voor de raid1 ga een paar post naar onder aub.
Ik heb er momenteel 2 liggen maar welke gerbuik ik?
asus en8400
en
SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD 5450 HyperMemory - DisplayPort - 512 MB GDDR3 - PCI-Express 2.0 (11166-09-20R) (geen link te vinden)
Raid1 / welke videokaart
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
gewoon een pcke van begin 2007 met dit bordje http://www.codima.be/product/468/msi-k9 ... A2-CF.aspx
hier of daar eens blu rayke kijken, wat van die zoek en hide spellekes wat dat ook mag zijn. win7/vista x64 met een amd x2 2.6ghz
ik heb er nu 2 de "slechtse verkoop ik dan door" de prijzen waren een 5€ verschil denk ik.
hier of daar eens blu rayke kijken, wat van die zoek en hide spellekes wat dat ook mag zijn. win7/vista x64 met een amd x2 2.6ghz
ik heb er nu 2 de "slechtse verkoop ik dan door" de prijzen waren een 5€ verschil denk ik.
-
- Elite Poster
edit: miscchien ook eens voor neef for speed te spelen of een ander race spel.q-tec schreef:gewoon een pcke van begin 2007 met dit bordje http://www.codima.be/product/468/msi-k9 ... A2-CF.aspx
Ik zou nog steeds voor de sapphire gaan. Natuurlijk met de laatste drivers.q-tec schreef:edit: miscchien ook eens voor neef for speed te spelen of een ander race spel.q-tec schreef:gewoon een pcke van begin 2007 met dit bordje http://www.codima.be/product/468/msi-k9 ... A2-CF.aspx
En even off-topic Anderlecht gaan beginnen tegen partisan.
-
- Elite Poster
ok lijkt mij overduidelijk ik ga voor de ATI !!!
Nu nog een vraagje:
Ik heb nog nooit met raid gewerkt maar nu zou ik een RAID 1 moeten confugureren omdat de data zeker niet mag verloren gaan!
Wat moet ik dan instellen op het mobo (zie bovenstaande) ?
en er is een schijf van 200 Gb en de andere 500Gb (ik vermoed dat ik dan 300Gb verlies wat niet echt erg is in mijn geval.....) dan zie ik eentje van 200Gb juist?
Dus eerst stel ik Raid1 in in het mobo => dan installeer ik vista => daarna windows7
dus liefst 3partities is dit ook mogelijk in raid1?
alvast bedankt voor de antwoorden
Nu nog een vraagje:
Ik heb nog nooit met raid gewerkt maar nu zou ik een RAID 1 moeten confugureren omdat de data zeker niet mag verloren gaan!
Wat moet ik dan instellen op het mobo (zie bovenstaande) ?
en er is een schijf van 200 Gb en de andere 500Gb (ik vermoed dat ik dan 300Gb verlies wat niet echt erg is in mijn geval.....) dan zie ik eentje van 200Gb juist?
Dus eerst stel ik Raid1 in in het mobo => dan installeer ik vista => daarna windows7
dus liefst 3partities is dit ook mogelijk in raid1?
alvast bedankt voor de antwoorden
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Dat laatste is persoonlijk denk ik. Ben ik niet mee eens, maar in het opzicht van de TS is de radion wel de beste keuzeCallum_ schreef:Zeker voor de ati gaan. 5450 is zowiezo meerwaarde t.o.v 8400. die 8000 reeks van nvidia is afgeschreven en ati is zowiezo altijd al beter geweest.
Over de raid dan. Best maak je een raid met twee identieke schijven. Met een chip op je mobo heb je geen andere keuze, en de performance is ook beter.
Ook is het beter om maar één partitie op deze config te zetten. Hoe je dit doet :
In je bios configureer je dat je raid activeerd op je schijven.
Als dan de PC opstart zal je een bericht zien om bijv F10 te drukken voor de raidcontroller te configureren.
Stel je raid in, en start op met de Windows DVD/
Instaleer windows zoals je dit doet zonder raid. Wel een kantekening, kan windows geen drivers vinden, dan moet je de raiddrivers mee instaleren vanaf de mobo-cd.