is er iemand die weet wat het max aantal usb poorten is op een pci kaart
ik vind niks meer dan 5
max usb poorten
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Theoretisch lijkt mij er niet echt een realistisch maximum te zijn... maar je moet inderdaad een fabrikant vinden die ze maakt met meer dan 4 of 5. Als alternatief kan je er altijd meerdere steken, of een hub gebruiken.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
De officiele usb specificaties laten toe om maximum 127 of 128 toestellen aan te sluiten. Op een pci kaart ga je er vaak niet meer vinden van 4 of 5.
Als je met externe hubs gaat werken moet je wel opletten dat je er zoekt met een voeding, vaak voldoet één poort op uw mobo niet om voldoende spanning te leveren aan meerdere toestellen op een hub.
Als je met externe hubs gaat werken moet je wel opletten dat je er zoekt met een voeding, vaak voldoet één poort op uw mobo niet om voldoende spanning te leveren aan meerdere toestellen op een hub.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
is geen oplossing een hub want bij meerdere externe hdd vertraagd dat enorm de overdracht via hub
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Deel van't meubilair
Een HDD op USB is zo ie zo al een slechte keuze als performantie echt belangrijk voor je is.proximusboyke schreef:is geen oplossing een hub want bij meerdere externe hdd vertraagd dat enorm de overdracht via hub
Meestal heb je op je moederbord ook nog aansluitingen voor externe USB, daarvoor heb je een USB bracket nodig (zie foto).

Als performantie belangrijk is dan plaats je beter een paar grote harddisks intern in je PC. De meeste moederborden hebben meerdere SATA aansluitingen, en je kan ook nog altijd een PCI kaartje steken met nog een aantal SATA poorten erop. Je kan dan heel je behuizing vol harddisks van 2 TB steken.

Als performantie belangrijk is dan plaats je beter een paar grote harddisks intern in je PC. De meeste moederborden hebben meerdere SATA aansluitingen, en je kan ook nog altijd een PCI kaartje steken met nog een aantal SATA poorten erop. Je kan dan heel je behuizing vol harddisks van 2 TB steken.

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Of als extern + performance jouw ding is: Externe HDD's nemen met e-SATA-aansluiting en je PC dan ook van e-SATA voorzien. Even performant als interne HDD (naar mijn ervaring).
Voor zover ik weet zijn externe harddisks met e-SATA vrij moeilijk te vinden en ook redelijk duur.meon schreef:Of als extern + performance jouw ding is: Externe HDD's nemen met e-SATA-aansluiting en je PC dan ook van e-SATA voorzien. Even performant als interne HDD (naar mijn ervaring).
-
- Deel van't meubilair
Een 2.5" enclosure met e-SATA kan je vinden voor een 35 euro, een 3.5" enclosure met e-SATA voor zo'n 45 euro (en misschien nog goedkoper).KK schreef:Voor zover ik weet zijn externe harddisks met e-SATA vrij moeilijk te vinden en ook redelijk duur.
Dat zijn enkel nog maar de enclosures zonder de harddisk zelf. Als je er zo meerdere tegelijkertijd wil gebruiken wordt dat toch een dure zaak vind ik.r2504 schreef:Een 2.5" enclosure met e-SATA kan je vinden voor een 35 euro, een 3.5" enclosure met e-SATA voor zo'n 45 euro (en misschien nog goedkoper).