lijn adapter VDSL

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dreuzel
Member
Member
Bedankt: 40 keer

Ervarings vraag?

Ik weet dat tss telefoon en modem een lijn adapter nodig is ... en ik heb er nu een oude ADSL lijn adapter tussen zitten .
Dit moet eigenlijk een VDSL adapter zijn en ik wil dit nu eens goed doen voor VDSL.....

maar liefst niet NU.....
Alles werkt BBOX2 via adsl adapter maar in ADSL mode (fallback)
anderzijds is mijn VDSL nog niet geactiveerd ....... (gevraagd maar who knows when belgacom reageert ....)

Activeert VDSL2 automatisch ??? of kan de adapter hierin enige rol spelen ???( ik hoop die ADSL lijn adapter nog 2 weken te gebruiken...
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Beste ...
Ik zie dat je een nieuwe user bent op dit Forum. Hartelijk welkom ...
Toch één verzoek: probeer éérst eens grondig te zoeken in dit Forum of je het antwoord op je vragen niet kan vinden in de bestaande topics. Er is hier reeds een schat van informatie aanwezig, en de meeste problemen zijn hier al uitvoerig behandeld. Neem gerust enkele dagen tijd om alles rond ADSL te lezen. Als je dan het antwoord nog niet vindt, ben je natuurlijk altijd welkom met je probleem.

Wat betreft jouw vraag i.v.m. de "splitter" (zo heet dit ding).
* In principe heb je de goede VDSL splitter ontvangen, samen met je BBox2.
* Er zit ook een duidelijke gebruiksaanwijzing in hoe je die splitter moet aansluiten. Misschien toch eerst eens lezen ...
* Last but not least: je moet echt niet wachten tot VDSL2 actief is op je lijn: je kan de meegeleverde splitter nu al monteren, terwijl je nog op ADSL zit. Je zal van de overgang in principe niets merken: de BBox2 zal automatisch omswitchen naar VDSL2 van zodra Belgacom jou overschakelt.
Je loopt echter het risico om zonder internet te vallen, of op een "repair profiel" terecht te komen als je de VDSL2 splitter niet op voorhand correct aangesloten hebt.

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dreuzel
Member
Member
Bedankt: 40 keer

Sorry was eenvoudig vraagje '' of iemand ervaring had met VDSL'' op adsl lijn adaptor.
Alle officiele bronnen zullen uiteraard zeggen dat de VDSL addapter moet.
Er is uiteraard een risiko..
Doch dit is niet het onderwerp om de andere threads over de splitter te verstoren die zijn NUTTIG naar detail en ondersteuning .
-------------------------------------------------------------------------------------------
bgc-tv bbox2
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”