Ik ben opzoek naar een standalone webradio, ik bedoel dus een apparaat dat gewoon webradio's kan spelen via ethernet.
Zelf ben ik al eens gaan kijken naar Squeezebox van Logitech, maar ik vroeg me af of er beter en vooral goedkopere alternatieven zijn. Liefst van al een mini of micro keten met die functionaliteit, anders een apparaat dat een line-out heeft zodat het aangesloten kan worden op een hifi-keten.
Die meerprijs van de Squeezebox krijg je dubbel en dik terugbetaald in gebruiksgemak & in geluidskwaliteit.
Ik heb nu een 2 tal jaar een squeezebox en ben daar ongelooflijk blij mee, heb me voor de keuken en terras een boombox bijgekocht.
Je kan dat ding heel makkelijk aanpassen via de webbrowser & hij zapt supersnel tussen je mp3's of radiostations.
Het enige nadeel is dat er een stukje software moet draaien op je pc of nas.
Collega van me heeft een duet, maar die vind ik enkel interessant als je ook de moeite doet om heel je mp3 collectie 100% in orde te krijgen met id3 tags en albumart.
Een kameraad heeft er eentje van de Aldi, valt goed mee vind ik persoonlijk.
(Zelf heb ik een PSP gekocht voor 10€ (waarvan de UMD lezer kapot is) die ik wel eens aan m'n radio durf aan te sluiten voor te streamen )
Toevallig niemand weet van een micro/mini keten met die functionaliteit? Ik dacht ooit eentje gezien te hebben bij Aldi of Carrefour, als het van medion is is het overigens geen probleem om die dingen in België te krijgen
De Sensia van Pure is mooi maar niet goedkoop. DAB, FM en internetradio.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Joe de Mannen schreef:Ik heb een Sangean WFT-1 en ben daar heel tevreden van, het is de enige 19" die ik kon vinden. Hij speelt hier dag en nacht op de multiroom.
FM radio, internet radio, en MP3 streamen met afstandsbediening, alleen geen display op de afstandbediening.
259€ bij conrad
305€ bij conrad voor de versie met DAB
J.
Hoe zit het met de DAC in dat ding ? Van de squeezebox is het geweten dat deze een van de beste DAC's heeft.
Zo'n WFT-1 staat natuurlijk wel mooier in de hifi kast.
Heb zelf een Squeezebox Duet, een Revo Blik en een Revo Pico door mijn handen gehad (die 2 laatste zijn gebaseerd op Reciva, zoals heel veel toestelletjes in die klasse). De Blik is terug verkocht, de Pico staat bij mijn (niet zo veeleisende) schoonouders en de Duet is voor mij de duidelijke winnaar geworden.
Indertijd ook gekeken naar de alternatieven gekenen (al waren deze niet legio zoals nu), waaronder de Sonos, dewelke uiteindelijk belachelijk overpriced is bevonden. Als je prijs-kwaliteit gaat laten meespelen, dan is de Squeezebox reeks (niet allemaal, ok) toch bij de betere van de klas. Ik zou in elk geval niet meer zonder Duet kunnen, al gaat het me dan vnl. om het beheren van mijn mp3-collectie en niet zozeer over webradio. Belangrijk nadeel van de Squeezeboxen: het noodzakelijk zijn van de server-software voor het beheren van eigen muziek!
voor aansluiting op een bestaande hifi keten lijkt me de Muvid IR 815 wel iets. Heeft gewone FM, DAB+ en wifi / ethernetradio. Het model bestaat ook met een harddisk mocht je dat nodig vinden. De prijs zonder harddisk is niet eens zo hoog meer, vanaf een 130 euro kan je hem al vinden.