Recente Linux op Windows 7 VPC?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb al verschillende pogingen ondernomen om zowel SUSE 11.3 als Ubuntu 10.04 te installeren op een Virtual PC op Windows 7.
Ik ben zelf geen Linux expert en op internet heb ik ook al geen oplossingen gevonden.

Is hier iemand die een recente Linux distro op VPC onder Windows 7 heeft geinstalleerd?
P.S. Geen suggesties voor andere virtualisaties zoals VMWare, VirtualBox, enz...
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

Ik heb gisteren nog een Virtual PC geinstalleerd op XP met de bedoeling om Ubuntu 10.04 eens uit te proberen, maar het is me ook niet gelukt om het ding te laten booten. Ik herinner me de foutmelding niet meer, maar het was vrij vaag... Heb er ook niet naar gezocht, het was meer uit verveling dan wat anders, dus...
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Overal lees je toch dat linux over het algemeen slecht of zelfs niet draait op vpc.

Recentelijk heeft microsoft wel packages uitgebracht die compatibiliteit met linux moeten verhogen, maar ik denk dat het enkel voor hun servers (hyperV?) was en niet specifiek voor hun desktop clients (vpc).

Je zal het niet graag horen, maar vpc s**** voor alles dat niet windows is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

en VPC is een pak trager, voor je zegt dat Ubuntu traag is (als je het werkend zou krijgen)
Bij VMWare kan je wel registreren voor de server en heb je een legale licentie, in hoeverre dit voor thuisgebruik bestemd is weet ik eigenlijk niet :wink:

En kan je wubi niet gebruiken?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

wubi is geen vm. hoogstens een installer voor ubuntu vanuit windows.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Trojan schreef:wubi is geen vm. hoogstens een installer voor ubuntu vanuit windows.
Je weet ook niet wat de TS zijn verwachtingen zijn hé, het zou wel eens een mogelijke oplossing kunnen zijn.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

probeer eens virtualbox http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

en dat kan je gratis gebruiken.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Overal lees je toch dat linux over het algemeen slecht of zelfs niet draait op vpc.
Ik heb hier een kant-en-klare VPC met SUSE 11.2 gevonden.
Trojan schreef:Je zal het niet graag horen, maar vpc s**** voor alles dat niet windows is.
Oh ja, beetje vreemd want onder Windows XP heb ik zowat elke Linux variant draaien op een virtuele machine.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:probeer eens virtualbox http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Ik had gevraagd om GEEN andere virtuele omgevingen te vermelden :twisted: .
Ik ken dit, ik vermeld het zelfs in mijn openingstopic maar het is GEEN oplossing voor het probleem !
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:
Trojan schreef:Overal lees je toch dat linux over het algemeen slecht of zelfs niet draait op vpc.
Ik heb hier een kant-en-klare VPC met SUSE 11.2 gevonden.
Die images zijn dan ook gemaakt door pro's. Uiteindelijk zal je wel voor alles een kant-en-klare image vinden. Het lost uw 'probleem' niet op als je het zelf wil installeren.
Trojan schreef:Je zal het niet graag horen, maar vpc s**** voor alles dat niet windows is.
Oh ja, beetje vreemd want onder Windows XP heb ik zowat elke Linux variant draaien op een virtuele machine.
En nu werkt het niet meer onder windows 7, dat zegt imho al genoeg over compatibiliteit en portabiliteit van vpc in het algemeen.

Mag ik trouwens vragen waarom je persé vpc wil en niet vbox of vmware?
Welke versie van vpc gebruik je, 2007 of de nieuwere 'windows virtual center'?
http://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_pc#Linux_guests schreef:Linux guests
Installing a Linux-based guest environment in Virtual PC is possible. RedHat and SuSe Linux guests are supported. Linux additions are supported in Microsoft Virtual Server, and these additions should also work in Virtual PC.[35]
Some Linux distributions must be installed in text mode, as Microsoft Virtual PC only emulates graphics at 16-bit or 32-bit color depth, not 24-bit. Ubuntu 8.10 (Intrepid Ibex) must be installed in SafeMode, but does not require other changes.
Some websites specialize in listing operating systems that run successfully as Virtual PC guests, to help users avoid issues when installing Linux distributions or other operating systems lacking official Microsoft support.[72]
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Mag ik trouwens vragen waarom je persé vpc wil en niet vbox of vmware?
Requirement van de klant. Ze hebben 50000 werkstations die volledig zijn dichtgetimmerd met o.a. group policies.
Hierdoor kan een gebruiker zelf GEEN software installeren. Het installeren van de 2 bestanden die nodig zijn voor een virtuele machine lukt wel.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

via gp kan je toch zo goed als alle software installeren ... ??? En zeker niet alleen die 2 bestanden ???
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

conehead schreef:via gp kan je toch zo goed als alle software installeren ... ??? En zeker niet alleen die 2 bestanden ???
Dat is nu juist het probleem...
De group policy verbied het installeren van software en ze gaan voor mij die group policy echt niet aanpassen.
En dat is ook wel te begrijpen. Met 50000 computers kan je niet zomaar iedereen zijn goesting laten doen.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Astralon schreef:
Trojan schreef:Mag ik trouwens vragen waarom je persé vpc wil en niet vbox of vmware?
Requirement van de klant. Ze hebben 50000 werkstations die volledig zijn dichtgetimmerd met o.a. group policies.
Hierdoor kan een gebruiker zelf GEEN software installeren. Het installeren van de 2 bestanden die nodig zijn voor een virtuele machine lukt wel.
Wat bedoel je nu eigenlijk ? Het is een requirement dat Linux onder VPC draait, of is het gewoon dat JIJ Linux wil draaien op je dichtgetimmerde Win7 machine (waar ze dan wel VPC op toelaten ??)

Ik hoop dat het het 2de is ...

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

We hebben een aantal applicaties die onder Linux draaien.
De meeste mensen draaien die op Linux clusters maar sommige andere willen die applicatie ook draaien op hun Windows computer.

Op dit moment draaien ze daar nog Windows XP en kunnen de gebruikers nog zelf applicaties installeren.
Dus, Virtual PC software installeren en de Virtuele Machine met Linux en applicaties installeren en klaar.

In de toekomst moeten we dus iets gelijkaardig met een dichtgetimmerde Windows 7 kunnen doen maar men wil (voorlopig?) niet verder gaan dan het standaard installeren van Microsoft Virtual PC. Dus we vertrekken van een Windows 7 met een VPC omgeving beschikbaar maar waar dus geen software kan op geinstalleerd worden.

Om een idee te geven dit gaat om een bedrijf met meer dan 200 vestigingen soms op zeer afgelegen plaatsen en waar vaak minimale of zelfs geen lokale IT support. Daarnaast is er het nadeel dat we niet op voorhand weten wie wat en wanneer zal gebruiken.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Astralon schreef:We hebben een aantal applicaties die onder Linux draaien.
De meeste mensen draaien die op Linux clusters maar sommige andere willen die applicatie ook draaien op hun Windows computer.

Op dit moment draaien ze daar nog Windows XP en kunnen de gebruikers nog zelf applicaties installeren.
Dus, Virtual PC software installeren en de Virtuele Machine met Linux en applicaties installeren en klaar.

In de toekomst moeten we dus iets gelijkaardig met een dichtgetimmerde Windows 7 kunnen doen maar men wil (voorlopig?) niet verder gaan dan het standaard installeren van Microsoft Virtual PC. Dus we vertrekken van een Windows 7 met een VPC omgeving beschikbaar maar waar dus geen software kan op geinstalleerd worden.

Om een idee te geven dit gaat om een bedrijf met meer dan 200 vestigingen soms op zeer afgelegen plaatsen en waar vaak minimale of zelfs geen lokale IT support. Daarnaast is er het nadeel dat we niet op voorhand weten wie wat en wanneer zal gebruiken.
OK, maar dan snap ik niet waarom er voor een unsupported feature word gekozen ? Naar mijn weten ondersteund de vendor (MS in dit geval) het virtualiseren van non-Microsoft OS'en niet. Dit is dus weer een typisch geval van 'de gierigheid bedriegt de wijsheid', als consultant voor meerdere grotere bedrijven en huidige WinTel Expert bij een vergelijkbare onderneming kan ik zeggen dat dit spijtig genoeg veel voorkomt.

Als ik jou was zou ik die beslissing toch eens challengen met het aanbrengen van een 'package' waarin bvb virtualbox + linux image inzit. Dit zou eenvoudig uit te rollen moeten zijn. VPC is namelijk ook niet 'default' geinstalleerd op Windows 7 he ...

Anderzijds, zal eens kijken naar Debian of Suse te installeren onder VPC en iets laten weten.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:Anderzijds, zal eens kijken naar Debian of Suse te installeren onder VPC en iets laten weten.
Astralon schreef:Ik heb hier een kant-en-klare VPC met SUSE 11.2 gevonden.
Steek daar niet te veel tijd want ik heb de SUSE 11.2 image gedownload van de MONO web site en dat werkt.

Puur uit interesse...
Ik heb zelf SUSE 11.3 proberen installeren maar dat ging fout.
Ondertussen wel al een stap verder met de VGA 788 boot optie (VGA 16-bit 800x600) en SUSE boot maar hangt dan met een GUI.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Astralon schreef:Ik heb al verschillende pogingen ondernomen om zowel SUSE 11.3 als Ubuntu 10.04 te installeren op een Virtual PC op Windows 7.
Ik ben zelf geen Linux expert en op internet heb ik ook al geen oplossingen gevonden.

Is hier iemand die een recente Linux distro op VPC onder Windows 7 heeft geinstalleerd?
P.S. Geen suggesties voor andere virtualisaties zoals VMWare, VirtualBox, enz...
Ik heb Ubuntu 10.04 zonder probleem draaiende gehad op een Virtual PC op Windows 7 Ultimate een paar maanden geleden. Maar ik vond VPC niet zo handig en vooral een stuk trager dan VMware PLayer. Dus heb ik VPC eraf gekieperd en heb ik nu zowel Ubuntu 10.04, XP Professional én zelfs Windows 7 onder VMWare Player. Die Windows 7 onder Windows 7 is gewoon speilerei.

Maar wat is je probleem eigenlijk want bij mij werkte Ubuntu 10.04 zonder probleem op een Virtual PC op Windows 7 Ultimate ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Alles geprobeerd wat op dit forum staat maar ik krijg het "casper is resyncing snapshots and caching reboot files..." probleem dat ook in dat draadje besproken wordt.
conehead
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:
conehead schreef:via gp kan je toch zo goed als alle software installeren ... ??? En zeker niet alleen die 2 bestanden ???
Dat is nu juist het probleem...
De group policy verbied het installeren van software en ze gaan voor mij die group policy echt niet aanpassen.
En dat is ook wel te begrijpen. Met 50000 computers kan je niet zomaar iedereen zijn goesting laten doen.
Euh,

Op veel van mijn plaatsen kunnen ze ook geen software installeren hoor maar via gp en pc-based is dat alvast geen enkel probleem ...

Dus ik vraag me af op welke mannier dat daar dicht is getimmerd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Via GP en geen Adminstrator rechten in Windows 7 UAC?
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

quistnix schreef:Ik heb Ubuntu 10.04 zonder probleem draaiende gehad op een Virtual PC op Windows 7 Ultimate een paar maanden geleden. Maar ik vond VPC niet zo handig en vooral een stuk trager dan VMware PLayer. Dus heb ik VPC eraf gekieperd en heb ik nu zowel Ubuntu 10.04, XP Professional én zelfs Windows 7 onder VMWare Player.
Sorry mensen en dan vooral Astralon: ik heb me vergist :oops: Ik heb Ubuntu 10.04 gedraaid op virtualbox van SUN (ondertussen Oracle). Ik heb het dus nooit onder VPC gedraaid. Wél heb ik VPC uitgeprobeerd met de fameuze XPM (XP Mode). Maar zoals eerder al aangegeven ondervind ik dat XP en andere OS'sen nu éénmaal veel soepeler onder VMWare Player draaien. Nogmaals sorry voor de eventuele verwarring/frustatie die ik zou hebben kunnen veroorzaakt ...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Nobody is perfect. I am "Nobody" :angel:
conehead
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:Via GP en geen Adminstrator rechten in Windows 7 UAC?
Als je dat pushed via de machine account moet dat volgens mij toch lukken
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Astralon schreef:
Ofloo schreef:probeer eens virtualbox http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Ik had gevraagd om GEEN andere virtuele omgevingen te vermelden :twisted: .
Ik ken dit, ik vermeld het zelfs in mijn openingstopic maar het is GEEN oplossing voor het probleem !
mijn excuses ik had de indruk dat je naar iets dergelijks zocht en had de ps niet opgemerkt, .. 'k zal in het vervolg beter mijn best doen om oplettender te zijn ;)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”