Port forwarding BBOX2 port 80 & 443

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dendirk
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Incoming poorten 80 & 443 fwd'en naar een LAN server aangesloten op mijn BBOX2 resulteert in het terecht komen op de BBOX2 login pagina. Basic profiel in e-svcs staat aan en remote admin op de BBOX2 staat uit.
Alternatieve methodes, zoals het gebruik van advanced filtering en DMZ, werken evenmin.

Iemand een idee wat de oorzaak en vooral oplossing kan zijn?

Als ik de BBOX2 router/firewall bypass via ppoe op een andere router werkt het wel, maar ik zou bij voorkeur zo weinig mogelijk hardware gebruiken.

Bedankt
den Dirk
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 109 keer

Ik heb dat ook wanneer ik dit probeer vanop mijn thuis netwerk. Op een ander netwerk (bvb mobistar ipad) dan lukt het wel. Kom ik gewoon op mijn server terecht.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

dendirk schreef: Iemand een idee wat de oorzaak en vooral oplossing kan zijn?
Oorzaak is NAT, oplossing is simpel. Gebruik interne adressen om binnen je lan je server te bereiken en het extern adres buiten je lan.
dendirk
Member
Member

Aan NAS kant lijkt alles ook in orde:
NAS WAN heeft static IP adres in zelfde /24 subnet als de BBOX2 en buiten de dhcp range + BBOX2 LAN IP als gateway ingegeven.

BBOX2 firewall log geeft aan dat incoming connections geaccepteerd worden en naar juist IP/port worden gefw'd.

Dyndns adres (IP klopt) geeft toch time-out vanuit WAN of BBOX2 login scherm vanuit LAN.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik ken de mogelijkheden niet van de BBOX2... maar kan je nergens aangeven dat je de "BBOX administratie server" (of hoe men die ook noemt) op een ander poort moet draaien ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef:Ik ken de mogelijkheden niet van de BBOX2... maar kan je nergens aangeven dat je de "BBOX administratie server" (of hoe men die ook noemt) op een ander poort moet draaien ?
Ja, staat standaard op 8080.
dendirk
Member
Member

Ik heb het ondertussen opgegeven en gebruik de bbox2 enkel nog als VDSL2 modem. Met ppoe op een checkpoint safe@office 500 werkt het perfect.

Bedankt voor jullie suggesties

Dirk
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

dendirk schreef:Ik heb het ondertussen opgegeven en gebruik de bbox2 enkel nog als VDSL2 modem. Met ppoe op een checkpoint safe@office 500 werkt het perfect.

Bedankt voor jullie suggesties

Dirk
denk eerlijk gezegd dat dat zoizo de beste oplossing gaat zijn qua security en flexibiliteit.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”