vbox2 8 mb snelheid speedtest.nl

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dreuzel
Member
Member
Bedankt: 40 keer

ik krijg slechts 8mb internet throughput op mijn vdsl 2 (bgc tv niet in gebruik/ geen hd)
fysische afstand kasje (glasvezel) 20m.
maar launch.jnlp zegt 710 meter.

ik heb een vermoeden van foute aansluiting, en bekom slechts de adsl+ capaciteit.
vermoeden fout : 2 connecties telefoon/ fax telefoon grote loop fax rechtstrekse verbinding (710 meter kan)
Zijn deze metingen objectief ? (launch.jnlp/ speedtest...)

kan ik daarvoor bij belgacom klagen voor een correctie ?
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Gebruik nooit speedtest.nl, geeft áltijd verkeerde resultaten bij mij.
Post eens jouw modemwaarden, daarin zie je veel meer dan zo'n speedtest bij speedtest.nl.
dreuzel
Member
Member

ben niet zo zeker welke waarden je bedoeld, maar uitgaande van andere threads zou VDSL2 modem tool 1.6 moeten helpen

* VDSL2 modem tool 1.6 *

download upload
line: 25008 kbps 3104 kbps
payload: 20056 kbps 2040 kbps
max line: 57752 kbps
max payload: 46936 kbps
bands used: 2 1
bandplan: 8D
training: 21.6 dB
loop length: 504 m
near end: 1064 m
far end: 562 m
avg. length: 710 m
snr margin: 5.9 dB
attenuation: 23.6 dB
avg. margin: 21.2 dB
avg. snr: 41.7 dB
forecast max line: 97200 kbps
forecast max payload: 78840 kbps

30mbps upgrade possible RED!! NO
Attainable raite 97200 kbps
attainaible line payload 78840 kbps
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

dreuzel schreef: vermoeden fout : 2 connecties telefoon/ fax telefoon grote loop fax rechtstrekse verbinding (710 meter kan)
Zijn deze metingen objectief ? (launch.jnlp/ speedtest...)
* In principe gaat Belgacom geen VDSL2 geven op het retourpaar (telefoon), maar op het rechtstreekse paar. Ze kunnen dit inderdaad wijzigen indien nodig.
* Jouw modemwaarden geven toch aan dat je op een normale syncro zit (20/2), met die waarden moet je de volle snelheid halen (18.8 mbps)
* Probeer eens http://speedtest.telenet.be - En gelieve te bevestigen dat je speedtest gedaan hebt met een PC die rechtsreeks verbonden is met de bbox2 (dus niet via wireless, en ook niet via een router achter de bbox2). Alle andere resultaten zijn waardeloos ... en zonde van onze tijd om jouw posts te lezen en te beantwoorden ...
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

philippe.deleye schreef: In principe gaat Belgacom geen VDSL2 geven op het retourpaar (telefoon), maar op het rechtstreekse paar. Ze kunnen dit inderdaad wijzigen indien nodig..
Dat klopt. Maar het is niet omdat je een ROP ziet op 20 meter afstand dat je dan ook op net die ROP hangt. Je kan net zo goed op een andere ROP zitten die een stuk verder staat. Bovendien kan het koperpaar zo gaan dat het eerst al je verste geburen passeert om uiteindelijk 700 meter verder bij jou uit te komen. Anderzijds, de berekening van de VDSL2 tool mag je ook niet te letterlijk nemen maar geeft doorgaans toch een aardig beeld. Ik dacht bvb. ook dat ik op 50 meter van de ROP zat, en de tool geeft 200 meter aan. In werkelijkheid zit ik op 175 meter.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

... en gebruik "speed.io" ipv dat verfoeielijke "speedtest.net" geval ... als ik dat laatste mag geloven heb ik een 1000+Mbps lijntje !!!! :P :bang:
Laatst gewijzigd door Regulus 23 jul 2010, 14:11, in totaal 1 gewijzigd.
dreuzel
Member
Member

heb alle gekende sites incl telenet gecontroleerd. an allen bevestigen ze een 8 mb speed limit.
Ik zit werkelijk recht voor de glasvezel aansluiting en de lijn is werkelijk slechts meters. de 700 m indicatie is ofwel foutief(programma fout)
want heb lijn zien leggen. de technicus confirmeerde...

ga akkoord met vorige opmerking volgens sommigen zou ik een 100mb lijn hebben, dit is echter niet zo realistisch

heb bgc gevraagd gingen de lijn testen.

Toch wel moeilijk de lijn echt te testen he,
heb gepoogd bgc TV volle bak te laten draaien en dan de lijn te testen lijn dropt onder 2 mb (vsdl2??? doch resulaat evenmin duidelijk)
bgc-tv bbox2
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

Jouw lijn is prima, regel eens een andere pc/laptop, sluit die direct op de bbox2 aan (geen wireless) en download dan eens een groot bestand via FTP

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Ge zit waarschijnlijk op een repair profiel.

De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Trojan schreef:Ge zit waarschijnlijk op een repair profiel.

modem synct op 20/2, dus niet.... waarschijnlijk ligt het aan iets achter de modem... gebruiker heeft nog steeds niet vermeld hoe hij verbonden is met de bbox
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

dreuzel schreef:heb alle gekende sites incl telenet gecontroleerd. an allen bevestigen ze een 8 mb speed limit.
Beste dreuzel
Zoals ik in een vorige reply gevraagd heb, je hebt ons nog altijd niet verteld hoe je de speedtest hebt gedaan (met andere woorden: hoe je PC met de bbox verbonden is).
Zolang we die informatie niet hebben is verder speculeren in deze topic puur tijdverlies.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dreuzel
Member
Member

Verbinding BBOX naar 1e machine , test op deze machine gedaan(geen switches ... poort 2,3,4(tv in idle stand) idle .
Verbinding met directe verbinding splitter.... 1 kabel(dsl 4 wire telefoon) 20 meter rechtstreeks de BBox uit poort1 ethernet in de machine 1 ethernet kaart ....

verschillende sites telenet ,speedtest.... alle geven ze een consistente resultaat 8 mb soms veel lager (met Tv aan rond 1 mb )

Bgc technieker weet geen raad heeft modem vervangen (mijn resultaten zijn onduidelijk, alles lijkt nog trager )
doch op zijn machine met zijn account is hij een maal tot op 18mb geweest en dan beleefd weg gegaan....)

Zal zelf nog wat testen doen doch resultaat lijk nu throughput < 6 mb verbinding onstabiel .... (veel onverklaarbare disconnects)
bgc-tv bbox2
dreuzel
Member
Member

Ps aftand schommelt tss 710 M 392 meter 228meter (afstand verieert met de dag)
volgens Belgacom berekeningen een 170M ook al staat de ROP voor mijn deur.
bgc-tv bbox2
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”