al meteen schrappen.
Op mijn laptop staat daarnaast ook een apart monitoring-tooltje (NetLimiter 2), dat voor elke periode totaal andere gegevens heeft dan wat Mobistar toont ...
Wat het verbruik voor 1 dag betreft, in mijn situatie klopt dit vandaag wel, want mijn "periode's" starten telkens de 8e van de maand.
Maar de 3.5 gigabyte gelinkt aan die periode kan onmogelijk juist zijn.
/edit na het lezen van de post "leer quoten"