Ik ben een nieuwe gebruiker, Pas BBOX2 aangesloten en reeds problemen
ik heb een externe firewall met ppoe login( deze maakt verbinding als een computer die inlogd. Hierdoor kan ik rechtstreks aan het IP address.....
Doch mijn BBOX logt zelf in, waardoor de firewall te horen krijgt dat de lijn buzy is .... resultaat GEEN verbinding (Firewall= gateway niet geconnecteerd ..)
BBOX wel geconnecteerd doch niet in pc als gateway geplaatst ....
verbreek ik manueel de verbinding in de BBox 2 => alles ok ..... maar ...... dit is manueel
Hoe doe ik dit automatisch ??? (nood aan dommere box?)
Ps werkt de PPoe verbinding ook bij VDSL??? VDSL nog niet geconnecteerd .... (fallback naar ADSL (met sterk verbetrde responds tijden)
Niet via BBOX2 inloggen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Waarom jouw router aangeeft dat de lijn "busy" is begrijp ik niet. Bij Belgacom kan je gelijktijdig meerdere PPPoE connecties hebben (max 4), dus "busy" zou pas mogen als je een 5de connectie probeert op te bouwen. In principe is de PPPoE passtrough in de bbox actief.dreuzel schreef:Doch mijn BBOX logt zelf in, waardoor de firewall te horen krijgt dat de lijn buzy is .... resultaat GEEN verbinding (Firewall= gateway niet geconnecteerd ..)
BBOX wel geconnecteerd doch niet in pc als gateway geplaatst ....
verbreek ik manueel de verbinding in de BBox 2 => alles ok ..... maar ...... dit is manueel
* Misschien toch eens kijken in je router of hier niets kan instellen om deze "busy" boodschhap te voorkomen. Wat is het merk en type van je router ?
* Je kan ook in de BBox jouw ADSL login gegevens volledig verwijderen. Dan vermijd je deze automatische login door de BBox.
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
bedankt voor reactie :
1) tot 5 maal inloggen??? via PPOE bedoel je werkelijk 5 maal de volledige iddentieke ppoe verbinding volledig maken? Waw zou goed zijn
2) Naam /passwoord blank ?I can give it a shot maar via meerdere malen inlogen lijkt mij handiger (uw sugestie is aanstekelijk!)
instelling modem Router ???? graag waar ???
ik kan enkel username en password instelline in Quick start ... vermoed blank blank is ook user en retry (permanent on geeft dan ook complicaties)
3)Modem type BBOX standard Belgacom Nieuwe firmware (1 dag oud)
exact boodschap statefull software FireWall: connecion link via XP ppoe dailup "unable to to dial line (the phone line is buzy)"
dit gedrag is iddentiek aan de speedtouch, of zelfs inter machine
2 x dailen ... laaste faalt ...... daarom via web BBBox2 manueel disconnect en alles loopt dan perfect .....
1) tot 5 maal inloggen??? via PPOE bedoel je werkelijk 5 maal de volledige iddentieke ppoe verbinding volledig maken? Waw zou goed zijn
2) Naam /passwoord blank ?I can give it a shot maar via meerdere malen inlogen lijkt mij handiger (uw sugestie is aanstekelijk!)
instelling modem Router ???? graag waar ???
ik kan enkel username en password instelline in Quick start ... vermoed blank blank is ook user en retry (permanent on geeft dan ook complicaties)
3)Modem type BBOX standard Belgacom Nieuwe firmware (1 dag oud)
exact boodschap statefull software FireWall: connecion link via XP ppoe dailup "unable to to dial line (the phone line is buzy)"
dit gedrag is iddentiek aan de speedtouch, of zelfs inter machine
2 x dailen ... laaste faalt ...... daarom via web BBBox2 manueel disconnect en alles loopt dan perfect .....
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
bgc-tv bbox2
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Sorry hoor, maar ik begrijp ongeveer géén snars van je reply.
In je originele topic schrijf je "ik heb een externe firewall met ppoe login ..."
Wat bedoel je hiermee ? Ik neem aan dat dit een router is ? Mijn vraag was dan ook wat het merk en type is van deze router (dat je een nieuwe bbox hebt was mij al duidelijk)
Philippe.
In je originele topic schrijf je "ik heb een externe firewall met ppoe login ..."
Wat bedoel je hiermee ? Ik neem aan dat dit een router is ? Mijn vraag was dan ook wat het merk en type is van deze router (dat je een nieuwe bbox hebt was mij al duidelijk)
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
ik heb een firewall in bridge mode (ip =dsl ip) niet een ,s-alike firewall een echte .... die rout uiteraard ook een beetje ...
het is niet omdat men comercieel licht omspringt met termen routers , en firewall's dat ik dit ook moet doen.
mijn firewall heeft een input device ... om het ppoe protocol gedesigned.
het dailin mechanisme van dit input device is de XP ras PPOE....
dit connecteert naar de bbox2. en dient uiteraard user name password aan re sturen.
suggestie 1 ) veeg username -pw uit in BBox 2 , fijn dit lijkt te werken Alleen gaat de bbox indicator @ login ref niet aan.
en heb aldus schrik geen authorisatie voor belgacom tv door te geven , tenzij dit op een andere manier gebeurd ....
2)5 x ppoe login ??? waar jomt dat vadaan ? niet ondersteund door geen enkele dun dailer.
een dummy ppoe login zou ik beter begrijpen.
bbox2 lijkt multi connecties te maken uigaande van 1 usernane pw..... , hierbij het ppoe protocol corumperend.
(de automatische connectie dient gedelete om een officiele connectie te kunnen maken...
het is niet omdat men comercieel licht omspringt met termen routers , en firewall's dat ik dit ook moet doen.
mijn firewall heeft een input device ... om het ppoe protocol gedesigned.
het dailin mechanisme van dit input device is de XP ras PPOE....
dit connecteert naar de bbox2. en dient uiteraard user name password aan re sturen.
suggestie 1 ) veeg username -pw uit in BBox 2 , fijn dit lijkt te werken Alleen gaat de bbox indicator @ login ref niet aan.
en heb aldus schrik geen authorisatie voor belgacom tv door te geven , tenzij dit op een andere manier gebeurd ....
2)5 x ppoe login ??? waar jomt dat vadaan ? niet ondersteund door geen enkele dun dailer.
een dummy ppoe login zou ik beter begrijpen.
bbox2 lijkt multi connecties te maken uigaande van 1 usernane pw..... , hierbij het ppoe protocol corumperend.
(de automatische connectie dient gedelete om een officiele connectie te kunnen maken...
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
bgc-tv bbox2
gerelateerde vraag...
Kan iemand verklaren Bridge Connected
PPPOE Not connected (PPoe login vanuit xp/ login pw in bbox cleared)
verder geen enkele aanduiding van user in de status enkel connected.
Kan iemand verklaren Bridge Connected
PPPOE Not connected (PPoe login vanuit xp/ login pw in bbox cleared)
verder geen enkele aanduiding van user in de status enkel connected.
bgc-tv bbox2
bgc-tv bbox2
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Ik snap het ook niet wat je daar allemaal neerschrijft hoorphilippe.deleye schreef:Sorry hoor, maar ik begrijp ongeveer géén snars van je reply.
Philippe.

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
het probleem van inloggen lijkt wel opgelost.
PPPOE over ADSL met de BBOX2 is niet v olledig geimplementeerd, remote inloggen geeft problemen van lijn buzy
Eens overgeschakeld naar VDSL2 verdwijnen die inlog problemen (BBOX zelf ingelogd elke extra inlog via PPOE gaat super snel en is successfull)
vermoedelijk wordt geen controle meer uitgevoerd.
Toch bedankt.
PPPOE over ADSL met de BBOX2 is niet v olledig geimplementeerd, remote inloggen geeft problemen van lijn buzy
Eens overgeschakeld naar VDSL2 verdwijnen die inlog problemen (BBOX zelf ingelogd elke extra inlog via PPOE gaat super snel en is successfull)
vermoedelijk wordt geen controle meer uitgevoerd.
Toch bedankt.
bgc-tv bbox2
bgc-tv bbox2