Ik ben van plan in de nabije toekomst een eReader te kopen.
Iemand al ervaring met die dingen ? Is een 6inch scherm groot genoeg ? of toch maar een 8inch of groter ?
Is een Kindle, bruikbaar in Belgie ? En zijn de Epub boeken die je koopt makkelijk te converteren naar de Kindle ?
Ik zoek dus een nononsens apparaat om romans mee te lezen, al de rest is bijzaak, maar ik wil mijn romans wel aankopen in epub formaat.
Ereader gebruikservaring ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Wil je iets dat op e-ink werkt (dus vaak zonder actieve backlight goed leesbaar is, maar geen kleuren of bewegende beelden) of meer de iPad-stijl waar je een OLED, LCD of andere 'laptop-zonder-keyboard'? Collega heeft de Sony PR-505, z'n bevindingen kan je eens nalezen/luisteren op z'n blog: http://www.knightwise.com/search?search ... phrase=all
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 22 keer
Als je romans wil lezen, dan is 5 of 6 inch zeker voldoende, het vergt even tijd om te wennen aan het omslaan van de pagina, maar na een paar dagen merk je daar niks meer van. Ikzelf heb een Kindle, die is zeker bruikbaar in België, boeken worden ook gratis verzonden naar je lezer. Maar, je zegt dat je romans in epub formaat wil aankopen, dan moet je dus eerst de DRM er af halen (het is mogelijk, maar verder uitweiden kan natuurlijk niet). Daarom denk ik dat je beter af gaat zijn met een e-reader model dat van zichzelf al ePub ondersteunt.
PS: Ga niet voor een Irex (failliet), Cool-ER (failliet) of een Foxit Eslick (onderstuening laten vallen). Daarnaast kan je eens een kijkje nemen in het e-reader topic van tweakers.net:http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1404202 (helemaal zelf gemaakt)
PS: Ga niet voor een Irex (failliet), Cool-ER (failliet) of een Foxit Eslick (onderstuening laten vallen). Daarnaast kan je eens een kijkje nemen in het e-reader topic van tweakers.net:http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1404202 (helemaal zelf gemaakt)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik ben sinds oktober vorig jaar een zeer tevreden Sony Reader Pocket edition gebruiker.
Het heeft een scherm van 5 inch, en om boeken te lezen is dit meer dan genoeg.
Kost nu ongeveer 169 euro, dus dat is ook nog een keer betaalbaar.
Er kunnen een paar honderd boeken op, dus daar kun je ook mee vooruit.
Hij kan overweg met epub, pdf, en rtf.
Bedenk wel dat het aantal Nederlandstalige e-books nog altijd beperkt is, maar als je ook in het Engels leest, is er geen verschil.
E-books zijn nog wel redelijk duur, vooral in het Nederlandse taalgebied. Kijk om een indruk te krijgen maar eens bij Bol. http://www.bol.com/nl/m/nederlandse-boe ... index.html
Voor Engelstalige boeken is bijvoorbeeld Waterstone al een pak goedkoper.
Legaal kun je wel gratis "oude" boeken vinden (Jules Vernes bijvoorbeeld).
Het heeft een scherm van 5 inch, en om boeken te lezen is dit meer dan genoeg.
Kost nu ongeveer 169 euro, dus dat is ook nog een keer betaalbaar.
Er kunnen een paar honderd boeken op, dus daar kun je ook mee vooruit.
Hij kan overweg met epub, pdf, en rtf.
Bedenk wel dat het aantal Nederlandstalige e-books nog altijd beperkt is, maar als je ook in het Engels leest, is er geen verschil.
E-books zijn nog wel redelijk duur, vooral in het Nederlandse taalgebied. Kijk om een indruk te krijgen maar eens bij Bol. http://www.bol.com/nl/m/nederlandse-boe ... index.html
Voor Engelstalige boeken is bijvoorbeeld Waterstone al een pak goedkoper.
Legaal kun je wel gratis "oude" boeken vinden (Jules Vernes bijvoorbeeld).
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Ik ben aan't twijfelen tussen een Kindle en een Sony, De Kindle moet blijkbaar een beter scherm hebben, maar ik vind hier meer boeken in het epub formaat en dat ondersteund de Kindle niet direct.
Dus omzetten van epub naar pdf is dan de oplossing ? Of leest dat niet meer zo lekker dan ?
Dus omzetten van epub naar pdf is dan de oplossing ? Of leest dat niet meer zo lekker dan ?
-
- Premium Member
Omzetten van epub naar pdf heeft geen zin, omdat de bestanden die u download van bijvoorbeeld bol.com met DRM beveiligd zijn, de Kindle leest geen DRM behalve die van Amazon (vindt u dus bijvoorbeeld een boek op een andere site dan amazon, dan kan de Kindle die nog altijd niet lezen.)
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
En dan verschiet men er van dat een mens zijn digitale bestanden ergens "anders" vandaan gaat halen.t-town schreef:Omzetten van epub naar pdf heeft geen zin, omdat de bestanden die u download van bijvoorbeeld bol.com met DRM beveiligd zijn, de Kindle leest geen DRM behalve die van Amazon (vindt u dus bijvoorbeeld een boek op een andere site dan amazon, dan kan de Kindle die nog altijd niet lezen.)
'kzal maar voor de Sony gaan dan, deze kan eerst eens rustig gaan testen in de winkel.
-
- Premium Member
Als je geduld kan uitoefenen, Sony zou met nieuwe versies komen van hun huidige reeksen, dat betekent dat je ofwel voor het zelfde nieuwe scherm als dat van de Kindle 3 kan krijgen, of je ofwel een ouder model voor een lagere prijs op de kop kan tikken. Op je Kindle 3 moet je toch ook nog even wachten, want die is ook nog niet uit.