Bbox2 "overbelast" ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Tha_Matt_Man
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dag iedereen,

Ik ondervind dit probleem al langer maar zou nu toch de oorzaak willen achterhalen, het gebeurd heel vaak dat mijn bbox2 zijn connectie verliest als de verbinding volledig of bijna volledig gebruikt wordt, ik download bv. tegen 2MB/s en dan verliest de bbox2 plots zijn verbinding (DSL-lampje op de bbox2 begint te pinken), na enige tijd heb ik dan gewoon terug verbinding... Ik dacht eerst dat dit een WIFI probleem was want bij een LAN verbinding bleek het probleem zich niet voor te doen (echter komt het probleem nu ondertussen ook gewoon voor bij LAN).

Ook heb ik al ondervonden dat als ik teveel van de verbinding inneem de andere PC's in het netwerk plots geen of bijna geen verbinding meer hebben..
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik denk dat het eerder aan je intenetverbinding zelf zal liggen .... bel eens naar Belgacom om je lijn eens door te meten .... :roll:
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Dat downloaden, is dat via torrents? Torrents maken verbinding met soms honderden uploaders tegelijk en sommige routers, waaronder de bbox2, kunnen daar niet altijd mee overweg.

Dat PC2 zijn connectie traag gaat als PC 1 volop downloadt is normaal. De verbinding wordt niet verdeeld over de twee, het is first come first / best serve.
Tha_Matt_Man
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Het gebeurd inderdaad soms dat het downloaden via torrents verloopt, heb de instellingen in het programma eens nagekeken en inderdaad, het aantal toegestane verbindingen stond vrij hoog, deze heb ik nu verlaagd. Echter heb ik ook al vaak disconnects gehad bij het niet gebruiken van torrents. Ik zal eerst eens bellen naar Belgacom met de vraag om de lijn door te meten..
Scarlet (Thuis) en Mobile Vikings (Mobiel Internet)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”