Het hele verhaal staat tussen ---, indien u geen zin hebt om dit te lezen, kan u dit gewoon skippen:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een 2-tal jaar geleden heb ik een laptop gekocht. Aangezien ik op kot niet beschikte over een tv, en toch wou kunnen genieten van een dvd'tje op groot scherm, heb ik dan maar een laptop met 18.4inch scherm gekocht. Eveneens zeer handig tijdens het blokken (aangezien toch als maar meer lesmateriaal online te vinden is). Krachtige CPU, GPU, ...
Kortom, een plezier om mee te werken, hiervoor dus een 10/10.
Waar ik echter niet genoeg rekening mee gehouden had: de transporteerbaarheid. 4kg is niet echt licht te noemen, om dan nog maar te zwijgen over het enorme formaat (ik heb er uiteindelijk wel een rugzak voor gevonden... but you get the point).
Gezien de aankondiging van de Atom N550 (dualcore), lijkt het me eindelijk interessant om een netbook aan te schaffen [en slechts een 4-tal jaar "back in time" te gaan, in plaats van 7]. De laptop gaat dus de deur uit.
Aangezien ik bijna dagelijks de trein ga nemen, is transporteerbaarheid zeer belangrijk. Vanzelfspreken een groot pluspunt bij netbooks dus.
Hopelijk valt de processorkracht toch nog een beetje mee. Zwaar gamen zal niet lukken, maar hopelijk is de CPU toch sterk genoeg voor enkele games (niet dat ik een fervent gamer ben, maar af en toe als ontspanning).
Echter zou ik graag thuis (om een comfortabeler lesmateriaal te kunnen bekijken, en af en toe een filmpje te kijken) een externe monitor aanschaffen. Op zich perfect mogelijk, was het niet zo dat ik niet wil lopen sukkelen met een extra power-snoer.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het komt er dus op neer dat ik op zoek ben naar een externe monitor, usb powered.
Touchscreen is een grote plus (of iets met ingebouwde muis en keyboard).
En dit liefst zo groot mogelijk (+17inch zou mooi zijn).
Op dit moment ken ik zelf 2 oplossingen:
1) Mimo Monitors (http://www.mimomonitors.com/)
Zij bieden ongeveer aan wat ik wil, enkel de grootte (max 10inch) is niet echt wat ik zoek (aangezien dit even groot is als de grootte van het display van de notebook).
2) http://www.tomshardware.com/news/USB-Mo ... 10547.html
In 2011 beschikbaar, en gewone monitor. Bij gebruik in de zetel, is het niet echt handig werken (externe muis).
Kent iemand een oplossing voor mijn "probleem"?
Alvast bedankt!
Netbook + externe (touchscreen?) monitor
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Ik heb hier geen enkel ervaring mee, maar volgens mij ga je nooit genoeg power uit uw usbpoort halen om een monitor te doen werken, een netsnoer ga je dus altijd nog nodig hebben.
Ik heb wel ervaring met iiyama touchscreens en die werken perfect samen met die dingen (lees windows7), je hebt dan wel een netsnoer, een d-sub en een usb kabel nodig....
Ik heb wel ervaring met iiyama touchscreens en die werken perfect samen met die dingen (lees windows7), je hebt dan wel een netsnoer, een d-sub en een usb kabel nodig....
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Bedoel je met USB powered, geen voedingskabel, of geen DVI/VGA beeldkabel?
In het eerste geval, tenzij je netbook 20 USB poorten ofzo heeft, zie ik geen mogelijkheid om dat re realiseren
Zo'n notebook bestaat niet, het is niet handig, en het idee is absurd
Het tweede geval kan wel. Maar ik heb gelezen dat die USB-monitors niet echt zo'n snelle respons hebben, en dit zal je dus waarschijnlijk als storend ervaren voor films te kijken.
Waarschijnlijk is de Atom ook te licht voor HD (toekomstgericht denken?).
Je zou ook kunnen zoeken naar zo'n universeel dockingstation, dat je aansluit op USB, 1 kabeltje en je hebt alles, van USB, LAN, beed, geluid,... tesamen.
Nogmaals heb je waarschijnlijk niet zo'n goede respons van je beeld.
Uiteraard kan je dit dan op eender welke pc aansluiten.
Of je kan eerder naar een professionele notebook gaan, waar je een dockingslot onderaan hebt.
Een laptop met een afstandsbediening helpt je misschien ook met je probleem.
Persoonlijk heb ik genoeg aan een draadloze bluetooth muis om m'n media player te bedienen op televisie.
De nood aan een toetsenbord hangt ook af van wat voor televisie je hebt enzo, op een oude beeldbuistelevisie, kan het goed zijn dat je problemen hebt om je letters te lezen die je op je computer ziet (resolutie, type aansluiting, kwaliteit,...)
In het eerste geval, tenzij je netbook 20 USB poorten ofzo heeft, zie ik geen mogelijkheid om dat re realiseren
Zo'n notebook bestaat niet, het is niet handig, en het idee is absurd

Het tweede geval kan wel. Maar ik heb gelezen dat die USB-monitors niet echt zo'n snelle respons hebben, en dit zal je dus waarschijnlijk als storend ervaren voor films te kijken.
Waarschijnlijk is de Atom ook te licht voor HD (toekomstgericht denken?).
Je zou ook kunnen zoeken naar zo'n universeel dockingstation, dat je aansluit op USB, 1 kabeltje en je hebt alles, van USB, LAN, beed, geluid,... tesamen.
Nogmaals heb je waarschijnlijk niet zo'n goede respons van je beeld.
Uiteraard kan je dit dan op eender welke pc aansluiten.
Of je kan eerder naar een professionele notebook gaan, waar je een dockingslot onderaan hebt.
Een laptop met een afstandsbediening helpt je misschien ook met je probleem.
Persoonlijk heb ik genoeg aan een draadloze bluetooth muis om m'n media player te bedienen op televisie.
De nood aan een toetsenbord hangt ook af van wat voor televisie je hebt enzo, op een oude beeldbuistelevisie, kan het goed zijn dat je problemen hebt om je letters te lezen die je op je computer ziet (resolutie, type aansluiting, kwaliteit,...)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Bedankt voor de snelle (en nuttige) reacties.
Ik bedoelde inderdaad zonder netsnoer. Ik twijfelde al sterk dat een usb-poort dit zou trekken... niet dus
Verbindingen tussen netbook en monitor (DVI/HDMI/VGA) zijn geen probleem. Het kunnen vermijden van een extra netsnoer zou handig geweest zijn, maar aangezien dit momenteel onmogelijk is, zal het wel MET moeten.
Heb hier eveneens een notebook met dockingstation liggen, maar ik zou liever een netbook kopen om "onderweg" te gebruiken.
Ook handig voor op vakantie, etc...
De reden dat ik niet gewoon voor een externe monitor wil gaan, is dat ik, zoals ik momenteel met mijn laptop doe, gewoon van in de zetel, met de laptop naast me/op mijn schoot, wil kunnen werken.
Ik zou natuurlijk gewoon achter een bureau kunnen gaan zitten (en alsnog voor een gewone externe monitor kiezen), maar dit is niet echt wat ik wil.
Koppeling met televisie is mogelijk. Echter is dit ook niet echt een oplossing (film kijken is zo wel ideaal, maar werken is dan toch wat moeilijker).
Ik bedoelde inderdaad zonder netsnoer. Ik twijfelde al sterk dat een usb-poort dit zou trekken... niet dus

Verbindingen tussen netbook en monitor (DVI/HDMI/VGA) zijn geen probleem. Het kunnen vermijden van een extra netsnoer zou handig geweest zijn, maar aangezien dit momenteel onmogelijk is, zal het wel MET moeten.
Heb hier eveneens een notebook met dockingstation liggen, maar ik zou liever een netbook kopen om "onderweg" te gebruiken.
Ook handig voor op vakantie, etc...
De reden dat ik niet gewoon voor een externe monitor wil gaan, is dat ik, zoals ik momenteel met mijn laptop doe, gewoon van in de zetel, met de laptop naast me/op mijn schoot, wil kunnen werken.
Ik zou natuurlijk gewoon achter een bureau kunnen gaan zitten (en alsnog voor een gewone externe monitor kiezen), maar dit is niet echt wat ik wil.
Koppeling met televisie is mogelijk. Echter is dit ook niet echt een oplossing (film kijken is zo wel ideaal, maar werken is dan toch wat moeilijker).
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Waarvan de prijs de helft van de netbook bedraagtseagull schreef:DisplayLink?

Een netbook is vooral voor te surfen hé, en is minder multimediagericht, dus het is zeker geen ideale combinatie.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Premium Member
Niet echt wat ik zoek. Netbook met monitor verbinding is geen probleem.honda4life schreef:Waarvan de prijs de helft van de netbook bedraagtseagull schreef:DisplayLink?![]()
Een netbook is vooral voor te surfen hé, en is minder multimediagericht, dus het is zeker geen ideale combinatie.
Een geschikte monitor vinden echter wel.
Nuja, ik blijf gewoon nog even zoeken naar een betere oplossing. Tot die tijd zeul ik wel rond met mijn huidige laptop.
- iceke
- Elite Poster
Zijn die nieuwe EEEtop of EEEbox pc's van Asus (of een clone van een ander merk natuurlijk) geen mooi alternatief voor jou. De CPU is geoptimaliseerd voor multimedia (jouw netbook niet), je geeft dan wel iets meer uit, maar deze(EEEtop) heeft wel maar met 1 netsnoer, je hebt een touchscreen en je hebt je netbook vrij om te surfen.
-
- Premium Member
Als ik je goed begrijp dus een netbook kopen + zo'n EEEtop of EEEbox?iceke schreef:Zijn die nieuwe EEEtop of EEEbox pc's van Asus (of een clone van een ander merk natuurlijk) geen mooi alternatief voor jou. De CPU is geoptimaliseerd voor multimedia (jouw netbook niet), je geeft dan wel iets meer uit, maar deze(EEEtop) heeft wel maar met 1 netsnoer, je hebt een touchscreen en je hebt je netbook vrij om te surfen.
Zoja, dan kan ik evengoed naast de laptop die ik momenteel gebruik, gewoon een netbook kopen.
Indien je ter vervanging bedoelde:
BIj zo'n EEEBox heb je nog een monitor nodig... laat ik dat nu niet bijhebben wanneer ik bijvoorbeeld op de trein zit.
Eveneens zelfde probleem als bij het hangen van een netbook aan een externe monitor: niet echt makkelijk bij "zetergebruik".
De EEETop is dan weer wel zeer handig bij zetelgebruik lijkt me. Maar met 15.6inch zie ik niet in waarom ik dan niet gewoon veel minder betaal voor een gewone laptop, die dan ook nog eens een pak sneller is.
- iceke
- Elite Poster
Het hangt er natuurlijk vanaf waar je prioriteiten liggen
Als die liggen in touchscreen, multimedia en 1 stopcontact dan zit je zeer goed met een Eeetop (of EEEbox als je wat goedkoper wil gaan) + een Laptop/Netbook Natuurlijk.
Als die liggen in touchscreen, multimedia en 1 stopcontact dan zit je zeer goed met een Eeetop (of EEEbox als je wat goedkoper wil gaan) + een Laptop/Netbook Natuurlijk.
-
- Premium Member
Klopt, maar dit was dus niet echt waar ik op zoek naar was. Toch bedankt!iceke schreef:Het hangt er natuurlijk vanaf waar je prioriteiten liggen
- iceke
- Elite Poster
Ik snap nog altijd niet goed wat je zoekt hoor.2Flip schreef:Klopt, maar dit was dus niet echt waar ik op zoek naar was. Toch bedankt!iceke schreef:Het hangt er natuurlijk vanaf waar je prioriteiten liggen
Je wil een groter scherm voor thuis, maar wil dat scherm ook meenemen ?
-
- Premium Member
Ja ik wil een groter scherm voor thuis, neen ik wil dat scherm niet meenemen (maar wel een kleiner scherm dus = netbook).iceke schreef:Ik snap nog altijd niet goed wat je zoekt hoor.2Flip schreef:Klopt, maar dit was dus niet echt waar ik op zoek naar was. Toch bedankt!iceke schreef:Het hangt er natuurlijk vanaf waar je prioriteiten liggen
Je wil een groter scherm voor thuis, maar wil dat scherm ook meenemen ?
Dit aangezien ik bv. op de trein niet (steeds) beschik over een stopcontact, en omdat een groot scherm gewoon niet handig is om mee rond te zeulen.
Ik zou gewoon voor een 15-17 inch laptop gaan. Kbedoel die paar inches gaan het echt niet maken en de huidige laptops wegen nu ook niet zo heel veel meer. Als je al met lichtere netbooks moet gaan liggen zeulen (slechtere hardware) en dan nog een extern scherm ben je verder van huis als je het mij vraagt.
-
- Premium Member
Dat was ook mijn eerste idee. Maar ik vroeg me af of iemand een goede oplossing had voor zetelgebruik (een gewone externe monitor op je schoot zetten is niet echt ideaal). Die MimoMonitor was (buiten het formaat) ideaal.iceke schreef:Dan koop je toch een gewone monitor of een touchscreen, als je dat scherm niet gaat meenemen kan dat toch gewoon in het stopcontact,je gaat die netbook ook moeten opladen hoor.
Ik vrees er voor dat ik je inderdaad gelijk ga moeten geven. Mijn huidige 18.4inch inwisselen voor een 15/17inch model lijkt me ook niet echt ideaal. Dus hoogst waarschijnlijk gewoon een netbook bij kopen, en met een externe HD werken (voor bestanden makkelijk te delen, of gewoon over wifi).Callum_ schreef:Ik zou gewoon voor een 15-17 inch laptop gaan. Kbedoel die paar inches gaan het echt niet maken en de huidige laptops wegen nu ook niet zo heel veel meer. Als je al met lichtere netbooks moet gaan liggen zeulen (slechtere hardware) en dan nog een extern scherm ben je verder van huis als je het mij vraagt.
Bedankt voor de reacties iedereen!