hoi
via dommel heb ik voip via dommel zelf tevreden van de prijzen etc juist de echo op de lijn zou nog weg moeten maarja...
nu via skynet adsl (5mb lijn) zou ik ook een voip lijntje willen om goedkoop naar vaste lijnen te bellen:
*qwa provider zie ik hier: weepee, poivy, 3stars & Jumblo
*ik heb dus een nieuw nummer nodig (zone 09 als het nu 02 of 03 is maakt niet uit in feite)
*welke neem ik best vooral voor oproepen naar belgische vaste lijnen.
*Welke telefoon raden jullie aan liefst draagbaar en goedkoop!
kan iemand uitleggen hoe ik een nieuw nummer verkrijg?
Welke provider raden jullie aan?
Kan ik gebruik maken van de bbox 1 ? denk van wel => http://www.weethet.be/Bbox1_VoIP_config_Freecall.htm
Nieuwe voip lijn
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Er zijn verschillende oplossingen:
1) Een "all-in-one" pakket bij 3stars, nomado, ...
2)Nummer aanvragen bij weepee (registreren op https://ssl.weepee.org/klanten ; via het klantenpaneel is dit een koud kunstje). Kost je eenmalig 18 euro, en zolang het nummer gebruikt wordt zullen er voor het nummer geen extra kosten bijkomen.
Weepee gebruik je dus voor inkomende oproepen (en voor je nummer aanvraag).
Voor uitgaande oproepen kan je dan eveneens opteren voor weepee, maar dit is (en vooral naar telenet-nummers) vrij prijzig.
Ikzelf opteer voor poivy, maar in feite is elke betamax-clon ok. (bij poivy 90 dagen lang gratis bellen naar belgische vaste lijnen, 24h/24 ; bij elke herlaadbeurt)
Hier mag je wel geen enkele vorm van support verwachten. Indien je een goede support wenst, goede gesprekskwaliteit, ... kan je misschien toch best bij weepee blijven.
Aangezien ik nu toch reclame aan het maken ben voor weepee (neen, ik heb er geen aandelen in, ik ben gewoon een zeer tevreden klant): http://weepeetelecom.eu/winkel/index.php/cPath/50_47 Voor een "echte" voip telefoon
Bij vanborre zijn er eveneens enkele modellen te koop heb ik in de week opgemerkt.
1) Een "all-in-one" pakket bij 3stars, nomado, ...
2)Nummer aanvragen bij weepee (registreren op https://ssl.weepee.org/klanten ; via het klantenpaneel is dit een koud kunstje). Kost je eenmalig 18 euro, en zolang het nummer gebruikt wordt zullen er voor het nummer geen extra kosten bijkomen.
Weepee gebruik je dus voor inkomende oproepen (en voor je nummer aanvraag).
Voor uitgaande oproepen kan je dan eveneens opteren voor weepee, maar dit is (en vooral naar telenet-nummers) vrij prijzig.
Ikzelf opteer voor poivy, maar in feite is elke betamax-clon ok. (bij poivy 90 dagen lang gratis bellen naar belgische vaste lijnen, 24h/24 ; bij elke herlaadbeurt)
Hier mag je wel geen enkele vorm van support verwachten. Indien je een goede support wenst, goede gesprekskwaliteit, ... kan je misschien toch best bij weepee blijven.
Aangezien ik nu toch reclame aan het maken ben voor weepee (neen, ik heb er geen aandelen in, ik ben gewoon een zeer tevreden klant): http://weepeetelecom.eu/winkel/index.php/cPath/50_47 Voor een "echte" voip telefoon
Bij vanborre zijn er eveneens enkele modellen te koop heb ik in de week opgemerkt.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Heb 3stars gehad, zit momenteel bij Scarlet (ONE-formule, is VOIP) en weepee. Van allen tevreden tot hiertoe. alleen is weepee wel de goedkoopste (geen abonnement, slechts 1x 18 euro en klaar).
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
nu heb ik via weepee een acc gemaakt en geactiveerd via 0800
als ik nu de gekregen gegevens invul in de bbox1 en ik sluit een telefoon aan dan ga ik kunnen bellen?
maar dan wel nog zonder een nummer want die heb ik nog niet aangevraagd?
en van jumblo zie ik dat ze heel mooie prijzen aanbieden voor gsm kan je daar geen nummer aanvragen? of is dit enkel voor uitgaande oproepen?
en wat ziet degene dan die door jumblo gebel is? prive nr?
als ik nu de gekregen gegevens invul in de bbox1 en ik sluit een telefoon aan dan ga ik kunnen bellen?
maar dan wel nog zonder een nummer want die heb ik nog niet aangevraagd?
en van jumblo zie ik dat ze heel mooie prijzen aanbieden voor gsm kan je daar geen nummer aanvragen? of is dit enkel voor uitgaande oproepen?
en wat ziet degene dan die door jumblo gebel is? prive nr?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Over je Bbox ga ik niks kunnen zeggen...
Zonder nummer ga je dus gewoon kunnen bellen bij Weepee & bij Jumblo (en ander betamax clonen)
Bij de meeste (alle ?) betamax aanbieders kan je geen nummer aanvragen, maakt ook niet uit, je kan voor inkomende gesprekken gewoon je Weepee nummer gebruiken(asap een nummer aanvragen dus)
Wat ziet je beller ?
Als je met weepee belt ziet hij automatisch je Weepeenummer
Als je met betamax belt ziet hij automatisch prive nummer, maar je kan dit ook veranderen naar jouw weepee nummer.
(open je betamaxsoftphone, ga naar uw persoonlijk profiel, vul uw telefoon nummer in, tik op controleer nu, ze bellen u op met een code, daarna de juiste code invullen en ook nog eens dat telefoon nummer aanvinken, daarna alles bevestigen door op ok te dukken)
Zonder nummer ga je dus gewoon kunnen bellen bij Weepee & bij Jumblo (en ander betamax clonen)
Bij de meeste (alle ?) betamax aanbieders kan je geen nummer aanvragen, maakt ook niet uit, je kan voor inkomende gesprekken gewoon je Weepee nummer gebruiken(asap een nummer aanvragen dus)
Wat ziet je beller ?
Als je met betamax belt ziet hij automatisch prive nummer, maar je kan dit ook veranderen naar jouw weepee nummer.
(open je betamaxsoftphone, ga naar uw persoonlijk profiel, vul uw telefoon nummer in, tik op controleer nu, ze bellen u op met een code, daarna de juiste code invullen en ook nog eens dat telefoon nummer aanvinken, daarna alles bevestigen door op ok te dukken)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Heb dit gedaan, maar ik zie nog steeds prive nummer als ik met siemens gigaset bel. In software staat thans alles goed. Moet je nog ergens iets speciaals wijzigen (zoals bv in de gigaset instellingen)?iceke schreef: Wat ziet je beller ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Probeer bij de configuratie van je gigaset (http://www.gigaset-config.com) als gebruikersnaam bij je betamax-clone je telefoonnummer te gebruik (dus 0032 gevolgd door je nummer).Avenger 2.0 schreef:Heb dit gedaan, maar ik zie nog steeds prive nummer als ik met siemens gigaset bel. In software staat thans alles goed. Moet je nog ergens iets speciaals wijzigen (zoals bv in de gigaset instellingen)?iceke schreef: Wat ziet je beller ?
Bij mij staat onze telefoonnummer eveneens bij "displaynaam", geen idee of dit nodig is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bedankt dat was het!2Flip schreef:Probeer bij de configuratie van je gigaset (http://www.gigaset-config.com) als gebruikersnaam bij je betamax-clone je telefoonnummer te gebruik (dus 0032 gevolgd door je nummer).Avenger 2.0 schreef:Heb dit gedaan, maar ik zie nog steeds prive nummer als ik met siemens gigaset bel. In software staat thans alles goed. Moet je nog ergens iets speciaals wijzigen (zoals bv in de gigaset instellingen)?iceke schreef: Wat ziet je beller ?
Bij mij staat onze telefoonnummer eveneens bij "displaynaam", geen idee of dit nodig is.
-
- Elite Poster
ok ik heb weepee werkende gekregen op de bbox-1
nu moet ik nog een telnr aanvragen bij weepee, hopelijk krijg ik dat werkende!
nu jumblo ziet er ook goed uit qwa prijzen dus nu vroeg ik me af hoe combineer ik deze 2 in de bbox?
screens staan hierzo om je een idee te geven.
http://thierry76.be/?p=89
nu moet ik nog een telnr aanvragen bij weepee, hopelijk krijg ik dat werkende!
nu jumblo ziet er ook goed uit qwa prijzen dus nu vroeg ik me af hoe combineer ik deze 2 in de bbox?
screens staan hierzo om je een idee te geven.
http://thierry76.be/?p=89
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
De Bbox kan slechts met 1 voip-account werken...
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
jammer maar goed dan zal het weepee blijven, een 2de voip router is het niet waard!
eens proberen prutsen met jumblo op mijn n97 alst schoolke terug begint en base hun 3g al op 1mb zit moet dat wel lukken
eens proberen prutsen met jumblo op mijn n97 alst schoolke terug begint en base hun 3g al op 1mb zit moet dat wel lukken

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Afhankelijk van je belgedrag, zou het wel eens kunnen dat je de kosten van een (eenvoudige) voiprouter al in enkele maanden terugverdiend hebt (nog maar te zwijgen over de flexibiliteit die je erbij krijgt in vergelijking met de bbox.q-tec schreef:jammer maar goed dan zal het weepee blijven, een 2de voip router is het niet waard!
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Klopt inderdaad. Ikzelf ben zeer tevreden van de Linksys PAP2T als ATA.
Zeer goed en degelijk toestelletje voor weinig geld (€49 bij http://www.voipshop.nl/products/voip-ad ... er-ata.htm)
Zeer goed en degelijk toestelletje voor weinig geld (€49 bij http://www.voipshop.nl/products/voip-ad ... er-ata.htm)
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
@Krisken:krisken schreef:Klopt inderdaad. Ikzelf ben zeer tevreden van de Linksys PAP2T als ATA.
Wat is de beter aan een PAP2T dan de Bbox2 ? Voor zover ik weet kan de PAP2T ook maar met 1 account per telefoonpoort overweg. Of heb ik dat mis ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102