Schokken beeld HD TE
-
- Elite Poster
- Berichten: 2499
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 142 keer
Om de synchro-problemen (niet synchroon beeld en geluid) tijdens het zappen op te lossen, kan het zin hebben de powerlines eens te resetten of te wisselen van plaats?
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Probeer eerst eens wat het geeft als je alles verbindt met een Cat. 5 LAN kabelkoenraaddeconinck schreef:Om de synchro-problemen (niet synchroon beeld en geluid) tijdens het zappen op te lossen, kan het zin hebben de powerlines eens te resetten of te wisselen van plaats?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2499
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 142 keer
Misschien domme vraag maar als leek ...
Kan echt niet van Bbox in garage rechtstreeks met kabel naar decoder. Dus heeft het zin om adpters met lan5 kabel te verbinden naar decoder en naar box ...
Eens te meer dank voor uw advies
PS Alle telefoonkabel - zowel naar living als boven - eens vervangen als 5- polige opbouw contactdozen. Denk dat alles nu meer dan op orde staat.
Juist spijt dat ik niet rechtstreeks van Bbox naar decoder kan.
Kan echt niet van Bbox in garage rechtstreeks met kabel naar decoder. Dus heeft het zin om adpters met lan5 kabel te verbinden naar decoder en naar box ...
Eens te meer dank voor uw advies
PS Alle telefoonkabel - zowel naar living als boven - eens vervangen als 5- polige opbouw contactdozen. Denk dat alles nu meer dan op orde staat.
Juist spijt dat ik niet rechtstreeks van Bbox naar decoder kan.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Het is maar om eventjes te testen, ik dacht dat er bij DIY oplossing zeker een LAN kabel van 10 meter in het pakket zit. Die mag je gewoon eens over de grond van de BBOX naar de decoder leggen, of is de afstand groter ?koenraaddeconinck schreef:Misschien domme vraag maar als leek ...
Kan echt niet van Bbox in garage rechtstreeks met kabel naar decoder. Dus heeft het zin om adpters met lan5 kabel te verbinden naar decoder en naar box ...
Eens te meer dank voor uw advies
PS Alle telefoonkabel - zowel naar living als boven - eens vervangen als 5- polige opbouw contactdozen. Denk dat alles nu meer dan op orde staat.
Juist spijt dat ik niet rechtstreeks van Bbox naar decoder kan.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
In een DIY (decoder en modem) zitten zelfs 2 kabels van 10 of zelfs 15m plus zo'n tussenstuk om 2 kabels aan mekaar te verbinden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2499
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 142 keer
Zal vanavond eens uitproberen ... Houd jullie op de hoogte !
Groeten,
Koen
Groeten,
Koen
- Xplod
- Premium Member
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
- Locatie: Heusden (O-Vl.)
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Zijn van die Powerline adapters eigenlijk wel geschikt om te gebruiken voor HDTV
Is de bandbreedte van die dingen daar niet een beetje te laag voor .... en bij de Ruckus'en .... wel want die worden toch aanbevolen door Belgacom nietwaar ....

Is de bandbreedte van die dingen daar niet een beetje te laag voor .... en bij de Ruckus'en .... wel want die worden toch aanbevolen door Belgacom nietwaar ....

-
- Elite Poster
- Berichten: 2118
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
- Bedankt: 120 keer
- Recent bedankt: 1 keer
@Xplod
Ja, de PLC die nu verkrijgbaar zijn ondersteunen 200Mbit waar je in praktijk 40 à 50Mbit haalt. HD is "maar 9Mbit"" met 2 decorders dus 18Mbit welke de PLC halen. Er zijn ook 85Mbit PLC die zijn niet geschikt voor HD.
Ruckussen hebt je de gewonden en de HD versie.
Ja, de PLC die nu verkrijgbaar zijn ondersteunen 200Mbit waar je in praktijk 40 à 50Mbit haalt. HD is "maar 9Mbit"" met 2 decorders dus 18Mbit welke de PLC halen. Er zijn ook 85Mbit PLC die zijn niet geschikt voor HD.
Ruckussen hebt je de gewonden en de HD versie.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
-
- Elite Poster
- Berichten: 2499
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 142 keer
Beste allemaal,
Heb daarstraks eens geprobeerd met 2 UTP- kabels van 10 m. aan elkaar gezet met verbindingsstukje waar je beiden gewoon moet inpluggen (verbindingsstukje afzonderlijk aangekocht in BGC winkel deze voormiddag) over de vloer om decoder zo "rechtstreeks" aan te sluiten op Bbox 2.
Resultaat blijft hetzelfde bij het veranderen van zender: gedurende een 5 à 10 tal seconden haperend beeld met niet synchroon geluid. Kan dus even goed verder doen met mijn 3 PLC's van Belgacom (die zijn eigenlijk van DEVOLO heb ik me laten vertellen). Verder blijven problemen van haperend beeld zeer, zeer beperkt (bijna vernoemen niet waard). De meeste avonden zelfs niets meer sedert aanpassing van mijn bekabeling die door jullie allemaal als OK is bestempeld.
Kunnen Trojan of Eva niet zeggen wanneer bij ons (zone 053 Aalst) het nieuw protocol voor BGC TV signaal ongeveer zou in gebruik komen? Heb al eens hierover PM aan Eva gericht maar geen reactie.
Naar mijn bescheiden mening kunnen de PLC's niet de oorzaak zijn. Ook niet de lijn ... is al herhaaldelijk uitgetest. Bovendien dowloadsnelheid tot 1,87 Mb/sec en upoload tot 1,5 Mb/sec.
Heb daarstraks eens geprobeerd met 2 UTP- kabels van 10 m. aan elkaar gezet met verbindingsstukje waar je beiden gewoon moet inpluggen (verbindingsstukje afzonderlijk aangekocht in BGC winkel deze voormiddag) over de vloer om decoder zo "rechtstreeks" aan te sluiten op Bbox 2.
Resultaat blijft hetzelfde bij het veranderen van zender: gedurende een 5 à 10 tal seconden haperend beeld met niet synchroon geluid. Kan dus even goed verder doen met mijn 3 PLC's van Belgacom (die zijn eigenlijk van DEVOLO heb ik me laten vertellen). Verder blijven problemen van haperend beeld zeer, zeer beperkt (bijna vernoemen niet waard). De meeste avonden zelfs niets meer sedert aanpassing van mijn bekabeling die door jullie allemaal als OK is bestempeld.
Kunnen Trojan of Eva niet zeggen wanneer bij ons (zone 053 Aalst) het nieuw protocol voor BGC TV signaal ongeveer zou in gebruik komen? Heb al eens hierover PM aan Eva gericht maar geen reactie.
Naar mijn bescheiden mening kunnen de PLC's niet de oorzaak zijn. Ook niet de lijn ... is al herhaaldelijk uitgetest. Bovendien dowloadsnelheid tot 1,87 Mb/sec en upoload tot 1,5 Mb/sec.
- Xplod
- Premium Member
- Berichten: 473
- Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
- Locatie: Heusden (O-Vl.)
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
5 sec. is nu wel wat lang maar als ik zap ... naar een HD-zender en enkel dan ... dan loopt geluid en beeld ook effe niet synchroon. Is al van in het begin zo.koenraaddeconinck schreef: Resultaat blijft hetzelfde bij het veranderen van zender: gedurende een 5 à 10 tal seconden haperend beeld met niet synchroon geluid.
Ik heb een Bbox2 met een Atlanta decoder

-
- Elite Poster
- Berichten: 2499
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 142 keer
Heb daarstraks eens getimed; het is inderdaad om en bij de 5 seconden; op niet HD zenders iets minder. Heb recentere decoder.
Heb ook eens gekeken naar wat "quistnix" suggereerde ivm. overlappende opname waarbij dan gedeelte op BGC server terechtkomt: is bij mij nog niet geactiveerd.
Maar blijkbaar gaat er de komende weken en maanden toch weel één en ander veranderen in de + zin bij BGC TV en internet ...
Heb ook eens gekeken naar wat "quistnix" suggereerde ivm. overlappende opname waarbij dan gedeelte op BGC server terechtkomt: is bij mij nog niet geactiveerd.
Maar blijkbaar gaat er de komende weken en maanden toch weel één en ander veranderen in de + zin bij BGC TV en internet ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2118
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
- Bedankt: 120 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Even een korte samenvatting maken:
Probleem: haperend geluid en beeld tijdens kijken en zappen meer op HD dan gewone zenders.
Probleem met kabel en PLC.
Probleem doet zich voor met SCART en HDMI
Decorder is al gewisseld
Indien er pakketverlies is of fouten op de lijn dan kan dat nieuwe protocol dit in beperkte maten oplossen, maar die fouten geven aan dat er met de lijn iets niet klopt.
Welke merk en model TV heb je ?
Probleem: haperend geluid en beeld tijdens kijken en zappen meer op HD dan gewone zenders.
Probleem met kabel en PLC.
Probleem doet zich voor met SCART en HDMI
Decorder is al gewisseld
Indien er pakketverlies is of fouten op de lijn dan kan dat nieuwe protocol dit in beperkte maten oplossen, maar die fouten geven aan dat er met de lijn iets niet klopt.
Welke merk en model TV heb je ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
-
- Elite Poster
- Berichten: 2499
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 142 keer
Een Panasonic 32 inch LCD , 2,5 jaar oud.Abusimbal schreef:Welke merk en model TV heb je ?
Voor alle duidelijkheid, als ik andere randapparatuur (DVD, western digital HD TV media player, etc.) aansluit op HMDI aansluitingen van de TV heb ik geen probleem.
Ook bij Telenet voor ik naar BGC TV overschakelde had ik het laatste jaar niet het minste probleem meer.
Wat ik wel weet, is dat ik met TN ook zo eens een aantal maanden een analoog probleem gehad heb. Na een softwre update was het probleem daar van vandaag op morgen van de baan. Dus ik hoop nog altijd op het restreaming protocol van BGC.
Volgens storingsdienst - die mijn lijn al meermaals uitgemeten heeft - is er geen enkel probleem. Ook up- & downloadsnelheid OK. Ook mijn aansluitingen zijn nu allemaal OK (VDSL met splitter, van hieruit rechtstreeks kabel naar Bbox, tel. in living aangesloten op groene aansluiting in VDL 2 opbouwdoos 6- polig, van tel. 5- polig opbouwdoosje, rechtsreeks kabel naar tel. 5- polig opbouwdoosje boven, bovendien alle telefoonkabel en 5- polige contactdoosjes voor tel. volledig vernieuwd, powerlines zitten rechtsreeks in stopcontact, geen enkele splitter op 5- polige opbouw aansluitingen etc.). Zie ook reacties van Quistnix, Regulus, Xploid op mijn aansluitingen en die mannen weten duidelijk wel waarover ze het hebben.
Buiten het zappen, slechts verwaarloosbare (sporadisch 1 tot 2 x/avond nog haperingen) hinder.
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
FWIWXplod schreef:5 sec. is nu wel wat lang maar als ik zap ... naar een HD-zender en enkel dan ... dan loopt geluid en beeld ook effe niet synchroon. Is al van in het begin zo.koenraaddeconinck schreef: Resultaat blijft hetzelfde bij het veranderen van zender: gedurende een 5 à 10 tal seconden haperend beeld met niet synchroon geluid.
Ik heb een Bbox2 met een Atlanta decoder
Hmm .. ik heb een heel ander type decoder (grote vierkante zwarte doos Cisco 5120? oid) ... en die zapt razend snel .. overschakelen gaat net boven de 2 seconden, denk ik, en met direct volledig stabiel en synchroon beeld. HD of SD maakt geen verschil. Flashy bakske .. schakelt sneller dan mijn TV denk ik ..

(deze decoder dus)

-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
De tweede toestellen zijn quasi dezelfde, dacht ik. Enkel de verpakking is anders. Vergelijk het met de Bbox2 en de ruwe Sagem 3464.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Klopt niet helemaal. De eerste is nog puur van SA (Scientific Atlanta) en de tweede is van Cisco. Die heeft niet alleen een nieuw jasje gekregen maar identificeert zich qua hardware ook iets anders. Nu, het is een feit dat Cisco het bedrijf Scientific Atlanta heeft overgekocht. Dus is het logisch dat de naam Cisco opduikt in de hardware versie. Hardwarematig schelen ze toch wel een beetje, maar ze draaien wel exact dezelfde software. En nu is het afwachten tot de nieuwe Cisco decoder wordt uitgebracht.Lord Utopia schreef:De tweede toestellen zijn quasi dezelfde, dacht ik. Enkel de verpakking is anders. Vergelijk het met de Bbox2 en de ruwe Sagem 3464.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Aha, verschoning. Ben zelf ook benieuwd!quistnix schreef: Klopt niet helemaal. De eerste is nog puur van SA (Scientific Atlanta) en de tweede is van Cisco. Die heeft niet alleen een nieuw jasje gekregen maar identificeert zich qua hardware ook iets anders. Nu, het is een feit dat Cisco het bedrijf Scientific Atlanta heeft overgekocht. Dus is het logisch dat de naam Cisco opduikt in de hardware versie. Hardwarematig schelen ze toch wel een beetje, maar ze draaien wel exact dezelfde software. En nu is het afwachten tot de nieuwe Cisco decoder wordt uitgebracht.
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Hmm .. met de "reputatie" van Cisco (Linksys oa) in het hoofd verwacht ik toch dat de HW een stuk beter presteert?quistnix schreef:Klopt niet helemaal. De eerste is nog puur van SA (Scientific Atlanta) en de tweede is van Cisco. Die heeft niet alleen een nieuw jasje gekregen maar identificeert zich qua hardware ook iets anders. Nu, het is een feit dat Cisco het bedrijf Scientific Atlanta heeft overgekocht. Dus is het logisch dat de naam Cisco opduikt in de hardware versie. Hardwarematig schelen ze toch wel een beetje, maar ze draaien wel exact dezelfde software. En nu is het afwachten tot de nieuwe Cisco decoder wordt uitgebracht.Lord Utopia schreef:De tweede toestellen zijn quasi dezelfde, dacht ik. Enkel de verpakking is anders. Vergelijk het met de Bbox2 en de ruwe Sagem 3464.


- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Als ze hetzelfde doen met SA als met linksys zie ik geen mooie toekomst.Regulus schreef:Hmm .. met de "reputatie" van Cisco (Linksys oa) in het hoofd verwacht ik toch dat de HW een stuk beter presteert?quistnix schreef:Klopt niet helemaal. De eerste is nog puur van SA (Scientific Atlanta) en de tweede is van Cisco. Die heeft niet alleen een nieuw jasje gekregen maar identificeert zich qua hardware ook iets anders. Nu, het is een feit dat Cisco het bedrijf Scientific Atlanta heeft overgekocht. Dus is het logisch dat de naam Cisco opduikt in de hardware versie. Hardwarematig schelen ze toch wel een beetje, maar ze draaien wel exact dezelfde software. En nu is het afwachten tot de nieuwe Cisco decoder wordt uitgebracht.Lord Utopia schreef:De tweede toestellen zijn quasi dezelfde, dacht ik. Enkel de verpakking is anders. Vergelijk het met de Bbox2 en de ruwe Sagem 3464... in elk geval lijkt die dat bij mij toch wel te doen ..
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2499
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 142 keer
Deze morgen terug naar storingsdienst gebeld en mijn frustratie eens duidelijk geuit ... nu zien ze plots wel dat er op de lijn digitale pakketten verloren gaan, probleem zou zich situeren tussen centrale en verdeelkast of bekabeling van verdeler tot thuis. De vorige 4X zogezegd geen problemen volgens de storingsdienst met de lijn. Bekijken ze de resultaten van de lijnemeting die uitgevoerd wordt tijdens het wachten wel altijd ?
Heb duidelijk gesteld dat dit gedoe mij geleidelijk zeer ernstig begint te irriteren en deze namiddag gaan ze al technieker sturen ... Mag natuurlijk weer 1/2 dag verlof opnemen maar ja "niet voor niets".
Als BGC zijn contractuele verplichtingen - namelijk niet haperend beeld synchroon met geluid afleveren - niet kan nakomen, dan overweeg ik toch verdere stappen ...
Een collega van mijn wonend in Gent, heeft dit ook meegemaakt en na 3 tussenkomsten van de technische dienst heeft hij geen haperend beeld meer, zapt hij evensnel als vroeger bij Telenet maar hij heeft ook een zeer, zeer duidelijke taal moeten spreken bij de storingsdienst.
Nu zou hij voor geen geld meer BGC willen ruilen voor TN. Als dit voor hem kan geregeld worden, moet dit vooer alle BGC abonnees kunnen. We betalen tenslotte allemaal even veel voor dezelfde service.
Heb duidelijk gesteld dat dit gedoe mij geleidelijk zeer ernstig begint te irriteren en deze namiddag gaan ze al technieker sturen ... Mag natuurlijk weer 1/2 dag verlof opnemen maar ja "niet voor niets".
Als BGC zijn contractuele verplichtingen - namelijk niet haperend beeld synchroon met geluid afleveren - niet kan nakomen, dan overweeg ik toch verdere stappen ...
Een collega van mijn wonend in Gent, heeft dit ook meegemaakt en na 3 tussenkomsten van de technische dienst heeft hij geen haperend beeld meer, zapt hij evensnel als vroeger bij Telenet maar hij heeft ook een zeer, zeer duidelijke taal moeten spreken bij de storingsdienst.
Nu zou hij voor geen geld meer BGC willen ruilen voor TN. Als dit voor hem kan geregeld worden, moet dit vooer alle BGC abonnees kunnen. We betalen tenslotte allemaal even veel voor dezelfde service.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2118
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
- Bedankt: 120 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik wist het, begrijp niet dat ze niet zien dat er fouten op de lijn zitten, test word standaard gedaan als je belt.
Volgens de dingen die je gedaan had moest het van de lijn komen.
EDIT
@koenraaddeconinck: ik had je gisterenavond om 20u55 nog een PB gestuurd met de vraag of de lijn OK was maar bericht staat nog altijd bij mij postvak uit is dus niet verzonden.
Volgens de dingen die je gedaan had moest het van de lijn komen.
EDIT
@koenraaddeconinck: ik had je gisterenavond om 20u55 nog een PB gestuurd met de vraag of de lijn OK was maar bericht staat nog altijd bij mij postvak uit is dus niet verzonden.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
-
- Elite Poster
- Berichten: 2499
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 142 keer
.Abusimbal schreef:Ik wist het, begrijp niet dat ze niet zien dat er fouten op de lijn zitten, test word standaard gedaan als je belt.
Volgens de dingen die je gedaan had moest het van de lijn komen
Beste Abusimbal en andere Userbase gebruikers: bij deze het relaas van het bezoek van de BGC technicus (waarvoor trouwens veel appreciatie):
- voor aankomst had de man mijn lijn al uitgemeten, hij liet me op zijn laptop mijn waarden zien en de referentiewaarden en nergens een probleem te bespeuren. Kunnen met eigen ogen vaststellen dus dat waarden OK zijn maar ... de technieker voegde eraan toe dat dit ook geen problemen met de lijn uitsluit doch dat de lijn in mijn situatie - gezien de waarden - niet de eerste bezorgdheid is. Soms kunnen er blijkbaar kleine defecten aan kabels zijn die normale waarden niet uitsluiten maar toch voor problemen met BGC TV zorgen.
- eerst heeft hij al mijn bekabeling en aansluitingen bekeken en alles is OK bevonden; de technieker heeft enkel de draden op de zwarte connectoren in de VDSL 2 opbouwdoos nog eens logsekoppeld en een klein beetje ingekort om zeker te zijn dat ze goed vast zaten. Verder kon hij niets maar dan ook niets binnen vinden dat de oorzaak zou kunnen zijn. Kreeg dus al schrik dat hij niets ging ondernemen. Dit had voor mij dan wel exit BGC TV betekend.
- de man gaf direct aan dat hij al problemen opgelost had door gewoon in de verdeelkast op straat abonnees aan te sluiten op een andere poort, hetgeen hij dan ook prompt gedaan heeft.
- vervolgens zag hij ook in de Bbox een potentiële boosdoener; deze is ook vervangen.
- alhoewel de PLC's allen bij meting met zijn laptop voldoende snelheid geven en ook onze elektriciteitsleidingen volgens hem OK waren voor powerline-gebruik, stelde hij voor beneden te werken met kabel. Probleem is bij mij dat ik netwerkkabel via doorgang garage naar living krijg en dat er in de living een wachtbuis is in de muur via dewelke ik tot bij de deocder kan daar de stekkers op de kabels maken dat ik niet door de desbetreffende buizen geraak. Dus heeft hij de connectoren van een 10- meter kabe afgeknipt. Deze konden we zonder probleem doortrekken tot aan de decoder en nadien de connectoren weer bevestigd.
Enkel worden nu nog 2 PLC's (volledig door de technicus opnieuw geconfigureerd) gebruikt voor 2° TV.
Resultaat: zappen gaat sneller, gisteren zelfs bij zappen tussen HD- zenders een minimum (max. 2à3 seconden) aan niet gesynchroniseerde beelden en spraak, gisterenavond bij TV- programma's niet de minste hapering (uigezonderd bij bekijken van een opname voor de kinderen van "De Kampioenen" die nog dateert van voor de herstellingen gisteren dus is dit probleem te negeren).
Hoop dat alles zo blijft en alle lof voor de gedrevenheid van de technieker om het probleem op te lossen. Hier heeft BGC zeker streep voor op TN techniekers die er zich vlugger van af maken.
Als de beeldkwaliteit (die voor mij zeker vergelijking met Telenet doorstaat) nu nog de retransmitting techniek erdoor komt, denk ik dat je even vlot zapt als gewoon met TV en als daar dan ook nog bovenop komt dat je HD kan opnemen en ondertussen kijken naar andere zender heeft BGC voor jaren een trouwe klant erbij.
"Keep you posted"
Koen
PS De technicus vroeg om opnieuw direct contact op te nemen indien het probleem zou terugkeren. Dan moeten verdeelkast en lijn toch verder onder de loepe genomen worden door BGC. Hij verzkerde me dat er bij thuis geen enkel punt van verbetering meer mogelijk is qua bekabeling en aansluitngen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2118
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
- Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
- Bedankt: 120 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Inderdaad zeer gedreven technieker. Mooi te horen dat er nu veel moeite gedaan word.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
-
- Moderator
- Berichten: 18440
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Een PB blijft bij jou in "postvak uit" tot de ontvanger deze heeft gelezenAbusimbal schreef:ik had je gisterenavond om 20u55 nog een PB gestuurd met de vraag of de lijn OK was maar bericht staat nog altijd bij mij postvak uit is dus niet verzonden.

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik vind dat ik en andere forumgebruikers jou voor deze uitgebreide reactie moeten bedanken. Er gaat iets serieus verkeerd, je wordt uiteindelijk dan toch goed geholpen, maar je blijft erg positief en neemt de tijd om een uitgebreid relaas te posten met de belofte van ons op de hoogte te blijven houden. Klasse, zo zouden er meer posters mogen zijn.koenraaddeconinck schreef:Beste Abusimbal en andere Userbase gebruikers: bij deze het relaas van het bezoek van de BGC technicus (waarvoor trouwens veel appreciatie):
- voor aankomst had de man mijn lijn al uitgemeten, hij liet me op zijn laptop mijn waarden zien en de referentiewaarden en nergens een probleem te bespeuren. Kunnen met eigen ogen vaststellen dus dat waarden OK zijn maar ... de technieker voegde eraan toe dat dit ook geen problemen met de lijn uitsluit doch dat de lijn in mijn situatie - gezien de waarden - niet de eerste bezorgdheid is. Soms kunnen er blijkbaar kleine defecten aan kabels zijn die normale waarden niet uitsluiten maar toch voor problemen met BGC TV zorgen.
- eerst heeft hij al mijn bekabeling en aansluitingen bekeken en alles is OK bevonden; de technieker heeft enkel de draden op de zwarte connectoren in de VDSL 2 opbouwdoos nog eens logsekoppeld en een klein beetje ingekort om zeker te zijn dat ze goed vast zaten. Verder kon hij niets maar dan ook niets binnen vinden dat de oorzaak zou kunnen zijn. Kreeg dus al schrik dat hij niets ging ondernemen. Dit had voor mij dan wel exit BGC TV betekend.
- de man gaf direct aan dat hij al problemen opgelost had door gewoon in de verdeelkast op straat abonnees aan te sluiten op een andere poort, hetgeen hij dan ook prompt gedaan heeft.
- vervolgens zag hij ook in de Bbox een potentiële boosdoener; deze is ook vervangen.
- alhoewel de PLC's allen bij meting met zijn laptop voldoende snelheid geven en ook onze elektriciteitsleidingen volgens hem OK waren voor powerline-gebruik, stelde hij voor beneden te werken met kabel. Probleem is bij mij dat ik netwerkkabel via doorgang garage naar living krijg en dat er in de living een wachtbuis is in de muur via dewelke ik tot bij de deocder kan daar de stekkers op de kabels maken dat ik niet door de desbetreffende buizen geraak. Dus heeft hij de connectoren van een 10- meter kabe afgeknipt. Deze konden we zonder probleem doortrekken tot aan de decoder en nadien de connectoren weer bevestigd.
Enkel worden nu nog 2 PLC's (volledig door de technicus opnieuw geconfigureerd) gebruikt voor 2° TV.
Resultaat: zappen gaat sneller, gisteren zelfs bij zappen tussen HD- zenders een minimum (max. 2à3 seconden) aan niet gesynchroniseerde beelden en spraak, gisterenavond bij TV- programma's niet de minste hapering (uigezonderd bij bekijken van een opname voor de kinderen van "De Kampioenen" die nog dateert van voor de herstellingen gisteren dus is dit probleem te negeren).
Hoop dat alles zo blijft en alle lof voor de gedrevenheid van de technieker om het probleem op te lossen. Hier heeft BGC zeker streep voor op TN techniekers die er zich vlugger van af maken.
Als de beeldkwaliteit (die voor mij zeker vergelijking met Telenet doorstaat) nu nog de retransmitting techniek erdoor komt, denk ik dat je even vlot zapt als gewoon met TV en als daar dan ook nog bovenop komt dat je HD kan opnemen en ondertussen kijken naar andere zender heeft BGC voor jaren een trouwe klant erbij.
"Keep you posted"
Koen
PS De technicus vroeg om opnieuw direct contact op te nemen indien het probleem zou terugkeren. Dan moeten verdeelkast en lijn toch verder onder de loepe genomen worden door BGC. Hij verzkerde me dat er bij thuis geen enkel punt van verbetering meer mogelijk is qua bekabeling en aansluitngen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2499
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 142 keer
Eerst en vooral Quiqtnix vind ik het maar normaal dat als mensen de moeite doen om een tip te geven bij problemen om je te helpen dat je enige feed-back geeft. Toch bedankt voor uw woorden van appreciatie maar graag gedaan; ik ga ervan uit dat mijn ervaring ook mensen in de toekomst met analoge problemen kunnen van pas komen>.
Ten tweede: het mooie aan dit forum is inderdaad "mensen die mekaar proberen te helpen", tegenwoordig niet altijd even vanzelfsprekend. Dus dit forum heeft ook een belangrijke sociale functie.
Ten derde: gisteren heeft BGC ons opgebeld om te vragen hoe de toestand momenteel is na de tussenkomst van de technieker, nogmaals waarvoor zeer veel lof.
Dit getuigt toch van een uitgesproken klantgerichte ingesteldheid. Ik moet eerlijk zeggen "Belgacom, doe zo voort". Bij TN is dit niet het geval, integendeel.
Ten vierde ...
probleem is verbeterd maar niet van de baan. Zappen gaat veel, veel vlotter maar - toch ook weer in mindere mate sedert laatste tecnnische interventie - blijven beeld en geluid meermaals per avond meerdere seconden niet synchroon met nadien versnelde weergave doch - nogmaals - in mindere mate dan vroeger.
Ten vijfde ... dan weer positief: naar storingen gebeld. Dinsdag sturen ze weer een technieker. De man aan de helpdesk zei zelf dat BGC zich dergelijke toestanden tav. klanten niet kan permitteren. Alles moet werken zoals het hoort. Fout moet dus te zoeken zijn in de verdeelkast of zoals Abusimbal zegde, de lijn.
Kan er dan in een verdeelkast zoveel fout lopen? Hebben al andere poort gekregen (zie mijn verslag van gisteren).
Kan men in geval van problemen met de lijn, de fout dan exact lokaliseren. Zal waarschijnlijk dan zeer miniem defect zijn gezien opnieuw gestegen donwloadsnelheid na interventie technieker (toch 18.91 Mb/sec).
Ook al gedacht dat er toch niets in de centrale zelf verkeerd is ?
Toch nogmaals zeer veer lof voor de klantgerichtheid van BGC. De man aan de helpdesk zei dat er nu één technieker het probleem zal blijven opvolgen tot het opgelost is en ook meermaams per week zal beellen om de teostand op te volgen. Hoop echt dat BGC de fout zit want ik ben multimedia liefbhebber en gezien de inspanningen die BGC levert omdit probleem op te lossen zou ik er ook zeer, zeer graag klant blijven.
Ten tweede: het mooie aan dit forum is inderdaad "mensen die mekaar proberen te helpen", tegenwoordig niet altijd even vanzelfsprekend. Dus dit forum heeft ook een belangrijke sociale functie.
Ten derde: gisteren heeft BGC ons opgebeld om te vragen hoe de toestand momenteel is na de tussenkomst van de technieker, nogmaals waarvoor zeer veel lof.
Dit getuigt toch van een uitgesproken klantgerichte ingesteldheid. Ik moet eerlijk zeggen "Belgacom, doe zo voort". Bij TN is dit niet het geval, integendeel.
Ten vierde ...

Ten vijfde ... dan weer positief: naar storingen gebeld. Dinsdag sturen ze weer een technieker. De man aan de helpdesk zei zelf dat BGC zich dergelijke toestanden tav. klanten niet kan permitteren. Alles moet werken zoals het hoort. Fout moet dus te zoeken zijn in de verdeelkast of zoals Abusimbal zegde, de lijn.
Kan er dan in een verdeelkast zoveel fout lopen? Hebben al andere poort gekregen (zie mijn verslag van gisteren).
Kan men in geval van problemen met de lijn, de fout dan exact lokaliseren. Zal waarschijnlijk dan zeer miniem defect zijn gezien opnieuw gestegen donwloadsnelheid na interventie technieker (toch 18.91 Mb/sec).
Ook al gedacht dat er toch niets in de centrale zelf verkeerd is ?
Toch nogmaals zeer veer lof voor de klantgerichtheid van BGC. De man aan de helpdesk zei dat er nu één technieker het probleem zal blijven opvolgen tot het opgelost is en ook meermaams per week zal beellen om de teostand op te volgen. Hoop echt dat BGC de fout zit want ik ben multimedia liefbhebber en gezien de inspanningen die BGC levert omdit probleem op te lossen zou ik er ook zeer, zeer graag klant blijven.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6887
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Ik hoop voor u dat ze het geen maand gaan rekken zodat je voor een jaar vast zit aan die bagger tv.
Blijven twijfelen zou ik zeggen...
Maar, wel positief natuurlijk dat ze het opvolgen, bij TN kan je inderdaad 20X zelf terugbellen.
Blijven twijfelen zou ik zeggen...
Maar, wel positief natuurlijk dat ze het opvolgen, bij TN kan je inderdaad 20X zelf terugbellen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2499
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 142 keer
Met bagger TV ben ik het niet volledig eens: beeldkwaliteit is volgens mij niet slechter dan Telenet op voorwaarde natuurlijk dat je beeld niet hapert maar ik heb analoge problemen gehad bij Telenet gedurende MAANDEN en daar gaven ze zelfs niet toe dat het probleem bij hen zat. Na een update van hun digiboxen was het een stormloop van klachten hieromtrent vanuit alle landsgedeelten en de techniekers die langs kwamen bleven maar ontkkennen. Na een nieuwe update na maanden aanmodderen was het probleem dan van de baaniceke schreef:Ik hoop voor u dat ze het geen maand gaan rekken zodat je voor een jaar vast zit aan die bagger tv.
Als BGC ervoor zorgt:
- dat je kan opnemen in HD en ondertussen naar een andere zender kan kijken
- over een aantal features bechikt (zoals programmeren van box via smartphone, implementatie van hun restreaming of retransfer protocol, etc.)
- de kwaliteit van hun boxen upgradegeven
dan hoeven ze tgo. TN niet met blozende kaken te staan en nogmaals zoals aangegeven door "Iceke" kan TN qua klantvriendelijkheid eens een aantal lessen gaan volgen bij BGC.
En waarom die maand ? Ik zit toch al voor een jaar vast?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2499
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 142 keer
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6887
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Werkt het goed ? Nee ? Dan is het baggerTV !koenraaddeconinck schreef: Met bagger TV ben ik het niet volledig eens: ......
En waarom die maand ? Ik zit toch al voor een jaar vast?
Nog maar eens Quistnix, ik heb niks tegen Belgacom, ben er jaren klant geweest, zolang alles goed gaat is het een prima product, maar van zodra er iets fout loopt, loopt het ook meestal fout om dat opgelost te krijgen.
Waarom een maand ? had je dan geen maand om op te zeggen ? in uw TS schrijf je : "na een 1 week BGCTV "
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
OMG .. andermaal de wet van de GGD ...iceke schreef:Werkt het goed ? Nee ? Dan is het baggerTV !koenraaddeconinck schreef: Met bagger TV ben ik het niet volledig eens: ......
En waarom die maand ? Ik zit toch al voor een jaar vast?
Nog maar eens Quistnix, ik heb niks tegen Belgacom, ben er jaren klant geweest, zolang alles goed gaat is het een prima product, maar van zodra er iets fout loopt, loopt het ook meestal fout om dat opgelost te krijgen.
Waarom een maand ? had je dan geen maand om op te zeggen ? in uw TS schrijf je : "na een 1 week BGCTV "
M'n beste als ik u mijn wedervaren met Telenet moet vertellen NOG VOOR IK OOIT KLANT WAS dan geloof je nooit wat ik zeg ... wat klantgerichtheid betreft kunnen ze nog sloten leren van Bcom .. geloof mij, ik weet waarover ik spreek.

Heb je eigenlijk een flauwe notitie van netwerktechnologie, lijnen en feeders?

Enkel zitten zeuren kost iid niets ..



JMHO
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Het is géén baggerTV als het niet goed werkt door een probleem waar men bij Belgacom naarstig aan een oplossing aan het zoeken is. Overmorgen zal er terug een technieker langs gaan. Als er een moeilijk op te sporen defect is bij een TN klant, dan is het toch ook géén baggerTV bij TN. Neen, één nieuwe klant zit met een probleem dat nog niet opgelost is, punt.iceke schreef:Werkt het goed ? Nee ? Dan is het baggerTV !
Nog maar eens Quistnix, ik heb niks tegen Belgacom, ben er jaren klant geweest, zolang alles goed gaat is het een prima product, maar van zodra er iets fout loopt, loopt het ook meestal fout om dat opgelost te krijgen.
Trouwens, heb jij in deze thread al iets (postiefs) bijgedragen ? Neen, je helpt niet, je geeft geen suggesties, je bent totaal niet nuttig. Ga je gal ergens anders spuien

Edit: er stond verkeerdelijk "Als er een moeilijk op te sporen defect is bij een TN klant, dan is het toch ook baggerTV bij TN". Ik bedoel(de) dus :"Als er een moeilijk op te sporen defect is bij een TN klant, dan is het toch ook géén baggerTV bij TN ?"
Laatst gewijzigd door quistnix 16 aug 2010, 01:22, in totaal 2 gewijzigd.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6887
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
@ Regulus & Quistnix
't is vrij simpel hoor, ik geef de TS de raad om zijn abbo op te zeggen VOOR hij er een jaar aan vast zit.
Moest hij dit bij TN voor hebben had ik hem die raad ook gegeven...
't is vrij simpel hoor, ik geef de TS de raad om zijn abbo op te zeggen VOOR hij er een jaar aan vast zit.
Moest hij dit bij TN voor hebben had ik hem die raad ook gegeven...
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Ge kunt misschien belgacom eens een kans geven om dit op te lossen ipv het direct af te bollen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6887
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Op 2 augustus schrijft de TS dat hij 1 week BGCTV klant is en problemen heeft, het is nu 14 dagen later & het werkt nog altijd niet, dus hoog tijd om het af te bollen naar mijn mening. Binnen een dag of 10 hoeft hij het niet meer te doen, want dan hangt hij er een jaar aan vast, als het niet opgelost geraakt zou dat zeer spijtig zijn, niet ?Trojan schreef:Ge kunt misschien belgacom eens een kans geven om dit op te lossen ipv het direct af te bollen.
Maar blijf vooral met oplossingen komen hoor, ik lees ze graag...
Ik ben eens benieuwd of BGC nog zo klantvriendelijk is als de TS zijn abbo volgende maand wil opzeggen moest het probleem nog altijd niet opgelost zijn

- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Met zo'n mentaliteit moet ge nergens internet of tv nemen, er kan overal en altijd iets mis zijn. Belgacom doet van zijn kant de moeite om het op te lossen, als gij hun die kans niet geeft gaat ge nooit weten wat het probleem was. Geeft ge ze de kans wel en ze kunnen het oplossen, dan kunde de komende jaren tv kijken zonder problemen.
Als ze het probleem na een maand nog niet opgelost krijgen gaan ze heus niet moeilijk doen om uw abonnement op te zeggen.
Als ze het probleem na een maand nog niet opgelost krijgen gaan ze heus niet moeilijk doen om uw abonnement op te zeggen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- THRene
- Plus Member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 7 keer
Als ik je verhaal zo lees mis ik de decoder: heeft de technieker daar naar gekeken? Ik heb hier synchronisatieproblemen met TN omdat ik vanuit de decoder het geluid optisch aftak naar een aparte AV versterker en het beeld via een component kabel naar de TV.koenraaddeconinck schreef:Ten vierde ...probleem is verbeterd maar niet van de baan. Zappen gaat veel, veel vlotter maar - toch ook weer in mindere mate sedert laatste tecnnische interventie - blijven beeld en geluid meermaals per avond meerdere seconden niet synchroon met nadien versnelde weergave doch - nogmaals - in mindere mate dan vroeger.
Gelukkig heb ik ook nog (meer bij toeval) BGTV en dat werkt wel zonder synchronisatieproblemen (op hetzelfde TV toestel). Ik kijk dus meer en meer via BGTV ipv via TN.

- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik geloof je wel hoor. Maar wat mij toch stoort is het gebruik van het woord baggerTV. Het product op zich is toch niet bagger omdat er zich een technisch mankement voor doet ergens in het netwerk bij één welbepaalde (nieuwe) klant ? En ik vind ook - net zoals Trojan trouwens - dat je (in dit geval) Belgacom een kans mag geven om het probleem ten gronde op te lossen. En ik ben er ook van overtuigd dat indien de TS na een maand van ellende zijn contract wil verbreken, de provider (in dit geval Belgacom) niet moeilijk zou doen.iceke schreef:@ Regulus & Quistnix
't is vrij simpel hoor, ik geef de TS de raad om zijn abbo op te zeggen VOOR hij er een jaar aan vast zit.
Moest hij dit bij TN voor hebben had ik hem die raad ook gegeven...