Ik woon in een gebouw met enkele appartementen, waar één vaste telefoonlijn ligt met een vertakking naar de verschillende appartementen.
Op deze lijn is reeds een ADSL-verbinding actief (FullADSL). Er is geen telefoon, fax, ...
Mijn vraag is of het mogelijk zou zijn om op deze telefoonlijn een tweede ADSL-verbinding te nemen. Ik lees op andere forums dat dat technisch in principe mogelijk is, aangezien er in de telefoonkabel twee dradenparen zijn en men voor een tweede verbinding het tweede, ongebruikte paar kan gebruiken. Maar kan Belgacom in de praktijk ook effectief een tweede aansluiting op één lijn voorzien?
En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zou namelijk liefst zekerheid hebben dat mijn verbinding zal werken vooraleer ik me voor een jaar verbind...
Hartelijk dank bij voorbaat voor jullie reacties!
Tweede ADSL-aansluiting op één telefoonlijn
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Volgens mij is het tweede paar niet gelast/aangesloten, en is dat niet bruikbaar.
Wel zou je meerdere PPPoE-sessies met verschillende logins kunnen opbouwen via eenzelfde modem, maar dit wil niet zeggen dat je meerdere keren de snelheid van die lijn hebt, hoeveel snelheid heb je nu/aantal gebruikers.
Wat denk je te verbruiken met alle gebruikers samen?
Wel zou je meerdere PPPoE-sessies met verschillende logins kunnen opbouwen via eenzelfde modem, maar dit wil niet zeggen dat je meerdere keren de snelheid van die lijn hebt, hoeveel snelheid heb je nu/aantal gebruikers.
Wat denk je te verbruiken met alle gebruikers samen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
In principe zijn beide paren gelast.honda4life schreef:Volgens mij is het tweede paar niet gelast/aangesloten, en is dat niet bruikbaar.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Maar is het andere paar bruikbaar? neen zeker, dat moeten ze in de KVD verder verbinden of niet?Trojan schreef:In principe zijn beide paren gelast.honda4life schreef:Volgens mij is het tweede paar niet gelast/aangesloten, en is dat niet bruikbaar.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Normaal is er maar één paar verbonden tot aan de centrale. Het kan wel zijn dat een oude situatie verbonden blijft (van de vorige klant), maar die is dan niet meer actief en kan niet gebruikt worden.honda4life schreef:Maar is het andere paar bruikbaar? neen zeker, dat moeten ze in de KVD verder verbinden of niet?Trojan schreef:In principe zijn beide paren gelast.honda4life schreef:Volgens mij is het tweede paar niet gelast/aangesloten, en is dat niet bruikbaar.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 156 keer
Als je een 2e lijn wil, zal je deze door Belgacom moeten laten aansluiten. Normaal gezien gaan ze dan inderdaad het 2de lijnpaar gebruiken.
[
Post made via mobile device ]
[

MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
Normaal moet er niks gelast worden. Omdat er in een appartementsgebouw altijd meer als 6 paren binnenkomen en er altijd nog wel een paartje vrij is. Vanaf de invoerdoos van belgacom zal wel een telefoonkabel moeten liggen met minstens 2 paren die rechtstreeks naar zijn appartement lopen.