Problemen bij Weepee?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Zijn er nog iemand met volgend probleem?

Ik heb een DID bij Weepee. Fritzbox geconfigureerd voor uitgaande gesprekken via Betamax, inkomend via Weepee. Fritzbox staat achter een BBOX2 (VDSL2).

1. Uitgaande gesprekken via Weepee werken zonder probleem.
2. Bij inkomende gesprekken via Weepee hoor ik enkel diegene die mij belt. De andere hoort mij niet.
3. Zelfde situatie als (2) als ik uitgaand bel via Betamax.

Aan de telefoon zelf kan het niet liggen (zie 1).
(3) zou kunnen wijzen op een tijdelijk Betamax probleem, maar hetgeen me zorgen baart is punt 2. Daar krijg ik kop nog staart aan...

Heb alles al eens uitgetrokken, gereset,... zonder resultaat

Iemand?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

Klinkt als een foute instelling ergens... maar ik kan het niet bevestigen. Is het mogelijk een paar screenshots te maken of je instellingen es te tonen?
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Ik werk al maanden met deze opstelling, zonder enig probleem en zonder iets aan de instellingen te hebben veranderd. Dus daar ligt het m.i. niet aan... Maar ik zal straks eens proberen een aantal screenshots online te zwieren. Je weet immers maar nooit.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

Maglor schreef:Ik werk al maanden met deze opstelling, zonder enig probleem en zonder iets aan de instellingen te hebben veranderd. Dus daar ligt het m.i. niet aan... Maar ik zal straks eens proberen een aantal screenshots online te zwieren. Je weet immers maar nooit.
Het feit dat het al maanden werkt, zonder enig probleem en zonder iets aan de instellingen te hebben veranderd .. klinkt vertrouwd.
Zoals je weet, kan Belgacom vanop afstand de Firmware van je Bbox wijzigen .... en dat is waarschijnlijk wat er bij jouw gebeurd is.

Ik neem aan dat je de FritzBox niet als router gebruikt, maar als Client ?
Ik neem aan dat je geen i-Talk gebruiker bent ?
Probeer een van volgende oplossingen:
1) Ga in je Bbox, naar de VOIP settings, en wijzig de VOIP poort van standard 5060 naar een ander getal, vb 5070. Dit zou als eens je probleem kunnen oplossen. Zelfs indien de VOIP op je Bbox niet actief is, blijft die poort voor problemen zorgen.
2) Zorg ook dat je overal UPnP ge-aktiveerd hebt. Daarmee zou de FritzBox automatisch de nodige poorten op de bbox moeten openen / open houden.
3) Zet een STUN server in je VOIP settings op de FritzBox (vb deze van weepee: stun0.weepee.org). Normaal niet nodig als de FritzBox als ADSL modem/router werkt, maar wel nuttig als de FritzBox achter een andere router staat.

4) Wat je ook kan proberen, is je FritzBox een eigen PPPoE verbinding laten maken. Ik heb dit nog niet geprobeerd achter een Bbox (geen idee of deze PPPoE passtrough heeft), maar wel met een FritzBox achter een andere router.
Het voordeel is dat je FritzBox dan een eigen IP adres krijgt. Je gebruikt hem dus terug als router. Dan heeft de Bbox en je FritzBox elk een eigen IP, en dus een apart netwerk. Geen poortconflicten meer ...
PS: Als je voor deze laatste oplossing kiest, krijg je dus 2 aparte netwerken. Je zal dan moeten kiezen welkeen je wil gebruiken om te internetten, en je thuisnetwerk op te zetten. Als je alles achter je FritzBox plaatst, dan kan je zelfs de ADSL log-in van je FritzBox uitschakelen (je gebruikt deze dus alleen nog als ADSL modem)

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

YOU ROCK!!! :beerchug:

UPnP stond al aan, maar ik heb tip 1 en 3 toegepast en het werkt terug! Bij mijn justvoip configuratie stond geen stun server geconfigureerd. Blijkbaar is dat nu toch nodig. Bij Weepee stond er een andere (stun.weepee.com). Die heb ik gewoon gewijzigd naar wat je zei.

Thanks!
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Ik heb op een 2de lokatie een DID van 3starsnet op een FritZBox! 7270.
Gedurende 2 weken werkte dit ook probleemloos en nu kan ik alleen nog naar buiten bellen.
Inkomende gesprekken worden niet aangenomen en komen in mijn voicemail terecht.
De bellers horen gedurende 1 minuut een beltoon en dan een foutboodschap.
Internet komt van Scarlet en gaat via een US Robotics USR 9106 modem (in de meterkast) naar de FritzBox!.
Misschien telefoons een verwijderen en terug registreren?
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Maglor schreef:UPnP stond al aan, maar ik heb tip 1 en 3 toegepast en het werkt terug! Bij mijn justvoip configuratie stond geen stun server geconfigureerd. Blijkbaar is dat nu toch nodig. Bij Weepee stond er een andere (stun.weepee.com). Die heb ik gewoon gewijzigd naar wat je zei.
tip 1 lost meestal de problemen op bij een Bbox....
tip 3: een stun server heb je alléén nodig bij binnenkomende gesprekken. De bedoeling van een stun is om te detekteren achter welk soort firewall je zit, zodat binnenkomende sip gesprekken doorheen je firewall naar je VOIP systeem kunnen geleid worden.
Blij dat ik je kon helpen ;)
Philippe.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

seagull schreef:Ik heb op een 2de lokatie een DID van 3starsnet op een FritZBox! 7270.
Gedurende 2 weken werkte dit ook probleemloos en nu kan ik alleen nog naar buiten bellen.
Inkomende gesprekken worden niet aangenomen en komen in mijn voicemail terecht.
De bellers horen gedurende 1 minuut een beltoon en dan een foutboodschap.
Internet komt van Scarlet en gaat via een US Robotics USR 9106 modem (in de meterkast) naar de FritzBox!.
Misschien telefoons een verwijderen en terug registreren?
Wat bedoel je met "telefoons verwijderen en terug registreren" ? Telefoons uit je FritzBox verwijderern zal niet veel helpen ...
Heb je de tips geprobeerd uit mijn vorige posting ?
tip 1: sip port zijzigen > is niet van toepassing voor jou (achter de US Robotics)
tip 2: UPnP activeren op beide toestellen
tip 3: stun gebruiken op je FritzBox achter de router
tip 4: FritzBox een eigen PPPoE verbinding laten maken (dan krijgt je FritzBox een extern IP adres, en gebruik je de US Robotics alleen als modem). Geen idee of je via Scarlet meerdere IP adressen kan krijgen
Philippe
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

philippe.deleye schreef:Wat bedoel je met "telefoons verwijderen en terug registreren" ? Telefoons uit je FritzBox verwijderern zal niet veel helpen ...
Heb je de tips geprobeerd uit mijn vorige posting ?
tip 1: sip port zijzigen > is niet van toepassing voor jou (achter de US Robotics)
tip 2: UPnP activeren op beide toestellen
tip 3: stun gebruiken op je FritzBox achter de router
tip 4: FritzBox een eigen PPPoE verbinding laten maken (dan krijgt je FritzBox een extern IP adres, en gebruik je de US Robotics alleen als modem). Geen idee of je via Scarlet meerdere IP adressen kan krijgen
Philippe
Philippe,
Bedankt voor de tips.
Tip 4 was de bedoeling bij de installatie, maar door één of andere reden kreeg ik dat niet voor elkaar.
Tip 3 zal vermoedelijk wel werken. Ik probeer het van zodra ik nog eens ter plaatse ga.
Heb daar nog een probleem. Heb dyndns opgezet naar die lokatie en die werkt maar ik geraak niet ingelogd met de juiste login en het juiste paswoord.
Allow remote configuration is nogthans enabled op de US Robotics.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Het is dus terug van dat.

Inkomende gesprekken werken.
Uitgaand via Weepee werkt.
Uitgaand via Justvoip werkt niet meer... Ik krijg volgend error bericht te zien:
27.07.09 21:45:36 Error in Internet telephony during connection with 02XXXXXXX over sip.justvoip.com. Reason for error: (503)

Ik heb nu eens tip 4 opgevolgd: mijn Fritzbox een eigen PPPoE verbinding laten opzetten. Dit werkt perfect. Ik heb zelfs mijn inloggegevens uit de BBOX2 verwijderd. Het lost echter mijn probleem dus niet op... Ten einde raad hier :s

NVM: stun-server verwijderd bij mijn justvoip instellingen en het lijkt weer te werken. *fingers crossed*
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Maglor schreef: Ik heb nu eens tip 4 opgevolgd: mijn Fritzbox een eigen PPPoE verbinding laten opzetten. Dit werkt perfect. Ik heb zelfs mijn inloggegevens uit de BBOX2 verwijderd. Het lost echter mijn probleem dus niet op... Ten einde raad hier :s
NVM: stun-server verwijderd bij mijn justvoip instellingen en het lijkt weer te werken. *fingers crossed*
In deze opstelling (FritzBox een eigene PPPoE verbinding laten opbouwen) staat je FritzBox direkt op het internet, dus niet meer achter een router.
In deze opstelling heb je in principe géén STUN meer nodig: je kan ze dus allemaal verwijderen ....

Volgens mij de ideale opstelling voor een FritzBox achter de bbox.

Philippe.
KSI001
Starter
Starter

Volgend probleem stelt zich.
Opstelling : ADSL GO Belgacom -> Speedtouch 316 (Bridged mode) -> Sonicwall TZ-150 (PPOE) -> Siemens CP470ip
Probleem : Outbound Ok - Inbound Nok
Indien de Sonicwall op Telenet zit werkt alles.
enig idee?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Maglor schreef:
Ik heb een DID bij Weepee. Fritzbox geconfigureerd voor uitgaande gesprekken via Betamax, inkomend via Weepee. Fritzbox staat achter een BBOX2 (VDSL2).
Kun je dat ook instellen met een speedtouch 716 of 780 ?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”