Koptelefoon, geluid averechts

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 52 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Heb net een nieuwe koptelefoon gekocht voor €5 :-D (Voor simpel gebruik uiteraard), maar heb één probleem. Het geluid is averechts, dus wat eigenlijk langs rechts zou moeten komen, komt er langs links uit.

Ik had dit eerst niet door, toen ik de eerste keer MW2 hiermee speelde, was ik helemaal in de war, want al het geluid kwam langs de verkeerde kant. Iemand schoot links, maar hoorde het rechts. Toen heb ik in de geluidsconfiguratie eens zo'n test gedaan die afzonderlijk links en rechts laat afspelen, en inderdaad, het was tegenovergesteld.

Heb dit ook op een andere PC getest, en net hetzelfde probleem. Het ligt dus aan de koptelefoon.
Omdat terugbrengen geen optie is, zou ik dit graag op een andere manier doen. Ik heb al een 3.5mm female to male extension aangekocht en zal deze binnenkort ontvangen. Is het dan mogelijk om die kabel middendoor te knippen en de 2 kabels om te draaien om dit te fixen (heb dit ergens gelezen, maar klinkt precies zo raar)? De kabel zal enkel voor deze koptelefoon gebruikt worden, dus dit vormt geen probleem met andere audio apparaten.

Heb ook al gegoogled en ben blijkbaar niet de enige. Ze stellen een adapter oid voor, maar hou het liever bij het materiaal dat ik nu al heb en eventueel die extra verlengkabel.

PS: Zeg nu aub niet dat ik ze omgekeerd aanheb, want er staat wel degelijk een "R" en een "L" aangeduid, en ik weet het verschil tussen beiden :lol:
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Je kan via de software van je geluidskaart ook de kanalen omwisselen.
Je zou misschien eens kunnen proberen om de luidsprekers om te wisselen, weet ik veel hoe je hoofdtelefoon er uit ziet.
Wat je zou moeten doen is rood en wit kruisen met je verlengdraad.
Je zou ook een nieuw stekkertje kunnen kopen in de elektonicazaak, en dit er op de juiste manier aan solderen :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 49 keer

dean3009 schreef:Heb net een nieuwe koptelefoon gekocht voor €5 :-D (Voor simpel gebruik uiteraard), maar heb één probleem. Het geluid is averechts, dus wat eigenlijk langs rechts zou moeten komen, komt er langs links uit.

Ik had dit eerst niet door, toen ik de eerste keer MW2 hiermee speelde, was ik helemaal in de war, want al het geluid kwam langs de verkeerde kant. Iemand schoot links, maar hoorde het rechts. Toen heb ik in de geluidsconfiguratie eens zo'n test gedaan die afzonderlijk links en rechts laat afspelen, en inderdaad, het was tegenovergesteld.

Heb dit ook op een andere PC getest, en net hetzelfde probleem. Het ligt dus aan de koptelefoon.
Omdat terugbrengen geen optie is, zou ik dit graag op een andere manier doen. Ik heb al een 3.5mm female to male extension aangekocht en zal deze binnenkort ontvangen. Is het dan mogelijk om die kabel middendoor te knippen en de 2 kabels om te draaien om dit te fixen (heb dit ergens gelezen, maar klinkt precies zo raar)? De kabel zal enkel voor deze koptelefoon gebruikt worden, dus dit vormt geen probleem met andere audio apparaten.

Heb ook al gegoogled en ben blijkbaar niet de enige. Ze stellen een adapter oid voor, maar hou het liever bij het materiaal dat ik nu al heb en eventueel die extra verlengkabel.

PS: Zeg nu aub niet dat ik ze omgekeerd aanheb, want er staat wel degelijk een "R" en een "L" aangeduid, en ik weet het verschil tussen beiden :lol:
Kweet dat je niet graag zult hebben dat ik het zeg maar zet dan gewoon die koptelefoon omgekeerd op je hoofd heh :)
Dus de R zet je links en de L zet je rechts .......Dan heb je toch geen enkel probleem ......wss hebben ze in de fabriek gewoon foutief gelabeld.
Moet je toch geen kosten voor maken als jet het simpel omgekeerd op je hoofd kan zetten.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

honda4life schreef:Je kan via de software van je geluidskaart ook de kanalen omwisselen.
Zal hierop eens googlen tot ik de verlengkabel heb, bedankt :)

Edit:
Via de SoundMAX configuratie vind ik niks. Enkel om de ene kant stiller/luider te laten spelen dan de andere. Google zegt me via de GUI van de driver of door hardware toestanden.
honda4life schreef:Je zou misschien eens kunnen proberen om de luidsprekers om te wisselen, weet ik veel hoe je hoofdtelefoon er uit ziet.
Heb er ook al aan gedacht, maar is niet uit elkaar te halen geloof ik.
honda4life schreef:Wat je zou moeten doen is rood en wit kruisen met je verlengdraad.
Dus simpelweg doormidden knippen, waarin dan een rood en wit kabeltje zitten, en deze kruisen?
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Ken je niemand die kan solderen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

M'n broer heeft een soldeerbout, zal het eens vragen als ik de verlengkabel heb. Bedankt
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Nee man, koop dan gewoon een nieuwe stekker, vele properder :lol:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”