Sagem F3464 en Linksys WRT160N

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Coyote
Starter
Starter

Hallo allemaal,

Als total newbie zou ik graag via deze weg willen te weten komen hoe ik mijn linksys WRT160N en de Scarlet modem moet instellen om het volgende te laten werken.
Situatieschets:
Mijn Sagem modem van Scarlet staat in de kelder. Van daaruit vertrekken er twee netwerkkabels naar enerzijds de WRT160N en anderzijds ene laptop.
Op mijn WRT160N draait een netwerkschijf.
Mijn linksys router heeft als menu pagina http://192.168.1.1/
Mijn Sagem heeft als menu pagina http://172.19.3.1/
Probleem:
Ik geraak van op mijn laptop niet (via de kabel) op de netwerkschijf.

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

DHCP uitzetten op je wifi-bakje, en de UTP kabel prikken in de LAN-poorten ipv de WAN-poort. Tenminste in het geval dit een zuivere wireless router is en geen modem...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Coyote
Starter
Starter

krisken schreef:DHCP uitzetten op je wifi-bakje, en de UTP kabel prikken in de LAN-poorten ipv de WAN-poort. Tenminste in het geval dit een zuivere wireless router is en geen modem...
Krisken,
Het gaat om een wireless router zonder modem.
Ik heb de DHCP uitgezet en de utp kabel in een lan-poort gestoken, maar dan krijg ik op de pc die achter de wireless router hangt, geen internet verbinding meer.
Op mijn laptop die in de lan1 steekt op mijn Sagem modem heb ik wel nog internet verbinding.
Wat doe ik fout?
krisken
userbase crew
userbase crew

Coyote schreef:
krisken schreef:DHCP uitzetten op je wifi-bakje, en de UTP kabel prikken in de LAN-poorten ipv de WAN-poort. Tenminste in het geval dit een zuivere wireless router is en geen modem...
Krisken,
Het gaat om een wireless router zonder modem.
Ik heb de DHCP uitgezet en de utp kabel in een lan-poort gestoken, maar dan krijg ik op de pc die achter de wireless router hangt, geen internet verbinding meer.
Op mijn laptop die in de lan1 steekt op mijn Sagem modem heb ik wel nog internet verbinding.
Wat doe ik fout?
Ik ken je linksys niet echt, maar steek de kabel van de sagem toch eens in de wan van je linksys, en configureer deze als "bridge"

Telefonie = EDPnet + OVH
Coyote
Starter
Starter

krisken schreef: Ik ken je linksys niet echt, maar steek de kabel van de sagem toch eens in de wan van je linksys, en configureer deze als "bridge"
Tja, hier gaan we dan hé: Wat is precies "bridge"? En hoe kan ik dat nu instellen op mijne router? :oops:

Zou het kunnen dat er tussen de Sagem modem en de linksys een cross kabel steekt? Volgens mij was die kabel indertijd meegeleverd bij de vorige modem (voor de sagem)?
krisken
userbase crew
userbase crew

Of het een cross is of niet weet ik niet, maar is simpel te zien : neem de draden eruit, en bekijk ze op eenzelfde manier (het pinnetje dat je moet indrukken om de UTP eruit te halen naar onder gericht, de koperen pinnetjes waarmee ze contact maken naar voor). Is de volgorde (kleuren) hetzelfde? Dan is het een straight kabel. Anders is het een cross :)

Hoe je bridge instelt : eens zoeken op google bvb :)
http://www.experts-exchange.com/Hardwar ... 00509.html

Telefonie = EDPnet + OVH
Coyote
Starter
Starter

krisken schreef:Of het een cross is of niet weet ik niet, maar is simpel te zien : neem de draden eruit, en bekijk ze op eenzelfde manier (het pinnetje dat je moet indrukken om de UTP eruit te halen naar onder gericht, de koperen pinnetjes waarmee ze contact maken naar voor). Is de volgorde (kleuren) hetzelfde? Dan is het een straight kabel. Anders is het een cross :)
Het is dus een cross :banana: Heeft dit invloed? Moet ik een straight kabel steken?
krisken
userbase crew
userbase crew

Coyote schreef:
krisken schreef:Of het een cross is of niet weet ik niet, maar is simpel te zien : neem de draden eruit, en bekijk ze op eenzelfde manier (het pinnetje dat je moet indrukken om de UTP eruit te halen naar onder gericht, de koperen pinnetjes waarmee ze contact maken naar voor). Is de volgorde (kleuren) hetzelfde? Dan is het een straight kabel. Anders is het een cross :)
Het is dus een cross :banana: Heeft dit invloed? Moet ik een straight kabel steken?
Normaal wel, maar van tegenwoordig maakt dit niet zoveel meer uit.

Telefonie = EDPnet + OVH
Coyote
Starter
Starter

De kabel is aangepast naar straight. Dus de verbinding tussen mijn Sagem modem en mijn Linksys WRT160N is nu dmv straight.

Als ik nu mijn Liksys in LAN-LAN cascade wil zetten, heb ik de volgende site gevolgd: http://linksys.custhelp.com/cgi-bin/lin ... aqid=17191, maar helaas krijg ik het niet aan't draaien...

:bang:
Kan er iemand mij helpen??
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”