a) Na enkele maanden succesvol VoIP te hebben getest (in: Weepee, uit: Betamax-Poivy, via: Fritzbox achter BBOX2) denk ik er aan om de klassieke PSTN telefoonlijn van Belgacom (classic line, happy time + together) op te zeggen en het nummer te laten porteren naar Weepee.
b) Voor het internet ben ik verplicht bij Belgacom te blijven, daar m'n VDSL2-abonnement door m'n werkgever wordt betaald, maar deze komt niet tussen in de telefoonkosten. Dit internetabonnement kan zowel met als zonder vaste lijn worden genomen.
c) Ik heb geen Belgacom-TV noch Proximus gsm abonnement
d) In diverse topics op het forum las ik over de discussie 'raw copper' versus 'Discovery line', echter steeds in combinatie met een alternatieve internetprovider.
Plan:
Het telefoonnummer laten porteren naar Weepee, het internetabonnement van Belgacom met vaste lijn zal dan automatisch worden omgezet in een internetabonnement zonder vaste lijn - theoretisch moet dat zeker lukken.
Vraag:
1) 'Voor 'raw copper' rekent Belgacom maandelijks een tarief aan de alternatieve operator aan' heb ik gelezen. Wordt daar dan mee bedoeld dat als je voor internet bij Belgacom blijft, je 'raw copper' (zo goed als) gratis is ? In een Belgacom store hoorde ik namelijk net het tegengestelde: een raw copper kost zelfs 10€ per maand duurder dan een discovery line.

2) Als ik inderdaad het nummer laat porteren naar Weepee en hiervan Belgacom niet verwittig, eindig ik dan met een discovery line of een raw copper lijn? Met andere woorden, wordt het internetsignaal inderdaad automatisch overgezet op de raw copper lijn? Ik heb al andere verhalen vol miserie hieromtrent gelezen op het forum ...