virus verwijdert bestanden van de hdd

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Mr Pink
Member
Member

éé of ander k**** virus of weet ik veel wat heeft hier gewoonweg weer een stuk of 200 files gedelete en een 10-tal folders corrupt gemaakt !!!

Ik keek nr n map op m'n pc, en pc zei dat deze corrupt was.
ok, ik wou een chkdsk doen, maar ik ging eeerst een kijken bij defrag.

Daar stond dat er een chkdsk gescheduled was .... ik natuurlijk niet nagedacht v hoe kan dat ding nu gescheduled zijn, want dat had ik nie gedaan!
Ik reboot m'n pc, en die begint opeens alles te delete !!!!!!!!!
nog net optijd trek ik de stroom uit, zodat ik gelukkig nie alles kwijt ben.

m'n NAV auto-protect was ook uit, had ik niet eens opgemerkt.

Weet er iemand welk k**** virus dit doet? of iets anders???

(toen ik op die 1e map klikte kreeg ik dit: "the file or directory is corrupted and unreadable")

NAV ziet nergens een virus!!

Ik heb nav 2004 up to date, zone alarm en win updates ok, hoe is da nu toch verdomme mogelijk ????????????

btw, tis alleen op m'n 2e HD dat er files corrupt en gedelete zijn.
dat kan nu toch niet dat een chkdsk zomaar alles delete, en wie heeft die gescheduled :???: :???: :???:
Modbreak:
SeNsEi Ze0n
even de post wat "deftig" gemaakt, het is niet omdat je zo kwaad bent, dat je moet beginnen schelden
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

zijn er bestanden weg die je nog nodig hebt?

zo ja, dan kan je een recovery progrmma proberen, een goed is EZ recovery

ik heb ook geen weet van zo'n virus, scan je pc ook eens met housecall: http://housecall.trendmicro.com/
Laatst gewijzigd door Sensei Zeon 10 apr 2004, 19:40, in totaal 1 gewijzigd.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Mr Pink
Member
Member

whoeps, ja, sorry, maar ben ffe serieus kwaad.
Dat ding heeft hier zomaar alle foto's gedelete en die zijn heel belangrijk.

Via mail kan het alleszinds niet binenngekomen zijn.

De shkdsk staat alweer gescheduled, dus ik ga m'n pc nu maar niet rebooten. Nuja, ik kan steeds cancellen dr op een key te drukken, maar hoe kan dat nu toch dat die chkdsk gescheduled staat....
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Misschien gebruik je kazaa? dat is een mogelijke weg om beestjes binnen te krijgen ofwel P2P.
Andere mogelijkheid vind je in de Link.
Bij symantec onderaan in die topic vind je een mogelijkheid om dit te verwijderen.
Een kort uittreksel uit die link .Personen die hun e-mail in HTML-opmaak bekijken, kunnen daardoor de kwaadaardige code op hun pc laden zonder dat ze een 'attachment' hebben geopend.

Hopelijk kun het nog rechtzetten. :?
Afbeelding
Mr Pink
Member
Member

Ben nu ffe 'getdataback' aan het runen, binnen 10uur heeft hij gedaan :?

Die EZ recovery vind ik nergens, waar kan ik die vinden?

I gebruik geen kazaa of andere p2p programma's, dus vandaar kan het virus (als het een virus is ...) als niet gekomen zijn.

Via mail zeker ook niet, want ik heb net m'n email adres verandert, en nog geen enkele html mail geopend.

Wat me het meest verwondert is hoe die checkdisk automatisch is aangesprongen en alles delete ... .
Mr Pink
Member
Member

Weet er soms iemand welke virussen tegenwoordig allemaal gebruik maken van dit gat in IE?: http://www.waarschuwingsdienst.nl/render.html?it=819

Bestaat hier nu nog steeds geen patch voor?
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

er is een soort van oplossing, op http://www.tweakers.net/nieuws/31917 staat er een .reg bestand voor eht uit te zetten, dit is geen echt goede oplossing aangezien sommige sites dat gebruiken, maar ja, viligheid voor alles!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”