Ik heb diverse threads over VOIP doorgenomen maar toch ben ik nog maar van weinig zeker.
Momenteel heb ik Scarlet internet+telefonie (met een Sagem f@st 3464). Ik wil echter overschakelen naar de formule zonder telefonie en (ook) zonder Belgacom-abonnement (totale kost: 30 EUR).
Telefonie zou ik dan willen regelen via VOIP. Enerzijds zou ik mijn nummer willen behouden (weepee?) en anderzijds goedkoop bellen (via een betamax-kloon).
Concrete vragen:
1) Is het mogelijk de Sagem zo te configureren dat weepee (voor binnenkomende) samen kan werken met een betamax-kloon (voor uitgaande)?
2) Indien dit niet mogelijk is, kan ik dan via een dienst als pbxes/voxalot/… weepee combineren met een betamax-kloon? Of gaat dit, doordat mijn IP-adres niet wordt doorgegeven, ten koste van de ‘free days’ die betamax aanbiedt gaan?
3) Indien ook dit niet mogelijk is, kan ik dan een ATA (iets van bv. linksys) aansluiten die voor het zelfde telefoontoestel zowel weepee als een betamax-kloon ondersteunt?
Een laatste vraag ten slotte: als ik géén extra ATA-toestel nodig heb, klopt het dat mijn kosten dan zijn:
(30 eur voor mijn internet)
+
éénmalig 18 euro voor nummerbehoud bij weepee (en verder niks van kosten / geen jaarlijkse kosten)
+
mijn kosten voor de credits bij de betamax-kloon?
scarlet internet + sagem + 2xVOIP?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Antwoord: NEEvoipnewb schreef:1) Is het mogelijk de Sagem zo te configureren dat weepee (voor binnenkomende) samen kan werken met een betamax-kloon (voor uitgaande)?
Dit is mogelijk. Ik heb het getest maar ben er niet voor: het is een bijkomende schakel in de keten. Als er iets niet (meer) werkt is het moeilijker om erop te zoeken. Bv voor Voxalot ben je afhankelijk van transatlantische internetverbinding om buurman/vrouw op te bellen.voipnewb schreef:2) Indien dit niet mogelijk is, kan ik dan via een dienst als pbxes/voxalot/… weepee combineren met een betamax-kloon? Of gaat dit, doordat mijn IP-adres niet wordt doorgegeven, ten koste van de ‘free days’ die betamax aanbiedt gaan??
Dat kan, maar niet met elk type van Linksys. Bv de PAP2T kan ook maar met 1 provider bellen. De SPA3102 dan weer kan 1 inkomende registratie doen en heeft 4 alternatieven voor uitgaande. Deze Linksys-toestellen hebben een voordeel tov een Fritzbox: bij Weepee verschijnt nummer en NAAM van de oproepen op je telefoontoestel.De Fritzboxen tonen alleen de nummerinfo.voipnewb schreef:3) Indien ook dit niet mogelijk is, kan ik dan een ATA (iets van bv. linksys) aansluiten die voor het zelfde telefoontoestel zowel weepee als een betamax-kloon ondersteunt?
Dat lijkt me juist , maar je hebt geen VDSL denk ik. Alleen ADSL zodat die 12 Mbit niet gegarandeerd is. Dat is wss no ook al zo in je huidig abonnement.voipnewb schreef:Een laatste vraag ten slotte: als ik géén extra ATA-toestel nodig heb, klopt het dat mijn kosten dan zijn:
(30 eur voor mijn internet)
+
éénmalig 18 euro voor nummerbehoud bij weepee (en verder niks van kosten / geen jaarlijkse kosten)
+
mijn kosten voor de credits bij de betamax-kloon?
Gr,
Mark
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli