Snelheid BASE 3G verhoogd naar 1 Mbps

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BASE heeft de snelheid van haar 3G-netwerk verhoogd van 512 kbps naar 1 Mbps (upload: 512 kbps). Dat beweerden verschillende klanten van de provider op het forum van Userbase en op Twitter. De derde mobiele operator van het land bevestigde dit aan onze redactie. Momenteel heeft BASE een 3G-netwerk actief in een zestal steden. Voor het einde van dit jaar heeft BASE een inhaalbeweging gepland betreffende beschikbaarheid 3G, 'namen van steden worden pas aangekondigd als alles werkt en de testen succesvol zijn afgewerkt', zegt BASE bij monde van persvoorlichter Bart Vandesompele.

Dit heeft ook impact op klanten van Mobile Vikings want ook zij kunnen hierdoor sneller mobiel surfen. Onlangs verhoogde deze provider de datalimiet van alle tariefplannen.

UB Frontpage
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 06 sep 2010, 23:01, in totaal 1 gewijzigd.
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 7 keer

Hier was ik al een tijdje op aan het wachten ! Als ze dan tegen het einde van dit jaar de dekking van 3g inorde krijgen is het wel een zeer goede aanbieding.
Speedtest geeft hier in Berchem idd ook: 119KB/s down & 58KB/s up

[Afbeelding Post made via mobile device ]
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ik weet niet of onderstaand artikel reeds gepost werd, related

BIPT neemt toch nog besluit over 3G-achterstand Base
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

xenne schreef:ik weet niet of onderstaand artikel reeds gepost werd, related

BIPT neemt toch nog besluit over 3G-achterstand Base
Tja, ik vraag me in eerste instantie af waarom het BIPT deze regels absoluut wilt opleggen.
Als base nu de goedkoopste wil zijn, en geen (of in de realiteit slecht in grote steden) 3G wil aanbieden, dan is dat toch hun zaak?
De klant heeft uiteindelijk toch nog de keuze: veel betalen voor mobiel internet, en bij bv. proximus gaan, die zowat overal 3G dekking hebben. Of kiezen voor base.

Hoe dan ook, hopelijk houdt Base zich nu aan hun laatste berichten, en gaan ze hun 3G netwerk verder uitbouwen (want aangezien ze gewonnen hebben van het BIPT kunnen ze nu even goed alles laten zoals het is). Want als toekomstige MobileViking zou dit natuurlijk goed nieuws zijn :-D
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

2Flip schreef:Tja, ik vraag me in eerste instantie af waarom het BIPT deze regels absoluut wilt opleggen. Als base nu de goedkoopste wil zijn, en geen (of in de realiteit slecht in grote steden) 3G wil aanbieden, dan is dat toch hun zaak?
Licenties worden aan operators gegeven op basis van een aantal voorwaarden... waaronder blijkbaar dus ook het aanbieden van 3G, maar ook zaken zoals dekking (anders zou vermoedelijk geen enkele operator in dun bevolkte gebieden investeren). Het is dus aan de operator om hieraan te voldoen binnen de afgesproken tijdsspanne.
2Flip
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:
2Flip schreef:Tja, ik vraag me in eerste instantie af waarom het BIPT deze regels absoluut wilt opleggen. Als base nu de goedkoopste wil zijn, en geen (of in de realiteit slecht in grote steden) 3G wil aanbieden, dan is dat toch hun zaak?
Licenties worden aan operators gegeven op basis van een aantal voorwaarden... waaronder blijkbaar dus ook het aanbieden van 3G, maar ook zaken zoals dekking (anders zou vermoedelijk geen enkele operator in dun bevolkte gebieden investeren). Het is dus aan de operator om hieraan te voldoen binnen de afgesproken tijdsspanne.
Oké, gewone dekking, snap ik best. Anders stuit je op dezelfde problemen als men de liberalisering van de post in enkele landen (mensen die afgelegen wonen moeten daar vaak het 10-voud betalen van bewoners in de stad).
Maar waarom in godsnaam 3G?

Nuja, het BIPT zal er wel z'n redenen voor hebben.
Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Omdat mensen in afgelegen gebieden ook recht hebben op deftig mobiel internet?
(Ik woon zelf in het stad, dus ik spreek niet voor mijn eigen winkel)
2Flip
Premium Member
Premium Member

driesve schreef:Omdat mensen in afgelegen gebieden ook recht hebben op deftig mobiel internet?
(Ik woon zelf in het stad, dus ik spreek niet voor mijn eigen winkel)
Dan hebben ze toch nog de keuze om voor een provider te kiezen die dit aanbied?

Ikzelf woon in "afgelegen" gebied (tussen Leuven en Hasselt). Bijgevolg zal ik bij MV waarschijnlijk niet kunnen beschikken over 3G, langs de éne kant wel jammer, maar langs de andere kant heb ik hier absoluut geen probleem mee, gezien het "lage" tarief (in vergelijking met de andere providers).
Moesten ze in de toekomst nog verder uitbreiden, zou ik natuurlijk geen neen zeggen.
Afbeelding
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Ik snap uw redenering en deels ben ik het ermee akkoord, maar er moet toch een minimum-aanbod zijn?
Misschien is EDGE op dit moment wel het minimum, maar in de toekomst zal de 3G-snelheid het minimum worden.
Je kan dit eigelijk vergelijken met Belgacom. In de steden (en ver daarbuiten) ligt VDSL2, maar er zijn nog altijd pechvogels die nog steeds op ADSL1-snelheden zitten.
Hetzelfde met de Post, enz...
Als je bedrijven echt de keuze laat, dan kiezen ze enkel voor de steden, daar kan je veel meer uit uw investeringen halen.

[ONTOPIC]
In ieder geval ben ik blij met deze verhoging. Ik ben niet direct van plan om bij BASE weg te gaan. Ik ben tevreden van hun tarieven/kwaliteit.
Ik zit wel voornamelijk op EDGE (snel genoeg + minder batterij).
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

probleeem is dat m'n mobiel internet ongeveer onbruikbaar is, zelfs bellen gaat moeilijk....

ik heb contact gehad met mobile vikings maar blijkbaar is er geen sprake meer van een mast bij te plaatsen

Code: Selecteer alles

Er staan er drie binnen een straal van 3 km en dat is goed, maar twee
van deze masten staan aan de andere kant van de spoorweg.
En zo een spoorweg kan een storend element zijn, zeker op het moment
dat er treinen voorbij komen.
Jammer genoeg kan je niet kiezen via welke mast je belt of gebeld
wordt en kunnen we weinig aan de hinder van de spoorlijn doen. 
dus in hun reactie spreken ze zelfs niet van mobiel internet

Afbeelding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik vermoed dat deze voorwaarden voor de 3G licentie er ook zijn zodat je wel degelijk zou investeren in je 3G netwerk.

Men had 3 licenties in de aanbieding maar men (de overheid) had gehoopt op extra geinteresseerde partijen.
Stel er zijn 4 kanidaten dan kan een operator kiezen een licentie te kopen, maar niet te investeren in de masten zelf.

Deze licentie dus opkopen en niets mee doen was eventueel goedkoper geweest dan het te verliezen aan de concurrentie.
BIPT wil echter ervoor zorgen dat er ook zo veel mogelijk concurrentie is op het 3G netwerk.

Het feit dat EDGE nu ook al aanzien wordt als "3G snelheden" vind ik eerder teleurstellend...
Everything that has a beginning has an end.
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Jelly schreef: Het feit dat EDGE nu ook al aanzien wordt als "3G snelheden" vind ik eerder teleurstellend...
Niet door het BIPT. BASE wou EDGE wel aanzien als 3G.
2Flip
Premium Member
Premium Member

Lord Utopia schreef:
Jelly schreef: Het feit dat EDGE nu ook al aanzien wordt als "3G snelheden" vind ik eerder teleurstellend...
Niet door het BIPT. BASE wou EDGE wel aanzien als 3G.
En daar is Base uiteindelijk toch ook in geslaagd, of heb ik dat gisteren verkeerd gelezen in dat artikel?
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid

2Flip schreef: En daar is Base uiteindelijk toch ook in geslaagd, of heb ik dat gisteren verkeerd gelezen in dat artikel?
Welk artikel?
2Flip
Premium Member
Premium Member

Lord Utopia schreef:
2Flip schreef: En daar is Base uiteindelijk toch ook in geslaagd, of heb ik dat gisteren verkeerd gelezen in dat artikel?
Welk artikel?
Dit was niet de site waarop ik oorspronkelijk het artikel heb gelezen, maar wel de eerste google-hit: http://trends.rnews.be/nl/economie/nieu ... 450092.htm
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid

2Flip schreef: Dit was niet de site waarop ik oorspronkelijk het artikel heb gelezen, maar wel de eerste google-hit: http://trends.rnews.be/nl/economie/nieu ... 450092.htm
Amai, dat is redelijk... triestig te noemen. :s
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”