na 20mbit plots nog maar 16 mbit

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Hello,

Op 15 juli werd Internet Intense aangesloten. De technieker zelf zei tijdens het uitmeten van de lijn dat deze heel goed was en zeker zou kunnen overgezet worden op 30 mbit binnenkort. But anyway, ik was gewoon content dat ik de maximale snelheden kon halen (dus 20mbit down, 2mbit up)

Nu een kleine twee weken later merk ik plots dat het wat trager gaat en bij checken van de modem:

* VDSL2 modem tool 1.6 *

download upload
line: 21628 kbps 2860 kbps
payload: 16536 kbps 2056 kbps
max line: 78876 kbps
max payload: 64788 kbps
bands used: 2 2
bandplan: 8D
training: 33.1 dB
loop length: 106 m
near end: 465 m
far end: 112 m
avg. length: 228 m
snr margin: 32.8 dB
attenuation: 4.3 dB
avg. margin: 33.0 dB
avg. snr: 48.2 dB
forecast max line: 148950 kbps
forecast max payload: 120815 kbps

de modem tool zegt nog steeds 30 mbit possible en als je kijkt naar de lijnwaarden snap ik niet waarom ik niet meer op 20 mbit sta, alles ziet er toch goed uit?

BTW: de ROP staat op nog geen 50 meter van mijn huis.

Wat doe ik best?

thanks voor het advies!
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
KK
Elite Poster
Elite Poster

Je kan eens proberen bellen naar 0800 22 424 en de instructies volgen die je daar te horen krijgt. Ik ben op die manier ook onmiddellijk van 16 naar 20 Mbit gezet.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bedankt voor de tip !!!

That did the trick!

Nieuwe lijnwaarden:

* VDSL2 modem tool 1.6 *

download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 79472 kbps
max payload: 65276 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 30.3 dB
loop length: 98 m
near end: 451 m
far end: 102 m
avg. length: 217 m
snr margin: 28.9 dB
attenuation: 3.9 dB
avg. margin: 29.2 dB
avg. snr: 48.6 dB
forecast max line: 136350 kbps
forecast max payload: 110595 kbps

Heeft er iemand een idee wat er in feite aan de hand is geweest ? Blijkbaar wordt mijn lijn langs de DSLAM/ROP kant gereset na een geforceerde lijntest (door te bellen naar 0800 22 424)...
Orange Go Extreme
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Er gaat blijkbaar nu en dan iets fout bij het automatisch configureren. Er zijn namelijk een paar checks die gebeuren door modules zoals DARE (Diagnostic And Repair Engine). Als je dan belt naar het speciale 0800 nummer wordt er opnieuw een test gedaan waarbij automatisch het beste profiel wordt berekend. En dan kom je dus terug op 20 Mbps.
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
Bedankt: 30 keer

KK schreef:Je kan eens proberen bellen naar 0800 22 424 en de instructies volgen die je daar te horen krijgt. Ik ben op die manier ook onmiddellijk van 16 naar 20 Mbit gezet.

Werkt dit nummer ook bij scarlet one ?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Er zijn 2 manieren om daar achter te komen, en één daar van is door het te testen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
hardyscript
Premium Member
Premium Member

Trojan schreef:Er zijn 2 manieren om daar achter te komen, en één daar van is door het te testen.
er zijn er 2 zeg je ? wat is dan de andere :-) ?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

hardyscript schreef:
Trojan schreef:Er zijn 2 manieren om daar achter te komen, en één daar van is door het te testen.
Door te wachten tot iemand anders het gaat testen en het hier wil post.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
hardyscript
Premium Member
Premium Member

Trojan schreef:
hardyscript schreef:
Door te wachten tot iemand anders het gaat testen en het hier wil post.
lol , ok

zal morgen eens testen,

hoop alleen dat ik het niet naar de vaantjes help....
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

hardyscript schreef:
KK schreef:Je kan eens proberen bellen naar 0800 22 424 en de instructies volgen die je daar te horen krijgt. Ik ben op die manier ook onmiddellijk van 16 naar 20 Mbit gezet.

Werkt dit nummer ook bij scarlet one ?
zal vermoedelijk werken als je het bgc nummer van die scarletlijn kent. Je zal immers dit referentienr moeten ingeven als je belt en niet je gewone Scarlettelefoonnr.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Afbeelding
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Provider

btw nu ik dat nummer ken heb ik er even op gezocht in dit forum en toch enkele topics over gevonden. Maar terwijl ik toch altijd eerst probeer te zoeken of mijn vraag reeds gesteld is geweest om zo geen nutteloze topics te posten, was dit toch niet zo eenvoudig.

Maw. Zouden we beter geen infobase maken op BGC met oa dit nr en enkele andere frequente settings?

just an idea.
Orange Go Extreme
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Die test via da telefoonnummer geeft geen enkele wijziging bij mij
Ik blijf op 16Mb profiel staan en ook de melding die je krijgt via telefoon werkt ook nie
Ik krijg geen enkele melding van de meetresultaten op mijn tv zoals de computerstem laat horen
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

als je belt naar dat nummer wordt automatisch het beste profiel berekend, blijkbaar is dat in uw (en mijn) geval 16mbit

maar als je ooit op 20mbit gestaan hebt, en het staat nadien op 16mbit, heb je veel kans dat je terug op 20 gezet wordt na een telefoontje
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

hardyscript schreef:
Trojan schreef: Door te wachten tot iemand anders het gaat testen en het hier wil post.
lol , ok

zal morgen eens testen,

Ik had het even geprobeerd met m'n sagem (Dommel Speedconnect+) om m'n lage training margin wat omhoog te krikken (één keer is hij normaal geweest, 95% v.d. tijd is het slecht voor de afstand wat hij moet afleggen). Maar het hielp niet veel blijkbaar. Ofwel zitten er hier veel met VDSL in de straat, ofwel zijn de kabels in de straat gewoon ....
NB: buur heeft gewone VDSL2 van BGC, en alhoewel ik 20MBit krijg, krijgt hij maar 9Mbit/512Kbit.
Dommel is blijkbaar een pak "nonchalanter" qua sync speeds. alhoewel ik met m'n afstand nochtans ~90-100MBit sync speeds op 17Mhz zou moeten krijgen.
Dit had ik dan getest toen ik wel een degelijke line sync had :p.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

GuntherDW schreef:
hardyscript schreef:
Trojan schreef: Door te wachten tot iemand anders het gaat testen en het hier wil post.
lol , ok

zal morgen eens testen,

NB: buur heeft gewone VDSL2 van BGC, en alhoewel ik 20MBit krijg, krijgt hij maar 9Mbit/512Kbit.
Dommel is blijkbaar een pak "nonchalanter" qua sync speeds. alhoewel ik met m'n afstand nochtans ~90-100MBit sync speeds op 17Mhz zou moeten krijgen.
Dit had ik dan getest toen ik wel een degelijke line sync had :p.
uw buurman zit met zijn vdsl2 op een repairprofiel. Dwz dat er ofwel iets verkeerd is met zijn koper, ofwel dat hij met slechte binnenbekabeling zit. Een gebrekkige installatie zou hier ook een mogelijke oorzaak van kunnen zijn.
Best eens laten nakijken, want een slechte install bij de buurman kan ook voor problemen op uw vdsl2 lijn zorgen...

Afbeelding
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

nolfie schreef:uw buurman zit met zijn vdsl2 op een repairprofiel. Dwz dat er ofwel iets verkeerd is met zijn koper, ofwel dat hij met slechte binnenbekabeling zit. Een gebrekkige installatie zou hier ook een mogelijke oorzaak van kunnen zijn.
Best eens laten nakijken, want een slechte install bij de buurman kan ook voor problemen op uw vdsl2 lijn zorgen...

Zeker van? Ik heb de 2 lijnen even door VDSL2Tool gehaald en het in de 30Mbit thread gepost.
Ik zal ze even bovenhalen :p.

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p327992 <= doordeweekse dag, dagdagelijkse sync

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p328106 <= m'n buur (gewoon buur aan de zijkant, niet overbuur ofzo, dus we hangen in principe aan dezelfde paal/doos aan de overkant van de straat waar de kabels de lucht in gaan, en van daaruit naar de ROP aan het begin van de straat)

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p330082 <= mijn sync resultaten toen het eens wate beter ging. In de tijd da'k VDSL2 heb, (sinds ~sept-oct 2009 ofzo) nog maar 1 keer voorgehad. Even m'n sagem moeten rebooten en weg was m'n goede sync :(.

Ik weet trouwens dat hij op een repair profile zit hoor. Maar moet ik gewoon es aanbellen en zeggen dat em naar BGC belt ofzo? :p
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”